Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

Somni

Sitter å venter på TERMINAL DELIVERED som er status før båten bilen går på båt. ;D
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

BrandNew

Sitat fra: CaZpaH på torsdag 09. november 2017, klokken 10:04

Handler ikke om å ikke være fast i troen, men mer å være realistisk i forhold til hva som er fysisk mulig :-p La og merke til at Baltic Breeze transporterte Agrikulturelle redskaper da den var på vei fra England til Zeebrugge :-p Men kan godt være at det skal lastes av i Zeebrugge.

Hehe...ja og summen av det er jo i beste fall bingo! Hva som er fysisk mulig vet jo ingen av oss.

Det eneste vi har å forholde oss til er hva Delivery sier, hva som står på mytesla og hvilke erfaringer andre her inne har hatt. Ingenting av dette er veldig entydig og pålitelig.

Mange har opplevd at bilene blir stående "unormalt" lenge før de blir transportert videre, men det betyr ikke at alle får det sånn. Andre igjen har hatt gullhår og alt har glidd på skinner, men det betyr ikke at alle opplever det samme. Så "fysisk mulig" er relativt subjektiv gjetning i mine øyne.

Mener du at Baltic Breeze seiler til Drammen uten biler? Mulig de har et etterslep av andre biler de må få over før våre som kom med Tarago?

Andres erfaringer om man leser i trådene her er i alle fall at det tar ca tre dager fra første treff på UECC til ny melding om at bilene er kjørt ombord på båt.

Vi får vel noen svar i løpet av kveldinga eller morgendagen tenker jeg.

DagfinnN

Sitat fra: Somni på torsdag 09. november 2017, klokken 11:12
Sitter å venter på TERMINAL DELIVERED som er status før båten går på båt. ;D
Har du kjøpt deg båt :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Somni

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

smurf

Terminal received nå :-)
Båten går ikke før sent i kveld så det er håp  :+1:

EDIT: Ja, det skjedde faktisk i går. Tydligvis noe server problem der...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

BrandNew

Somni..tror det er VESSEL LOADED først av en eller merkelig grunn. DELIVERED pleier å komme dagen etter. Dette har jeg fra tidligere poster jeg har søkt opp her.

Sitter og venter spent selv...tror ikke det kommer før i kveld når båten forlater Zeebrugge.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Somni

Sitat fra: BrandNew på torsdag 09. november 2017, klokken 12:22
Somni..tror det er VESSEL LOADED først av en eller merkelig grunn. DELIVERED pleier å komme dagen etter. Dette har jeg fra tidligere poster jeg har søkt opp her.

Sitter og venter spent selv...tror ikke det kommer før i kveld når båten forlater Zeebrugge.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei det er Delivered først. Var gjennom dette i august med min første bestilling.

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

BrandNew

Tror det er litt forskjellig hvordan det blir loggført faktisk. Håper uansett at det kommer noe ila dagen!!

Somni

Merkelig ...
Det samme for meg bare bilen kommer seg på båt :)

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

geear

Det her San Francisco-greiene noen snakker om, er dette noe man kjenner noe detaljer på? Har det vært brukt båter direkte fra SF til Europa før?

Min fikk 5. - 19. des her for noen dager siden, trodde det betydde den var på Grand Sapphire fra Baltimore (2. nov), men kan det bety at den er på en båt fra SF hele veien til Belgia?

TeslaModelX

Så vidt jeg vet får man 2-ukers intervall når den er på båt. Så man skulle tro den er på Grand Sapphire.

geear

Ja, men ser det sies her at det er båt på vei direkte fra SF også nå. Hvis det stemmer kan den like godt være på den, men det betyr i så fall mye lenger seilas.

sfinxern

Kan aldri tenke meg at den går direkte med båt fra SF. Hvor har du hørt dette? Tog går jo betydelig raskere gjennom USA enn et tregt skip! Så kan ikke se noen gevinst med dette. Snarere tvert imot.

Og hvis det så skulle være tilfelle ville du aldri fått 14-dagers intervall, snarere månedsestimater ;).
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

ilLegaL

Fikk final invoice i dag, med adjusted price reduction, kan man være så heldig å få beholde den da tro? :)
Beregnet leveringstid: November 14, 2017 - November 28, 2017 på MyTesla
Estimert levering 28/11 på final invoice
også fikk jeg jaggu treff igjen:
ZEEBRUGGE   TERMINAL DELIVERED   09.11.2017 21:29
:D

BrandNew

Magisk! Har ikke fått noen final invoice enda jeg da, men

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA