Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 20. oktober 2017, klokken 14:32
Kan dere kutte ut siteringen?

Dette er et forum der man i utgangspunktet svarer på posten over. Svarer du på posten over, er det ikke nødvendig med sitering.

Svarer du på noe konkret i en tidligere post, kan du bruke sitering, for å få med sammenhengen.

Når man siterer noen som siterer, osv. blir det bare meningsløst.

Vær såpass høfflig mot andre på forumet som skal lese dette og kutt ut siteringen.   

Poster med flere siteringen vil risikere å bli slettet.

Lars
Forum admin

Er helt enig i at sitering i flere nivåer er unødvendig, men skjønner ikke hva du mener med at vi ikke skal bruke sitering, at man svarer personen over. Ser du har fjernet siteringen i mitt innlegg, som kun var BrandNew sitt innlegg. Jeg svarte ikke sfinxern som var rett over meg, men BrandNew som adresserte sitt innlegg til meg. Hvordan mener du man skal klare å tolke en tråd hvor ingen vet hvem som svarer hvem? Forumet er flatt uten trådfunksjonalitet og mangler også annen funksjonalitet for å vise hvem man svarer på annen god måte, og da er sitering eneste måte å holde det ryddig på.

Dobbelt nivå av sitater kan forholdsvis enkelt fjernes med kode, ved å strippe flere quote-koder uten avslutning etterhverandre. Finnes sikkert ferdig plugin for det.

Edit: Måtte rette noen mobile skriveleifer.

BrandNew

Nå kaster jeg meg utpå igjen! Lars, her er jeg helt enig med gr og de andre som har svart på din antisiteringspost. Jeg er helt fersk på forumet her og har skrevet mindre enn ti poster. Jeg har dog lest på forumet siden jeg bestilte min bil og har fått masse svar på ting jeg lurer på. For at det i det hele tatt skal være mulig å forstå noe kontekst så har siteringer vært helt essensielt. Jeg er helt med på at sitat av flere sitater kan bli vel mye. Kan du ikke heller lage en sticky der du forklarer hvordan man kan ta ut og sitere en bestemt post eller setning for den sakens skyld. Jeg har forsøkt å finne ut av det uten å lykkes.

Hensyn tror jeg alle her ønsker å vise i bøtter og spann. Folk her på forumet er utrolig imøtekommende og hjelpsomme. Jeg leser alltid "les dette før du poster" stickys før jeg kaster meg uti og skriver.

Ellers bra at moderatorer er våkne og aktive så jeg tar dine formaninger i beste mening.

Stay safe - dont requote[emoji6]...too much!

Sent from my iPhone using Tapatalk

geear

Da ligger Tarago til kai i Baltimore. Noen som har sett havneområdet på Google Maps? Plass til "NOEN" biler der..  :o

https://goo.gl/maps/XtJhFvtRYkQ2

Særdeles spent på om min nov-tidlig des (opprinnelig okt) kommer med.

CaZpaH

Sitat fra: gr på lørdag 21. oktober 2017, klokken 14:56
Da ligger Tarago til kai i Baltimore. Noen som har sett havneområdet på Google Maps? Plass til "NOEN" biler der..  :o

https://goo.gl/maps/XtJhFvtRYkQ2

Særdeles spent på om min nov-tidlig des (opprinnelig okt) kommer med.

Spent på om min er med her og. Samme status som din. Men er uansett ikke så lenge til 8. november og da er det 2 båter (Tijuca og Parsifal) som skal begge gå fra Baltimore. Så ser for meg de tar med en god del biler de og.
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Schanche

Heisann! Ny her på forumet.

Bestilte meg for en uke siden en inventory TMS med VIN 213xxx.
Da sto det 14 dager levering på hjemmesiden.
Etter bestilling har jeg hørt rykter om at dette er helt urealistisk?
Selgeren mente at den var på vei over dammen, men den dukker ikke opp ved å legge inn VIN på UECC, for eksempel...  Mytesla gir heller ingen detaljer, what so ever..
Noen som vet hvordan man kan få en viss oversikt?

TeslaModelX

Tarago har avgang i morgen, så det kan hende den kommer med den dersom den ikke dukker opp på UECC sine sider innen kort tid.

Fremtidige avganger fra Baltimore til Zeebrugge kan man forresten finne her:
https://www.2wglobal.com/webapps?minHt=480&htMethod=bodyLastElem&frameId=150860311562463235&url=https%3A%2F%2Fschedule.2wglobal.com%2FScheduleRWD%2F

sfinxern

Sitat fra: CaZpaH på fredag 20. oktober 2017, klokken 13:51
Neste båter fra Baltimore er følgende:
Tijuca - 8. november (skal innom New York før Zeebrugge)
Parsifal - 8. november (går direkte fra Baltimore til Zeebrugge)
Tamerlane - 23. november (går direkte fra Baltimore til Zeebrugge)

Hvis vi sier 12 dager fra Baltimore til Zeebrugge, hvor mange dager før den er i Drammen? 5-6 kanskje? Og muligens det samme fra Fremont til Baltimore (tog). Dette da i ren transport tid.

Så helt overordnet så kan man si det tar rundt 1mnd fra produksjon til levering i Norge. Så kommer jo eventuelle forsinkelser, ventetid transport, andre lokale forhold mv.

Hva sier dere?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

TeslaModelX

Tja, min var ferdig produsert rundt den 23 September og venter fortsatt på transport over dammen (forhåpentligvis i morgen). Så en GOD måned kan man vel kanskje regne med.

runejonny

Håper virkelig på Tarago og Arabian Breeze .....

Tesla Model S75D - Januar 2018

sfinxern

Hvor mange og hvilke statuser har man gjennom det totale leveransebildet i MyTesla? Sett bort i fra feilstatuser mv.

Kan dere komplementere listen under?

1. Samler deler og klargjør til produksjon (husker ikke eksakt status)
2. Din Tesla er for øyeblikket i produksjon
3. Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.
4. Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.
5.
6.
2017 Tesla Model S 75D

chaglen

Sitat fra: sfinxern på lørdag 21. oktober 2017, klokken 22:37
Hvor mange og hvilke statuser har man gjennom det totale leveransebildet i MyTesla? Sett bort i fra feilstatuser mv.

Kan dere komplementere listen under?

1. Samler deler og klargjør til produksjon (husker ikke eksakt status)
2. Din Tesla er for øyeblikket i produksjon
3. Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.
4.
5.
6.

4. Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

sfinxern

Supert, takk! Har lagt den inn i listen :+1:!

Hvis det er flere som kjenner flere statuser, så kom gjerne med dem!!
2017 Tesla Model S 75D

steam

Sitat fra: runejonny på lørdag 21. oktober 2017, klokken 22:00
Håper virkelig på Tarago og Arabian Breeze .....

I følge min DS bestiller ikke Tesla båt fra Baltimore til Bremerhaven. Bilen min var på en båt (Tamesis) som dro Batlimore -> Bremerhaven -> Zeebrugge og de lastet ikke av bilen før i Zeebrugge. Selv om mange av båtene som går fra Zeebrugge går Zeebrugge -> Bremerhaven -> Drammen.

Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

mack_

De kommer nok til Zebrugge ja. Men på vei nordover etter omlasting er de innom Bremerhaven.

steam

Sitat fra: mack_ på søndag 22. oktober 2017, klokken 08:21
De kommer nok til Zebrugge ja. Men på vei nordover etter omlasting er de innom Bremerhaven.

Ja, men Tarago og Arabian Breeze er ikke mulig dessverre.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA