Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VCDS Tweaks e-Golf

Startet av haheide, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 12:08

« forrige - neste »

BrandNew

Ser at AB seiler samme dag som Tarago ankommer så det skal nok holde hardt ja. Blir mest sannsynlig Baltic Breeze som seiler fra ZBRGE den 9. Nov som har våre biler ombord.


Sent from my iPhone using Tapatalk

geear

Sitat fra: sfinxern på lørdag 21. oktober 2017, klokken 21:03
Hvis vi sier 12 dager fra Baltimore til Zeebrugge, hvor mange dager før den er i Drammen? 5-6 kanskje? Og muligens det samme fra Fremont til Baltimore (tog). Dette da i ren transport tid.

Så helt overordnet så kan man si det tar rundt 1mnd fra produksjon til levering i Norge. Så kommer jo eventuelle forsinkelser, ventetid transport, andre lokale forhold mv.

Hva sier dere?
Delivery regner 2 mnd fra produsert til utlevering. Ser ut som det kan gå noe raskere når de nærmer seg kvartalsslutt.

Flere har opplevd at bilene deres har stått lenge både i USA og Belgia.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

geear

#242
Sitat fra: sfinxern på lørdag 21. oktober 2017, klokken 22:37
Hvor mange og hvilke statuser har man gjennom det totale leveransebildet i MyTesla? Sett bort i fra feilstatuser mv.

Kan dere komplementere listen under?

1. Samler deler og klargjør til produksjon (husker ikke eksakt status)
2. Din Tesla er for øyeblikket i produksjon
3. Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.
4.
5.
6.
4. Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa.
5. Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.

Disse to kommer i løpet av 1-2 dager og betyr såvidt jeg har fått med meg kun at bilen står på kaien i USA og venter på båt.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Vasamag

Jeg sjekket vår VIN på uecc.com i går. Ser ut til at CITY OF OSLO har med seg biler til Drammen havn (Risgarden) med ankomst nå kl. 1200  :D drammenhavn.no har webkamera, se kamera 8  ;D

BrandNew

#244
Like før bilene begynner å rulle ut nå

Nick1974

Hei, bestilte min Tesla X 15.08 med VIN 5YJXCCE26HF0675xx. Beregnet leveringstid: November - tidlig desember.  Endret status for 10 dager siden til "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken  i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet." - Har lest at denne statusen ikke nødvendigvis betyr at bilen har kommet til Europa.  Noen med tilsvarende status som vet når bilden ankommer Drammen?

CaZpaH

Min har hatt den statusen i 1,5 måned og den er enda ikke lastet på båt. Håper nå på tarago som skal gå i dag. Men tør ikke håpe på for mye. Er to båter som skal gå over dammen 8. November.

Når du får 14 dagers intervall på levering så er det et tegn på at bilen er lastet på båt fra USA til Europa.
Kommende: 2020-21(?) Tesla Y Long Range Leveres: ?
Nåværende: 2017     Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

sfinxern

Hva eksakt er 14 dagers intervall på levering ??? ?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

oleredv

Det betyr at det står meir eksakte datoar under leveringsestimat. Ikkje berre månader.

Tarago har no forlatt Baltimore med kurs for Zeebrugge forresten. Så då er det berre å håpe på oppdatering dei neste dagane!
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

haheide

"Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken  i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet."

Det betyr vissnok at den står på brygga i Baltimore og venter på båt ?!?
Fikk du meldingen før 22/10 er den antagelig ombord på Taraga som seilte 22/10 og er fremme i Zeebrugge 2/11.

https://www.2wglobal.com/webapps?minHt=480&htMethod=bodyLastElem&frameId=150822754845411905&url=https%3A%2F%2Fschedule.2wglobal.com%2FScheduleRWD%2F
(Sett in Baltimore og Zeebrugge og juster fradato bakover)
2018 X75D Blå 7seter
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

Jeronan

Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

CaZpaH

#251
Da ringte delivery til meg (av alle ting) for å spikre et par detaljer. Fikk opplyst at bilen er klar for transport over dammen, men at den ikke har gått enda. Tolker det da at den ikke ble med Tarago :-(

Men sent november-levering står ifølge delivery så skal vel godt gjøres mtp. neste transport er 08. november. Endret til tillburg-status ca. 18. september. Så det tar sin tid ja :-p

(Bekreftet 11. august for dem som lurer)
Kommende: 2020-21(?) Tesla Y Long Range Leveres: ?
Nåværende: 2017     Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

geear

Dårlig nytt, da er vel ikke min heller med der. Er den ikke på Tarago nå så har jeg ingen forhåpninger om at det blir utlevering før i desember, får bare håpe de ikke klarer å rote det så alvorlig til at vi ender på nyåret.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

DagfinnN

Sitat fra: gr på søndag 22. oktober 2017, klokken 10:28
Sitat fra: sfinxern på lørdag 21. oktober 2017, klokken 22:37
Hvor mange og hvilke statuser har man gjennom det totale leveransebildet i MyTesla? Sett bort i fra feilstatuser mv.

Kan dere komplementere listen under?

1. Samler deler og klargjør til produksjon (husker ikke eksakt status)
2. Din Tesla er for øyeblikket i produksjon
3. Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.
4.
5.
6.
4. Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa.
5. Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.
6. Din Tesla er returnert til Freemont fordi andre kjøpere som har høgere prioritert enn deg, trenger delene i sin bil.
Jeg fikk nemlig beskjed om at bilen var tilbake på fabrikken når jeg ventet i 2015. Da foreslo jeg 6 som grunn til DS og han tok det med humør og var enig.
Utover spøken så var det bug i My Tesla som sa at bilen var returnert.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

CaZpaH

Sitat fra: gr på mandag 23. oktober 2017, klokken 13:51
Dårlig nytt, da er vel ikke min heller med der. Er den ikke på Tarago nå så har jeg ingen forhåpninger om at det blir utlevering før i desember, får bare håpe de ikke klarer å rote det så alvorlig til at vi ender på nyåret.

De sørger nok for å få pushet flest mulig biler før nyåret for å få et godt kvartal. Og det går jo 2 båter fra Baltimore den 8. november så de skal jo få med en del biler. Men da skal det godt gjøres å nå det på november-måned. Mulig de får til på slutten (de nevnte slutten av november til meg).
Kommende: 2020-21(?) Tesla Y Long Range Leveres: ?
Nåværende: 2017     Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA