Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

runejonny

Noen som har fått 14 dagers estimat etter Grand Sappire forlot USA? Kan virke som Tesla går «all in» på de 2 båtene som går 9 Nov og legger opp til kaos i nov/des.....

S75D
HF220***
Solid Black
Skinn
Oppgradert AP
Bestilt 30/8
Bekreftet 2/9
Ferdig produsert 15/10 (DS)
Stått på kaia å blomstret siden 24/10 (DS)
Antatt levering i starten av Desember (DS)
Antatt levering NOV/DES (My Tesla)

Tesla Model S75D - Januar 2018

jokke

Hvor mange biler er det plass til på disse båtene?
Og evt hvor mange skal til Norge?

runejonny

Ca 6000 biler per båt, men er sikkert flere enn Tesla som har q4 å nå....

Et annet problem er Zeebrugge til Drammen. Alternativet er å ta en del til bremerhaven, men utfordringen der at den havnen brukes mye av biler som produseres i Europa...

Blir spennende å se hvor mye de får inn til landet
Tesla Model S75D - Januar 2018

arthur_ols

Flere av båtene fra Zeebrugge går direkte til Drammen. Det går ca to båter i uken, hvor av en i uken går direkte og en går innom Tyskland. Det er nok mer kritisk hvor mange de får med i de to båtene som går fra Baltimore 9. nov. Er ikke bilen med på en av de, så har jeg liten tro på at det blir innen årsslutt, hvis ikke det da opprettes flere ruter med andre rederier får å få levert en bråte til før jul? Blir spennende å se på MyTesla 9.nov på kveldtid, evt 10. nov om det er mange som får endret status.
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

oleredv

Då er Melusine på god vei frå Zeebrugge til Hirtshals. Har kryssa fingrane for at vi som hadde bilar som kom med Tarago og som skal ha utlevering i Bergen har bilane våre på denne. Dersom det stemmer så kjem bilane våre til Bergen den kommande veka!
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Hena1989

Sitat fra: jokke på søndag 05. november 2017, klokken 08:42
Jeg hadde først Desember tidlig Januar, så November tidlig Desember, nå står det sen November-Desember.
Låst bestilling 26/9.
Snakket med delivery forrige uke, bil står i Baltomore. Han mente levering ville bli tidlig desember

Helt likt som meg, både med bestillingsdato, og endringene på my tesla :)

Anders LH

Der fikk vi endelig fjortendagersestimat på vår TMX, 30. nov-14. des! Det bør bety at den er på Grand Sapphire.
2017 TMX 75D, bekreftet 2.8.

Hena1989

Oi, nå fikk jeg også fjorten dages estimat  ;D
Desember 5, 2017 - Desember 19, 2017.

Hrc

MXAnders17

Bestilt Tesla Model X Performance juli 2019
Eier Tesla Model X 75d
Eier Nissan Leaf Tekna 2017

Roger Drange

Hei,

Noen som vet om leveringsvindu også gis i My Tesla for inventorybiler? Min inventory har stått et par uker i Baltimore (iflg. selger), hadde kanskje forventet at den skulle være på vei til Europa nå. Men i My Tesla har det ikke skjedd noe.

oleredv

Sitat fra: Roger Drange på mandag 06. november 2017, klokken 10:13
Hei,

Noen som vet om leveringsvindu også gis i My Tesla for inventorybiler? Min inventory har stått et par uker i Baltimore (iflg. selger), hadde kanskje forventet at den skulle være på vei til Europa nå. Men i My Tesla har det ikke skjedd noe.
Får ingen info i MyTesla på inventory. Så du må sjekke med selger eller evt. DS.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

arthur_ols

Beregnet leveringstid: November 30, 2017 - December 14, 2017....Jeg er skikkelig glad nå kjenner jeg. Jippi.
Bekreftet 11.08, så det har vært lang vente tid. Ble litt nervøs når jeg så mange av dere andre hadde fått 14dagers estimat, og ingen endring da jeg sjekket det 08:00. Heldigvis endret da jeg oppdaterte i sted... ;D
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

Breezec

Beregnet leveringstid: December 5, 2017 - December 19, 2017
Ser vel ut som bilen er på Grand Sapphire da. Status kom ila siste timen.
2022 Model 3 Performance

jarragitt

Sitat fra: Hena1989 på mandag 06. november 2017, klokken 09:33
Sitat fra: jokke på søndag 05. november 2017, klokken 08:42
Jeg hadde først Desember tidlig Januar, så November tidlig Desember, nå står det sen November-Desember.
Låst bestilling 26/9.
Snakket med delivery forrige uke, bil står i Baltomore. Han mente levering ville bli tidlig desember

Helt likt som meg, både med bestillingsdato, og endringene på my tesla :)

Jeg låste bestillingen 22/9, ringte delivery idag og de sa at min ikke var ferdig produsert enda, sluttføres i løpet av uken. DER røyk muligheten min for tidenes julegave tipper jeg... selvom delivery fortsatt mente levering i desember var ganske sikkert.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA