Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VCDS Tweaks e-Golf

Startet av haheide, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 12:08

« forrige - neste »

CaZpaH

Sitat fra: gr på fredag 20. oktober 2017, klokken 13:38
Sitat fra: sfinxern på fredag 20. oktober 2017, klokken 10:37
Enda en ny oppdatering på min bil i dag i MyTesla:

"Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnene i USA".

Krysser fingrer for at den blir med en båt over dammen om ikke lenge da. Vet ikke hvor lang tid det tar fra Fremont og til havnen.
Skal vel tvers over USA, så det er vel omtrent 5000km. Tvilsomt at den da går med båt på søndag, og neste i følge noen her inne er 8. november.

Min har hatt tillburg-statusen i over en måned nå (altså fra den var ferdig bygget). Så det er bare å finne frem en tube med tålmodighet og smøre seg godt inn. Har vel gått 3-4 båter fra Baltimore uten at min har vært med. Har nå trua på Tarago som går fra Baltimore på søndag, men tør ikke håpe for mye.

Neste båter fra Baltimore er følgende:
Tijuca - 8. november (skal innom New York før Zeebrugge)
Parsifal - 8. november (går direkte fra Baltimore til Zeebrugge)
Tamerlane - 23. november (går direkte fra Baltimore til Zeebrugge)

(Nå vet jeg heller ikke om alle bilene går denne ruten. Både Tijuca og Parsifal skal innom Long Beach straks og det er ikke langt fra Fremont til Long Beach)

Om min ikke er på Tarago så er den iallefall med på Tijuca eller Parsifal. Med mindre noe er veldig galt. Bekreftet 11. august. Ferdig produsert 18. september.
Kommende: 2020-21(?) Tesla Y Long Range Leveres: ?
Nåværende: 2017     Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

BrandNew

Hvorfor skal den tvers over USA? Freemon anlegget ligger ikke så veldig langt fra Baltimore der bilene blir kjørt inn i båtene, så reisen dit skal ikke ta mer enn en dag.

Bare å børste støvet av den gamle globusen min venn!!

sfinxern

Sitat fra: BrandNew på fredag 20. oktober 2017, klokken 14:10
Hvorfor skal den tvers over USA? Freemon anlegget ligger ikke så veldig langt fra Baltimore der bilene blir kjørt inn i båtene, så reisen dit skal ikke ta mer enn en dag.

Hæ? Fremont er jo på vestkysten, nærmere bestemt San Francisco. Så bilene skal vel på tog tvers gjennom USA før de skal på båt?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

geear

Forsiktig med tynneren i arbeidstiden...

Fremont ligger i California. Du får dra frem en globus fra tiden etter de skjønte forskjell på øst og vestkyst og finne ut hvor California ligger i forhold til Baltimore (som er rett nord for Washington DC). ;)
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

smurf

Fremont fabrikken ligger på vestkysten og Baltimore på østkysten så det stemmer nok at det er en lang togreise.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

sfinxern

Sitat fra: CaZpaH på fredag 20. oktober 2017, klokken 13:51

Vet du hvor lang tid togreisen(?) tar ca fra Fremont til Baltimore?
2017 Tesla Model S 75D

Lars C. Krogenæs

Kan dere kutte ut siteringen?

Dette er et forum der man i utgangspunktet svarer på posten over. Svarer du på posten over, er det ikke nødvendig med sitering.

Svarer du på noe konkret i en tidligere post, kan du bruke sitering, for å få med sammenhengen.

Når man siterer noen som siterer, osv. blir det bare meningsløst.

Vær såpass høfflig mot andre på forumet som skal lese dette og kutt ut siteringen.   

Poster med flere siteringen vil risikere å bli slettet.

Lars
Forum admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

BrandNew

Sitat fra: smurf på fredag 20. oktober 2017, klokken 14:25
Sitat fra: BrandNew på fredag 20. oktober 2017, klokken 14:10
Sitat fra: gr på fredag 20. oktober 2017, klokken 13:38
Sitat fra: sfinxern på fredag 20. oktober 2017, klokken 10:37
Enda en ny oppdatering på min bil i dag i MyTesla:

"Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnene i USA".

Krysser fingrer for at den blir med en båt over dammen om ikke lenge da. Vet ikke hvor lang tid det tar fra Fremont og til havnen.
Skal vel tvers over USA, så det er vel omtrent 5000km. Tvilsomt at den da går med båt på søndag, og neste i følge noen her inne er 8. november.

Fremont fabrikken ligger på vestkysten og Baltimore på østkysten så det stemmer nok at det er en lang togreise.

Til dere begge: Hold kjeft!!

Eller ok da....jeg er helt på bærtur, dere har rett. Kjipt å bomme på straffe på åpent mål!!

Men hva med Richmond da....det ligger vel ikke så langt fra Baltimore...??! Gi meg litt da..

Sorry jeg skal ikke bombe tråden med masse piss!

Hade!

Sent from my iPhone using Tapatalk

BrandNew

Sorry Lars! Så ikke posten din før det var for seint! Mottatt!

Sent from my iPhone using Tapatalk

sfinxern

Sitat fra: BrandNew på fredag 20. oktober 2017, klokken 14:36
Men hva med Richmond da....det ligger vel ikke så langt fra Baltimore...??! Gi meg litt da..

;D ;D ;D ;D :+1: :+1:
2017 Tesla Model S 75D

sfinxern

@Lars; god skikk og bruk på sitering er å sitere det som er relevant og ikke hele tråden.

Enig i at når man svarer på posten over, så trenger man ikke sitering, men hvis det er kommet poster imellom, så bør man sitere og da kun det relevante.

Det er like så frustrerende å tolke kommentarer hvor man ikke vet hvem mottakeren er :+1:.
2017 Tesla Model S 75D

sfinxern

Men back to topic, er det noen som vet hvor lang tid det tar med transport fra Fremont til Baltimore?
2017 Tesla Model S 75D

jkirkebo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 20. oktober 2017, klokken 14:32

Dette er et forum der man i utgangspunktet svarer på posten over. Svarer du på posten over, er det ikke nødvendig med sitering.

Svarer du på noe konkret i en tidligere post, kan du bruke sitering, for å få med sammenhengen.

Når man siterer noen som siterer, osv. blir det bare meningsløst.

Vær såpass høfflig mot andre på forumet som skal lese dette og kutt ut siteringen.   

Poster med flere siteringen vil risikere å bli slettet.

Lars
Forum admin

Jeg er ikke enig med deg der. Ja, sitering i flere nivåer er ofte dumt, men ett nivå er bra å ta med. Jeg (og sikkert mange andre) leser forumet utelukkende med funksjonen "nyeste innlegg" og da ser vi ikke forrige post om emnet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

CaZpaH

Sitat fra: sfinxern på fredag 20. oktober 2017, klokken 14:29
Sitat fra: CaZpaH på fredag 20. oktober 2017, klokken 13:51

Vet du hvor lang tid togreisen(?) tar ca fra Fremont til Baltimore?

Aner ikke. Vet heller ikke om alle biler går via baltimore. Mtp. Noen båter som skal til zeebrugge nå skal innom long beach. Ser for meg det må være lettere å laste bilene på der (selv om båtturen blir lengre).
Kommende: 2020-21(?) Tesla Y Long Range Leveres: ?
Nåværende: 2017     Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

ChrML

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 20. oktober 2017, klokken 14:32
Kan dere ikke implementere slik funksjon som de har på Tesla Motors Club, slik at noen av linjene vises og man kan klikke på sitatet for at hele sitatet skal åpne seg. Jeg er sikker på at det er en veldig enkel funksjon å legge til i forum-software.

Det gjør forumet mye mer lettlest, og samtidig slipper man å be folk om å slutte å sitere som kan ødelegge litt for konteksten til svaret..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA