Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VCDS Tweaks e-Golf

Startet av haheide, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 12:08

« forrige - neste »

oleredv

Sitat fra: CHS på onsdag 01. november 2017, klokken 21:14
Er det noen fra Bergen som har fått bil innpå her?
Eventuelt hvor lang tid gikk det fra bilen kom til Europa, til bilen ble levert?
Skal ha utlevering i Bergen, så eg er spent sjøl. Etter det eg har sett og høyrt så går bilane fremdeles utanom Drammen og UECC. Dersom dei bruker same rute som i september så går det båt frå Zeebrugge til Hirtshals på søndag. Denne kjem til Hirtshals natt til tysdag, så i beste fall kan vi håpe at bilane er i Bergen neste onsdag. Så spørs det jo ka som skjer etter det...
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

CHS


smurf

Min ankom Zeebrugge idag :-) Status på MyTesla etter produksjon har vært:
-På vei til havnen i USA
-Er på et skip på vei til Europa
-Din Tesla har ankommet havnen i Europa
Hadde altså IKKE Tilburgstatusen. Fikk 2 ukers intervall samtidig som den var på skip til Europa.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

sfinxern

Takker, det varierer nok litt i statusene ser jeg ja. Men man bør alltid få en eller annen update når bilen er på båt fra USA. Får bare krysse fingrene for at den kommer seg på en båt snart da ;D.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sfinxern

Var det forresten sånn at man måtte se på pdf schedule og ikke web når man skulle se på transport mellom Baltimore og Zeebrugge? Prøvde å søke på web, men fikk null treff.

Mente jeg så på pdf``en at det skulle gå en båt i dag, 1. november også, men mulig dette ikke stemmer og at neste først er neste uke, 8. november.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

oleredv

Sitat fra: sfinxern på onsdag 01. november 2017, klokken 21:45
Takker, det varierer nok litt i statusene ser jeg ja. Men man bør alltid få en eller annen update når bilen er på båt fra USA. Får bare krysse fingrene for at den kommer seg på en båt snart da ;D.
14-dagers leveringsestimatet er nok det sikraste. I forrige veke tok det 3 dagar etter at båten starta kryssinga før dette intervallet dukka opp i MyTesla.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

oleredv

Sitat fra: sfinxern på onsdag 01. november 2017, klokken 21:50
Var det forresten sånn at man måtte se på pdf schedule og ikke web når man skulle se på transport mellom Baltimore og Zeebrugge? Prøvde å søke på web, men fikk null treff.

Mente jeg så på pdf``en at det skulle gå en båt i dag, 1. november også, men mulig dette ikke stemmer og at neste først er neste uke, 8. november.
Kan søke på web ja

Går ein båt i morgon og to neste torsdag :)
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

sfinxern

Ser du bruker WWL for å søke opp fartøy som skal over dammen. Men ut i fra pdf``en til UECC (oppdatert 30.10), så ser det ut til at det skal gå mange båter oppover, både til Zeebrugge, men også Drammen.

Det er kanskje ikke alle som frakter Tesla?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

BrandNew

#338
UECC frakter ikke bilene over atlanteren. Det er det Wallenius Wilhelmsen som gjør. Derfor vil du ikke finne rutetider fra Baltimore til Zeebrugge på UECC sine sider. Du må bruke linken som oleredv viste til. UECC tar over frakten etter at bilene har ankommet Europa.

UECC frakter biler til mange destinasjoner i Europa. Ut fra pdf``en så ser du at båtene går mer eller mindre faste ruter månedlig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA