Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VCDS Tweaks e-Golf

Startet av haheide, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 12:08

« forrige - neste »

steam

Sitat fra: smurf på onsdag 11. oktober 2017, klokken 13:09
Sitat fra: Frisco på onsdag 11. oktober 2017, klokken 11:20
Tror jeg kaster meg på denne tråden siden ting har tatt litt fart de siste dagene:

Model X 75D, 6 seter, AP2, FSD, sølv, 20" sommer/vinter, flermønstrert svart interør.
Tildelt VIN: HF069xxx

31.08: Bestilt
03.09: Bekreftet
05.10: Gikk i produksjon
09.10: Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA
[ her endrer beregnet leveringstid seg til november - tidlig desember
11.10: Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering

Helt ok Tesla driver med time-warp; klager ikke  ;D
Man skal kanskje ta MyTesla med en klype salt, men det er jo intr å se hvordan det utvikler seg

Dato:   Status:                                          Leveringsestimat:
30/8         Før bestilling                                     November
31/8           Bestilling                                     Sen november - desember
1/9           Bekreftet VIN + planlagt for prod.      Sen november - desember
27/9           I produksjon                             November - tidlig desember
6/10           I transport til havn i USA                  Sen okt - november

Tror vel mest på november... Men tar gjerne imot før :-)

Hvis bilen din ennå ikke er på båt kan du forvente tidlig desember levering, kaaanskje sent november. Ser ut til at du får en råflott julegave i år.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

smurf

Ja, men MyTesla er ikke alltid helt riktig, så det kan jo tenkes den er på båt allerede.... Men tror mest på November.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Frisco

Sitat fra: smurf på onsdag 11. oktober 2017, klokken 13:52
Andre har vel påpekt at det kan være litt merkelig status underveis på MyTesla, men tror nok at leveransedato bør stemme ganske bra med hva som ble oppgitt når du bestilte.

Ganske lik tidslinje ja. Hvor skal din leveres? Min i Drammen.

Må isåfall bli en fra Lindheim Ølkompani da  :P

Det stod desember tidlig januar når jeg bekreftet, så jeg belaget meg på nyåret da TTT med Tesla. Men så virker det som om ting har tatt fart, så nå blir det å stresse med å flippe dieselsuger'n. Det blir neppe enkelt slik stemningen er i og rundt Oslo om dagen med økte bomsatset og rushtidsavgift.

Blir seff Drammen! Tenker når vi først er i området får støtte en av de lokale bryggeriene type Aass, Haandbryggeriet eller Aja  ;D
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

smurf

Sitat fra: Frisco på onsdag 11. oktober 2017, klokken 14:32
Sitat fra: smurf på onsdag 11. oktober 2017, klokken 13:52
Andre har vel påpekt at det kan være litt merkelig status underveis på MyTesla, men tror nok at leveransedato bør stemme ganske bra med hva som ble oppgitt når du bestilte.

Ganske lik tidslinje ja. Hvor skal din leveres? Min i Drammen.

Må isåfall bli en fra Lindheim Ølkompani da  :P

Det stod desember tidlig januar når jeg bekreftet, så jeg belaget meg på nyåret da TTT med Tesla. Men så virker det som om ting har tatt fart, så nå blir det å stresse med å flippe dieselsuger'n. Det blir neppe enkelt slik stemningen er i og rundt Oslo om dagen med økte bomsatset og rushtidsavgift.

Blir seff Drammen! Tenker når vi først er i området får støtte en av de lokale bryggeriene type Aass, Haandbryggeriet eller Aja  ;D

Haandbryggeriet  :+1:
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

geear

Frustrerende at dere som har bestilt tre uker etter meg har biler på båt og så videre allerede.  ::)

Men i løpet av dagen har min oppdatert seg til "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA."

Endelig.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

es

Hvor får dere slik detaljert informasjon.
Er det på "startsiden" under Kjøretøyet ditt? (Der det står "Beregnet leveringstid")?
Gammelbilligbruktbilkjøper som tar sats! Bestilt x75D 31/9 2017 ;-)

SemperFi

Jeg bestilte S75D og låste bestillingen 31/08-2017.
Stått i produksjon siden da og den har oppdatert levering til Desember - Tidlig Januar....
Irriterende

ModelS

Sitat fra: es på torsdag 12. oktober 2017, klokken 01:00
Hvor får dere slik detaljert informasjon.
Er det på "startsiden" under Kjøretøyet ditt? (Der det står "Beregnet leveringstid")?

Det skal stå under "Hva nå?" på My Tesla siden.
Model X: Desember 2018
Model S: November 2017

es

OK Takk. Da har jeg bare:
"Bestillingen din av Tesla-en er bekreftet og planlagt for produksjon ved fabrikken vår."
ennå.

es

Nå er levering endret fra desember til februar.

Ser ut som om jeg må ut med over kr 70.000,-. (Som jeg neppe får noe igjen av ved salg (i forhold til 2017-modeller)).

Dette var et kjøp vi gjorde utelukkende pga alle de gode betingelse og vi strakte oss derfor ekstremt langt over det vi tidligere har brukt på bilkjøp.

Det er faktisk over 10% prisøkning på min C75D.
Eller dieselforbruket mitt i nesten 3 år (kr 2000,- i måneden).

Hvis ikke min bestilling ikke var låst (med kr 30.000,-) hadde jeg garantert avbestilt og kjøpt en gammel bruktbil med plass til hele familien og hengerfeste som jeg pleier.

sfinxern

Sitat fra: SemperFi på torsdag 12. oktober 2017, klokken 01:12
Jeg bestilte S75D og låste bestillingen 31/08-2017.
Stått i produksjon siden da og den har oppdatert levering til Desember - Tidlig Januar....
Irriterende

Samme som meg. Vi får bare håpe på at leveringen blir fremskyndet ifht nye avgifter, selv om TMS får en veldig liten avgift ifht X, så kanskje de prioriteres først nå og at vi får lengre ventetid. Hvem vet..
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

ModelS

Sitat fra: es på torsdag 12. oktober 2017, klokken 18:55

Ser ut som om jeg må ut med over kr 70.000,-. (Som jeg neppe får noe igjen av ved salg (i forhold til 2017-modeller)).

Dette var et kjøp vi gjorde utelukkende pga alle de gode betingelse og vi strakte oss derfor ekstremt langt over det vi tidligere har brukt på bilkjøp.

Hvis ikke min bestilling ikke var låst (med kr 30.000,-) hadde jeg garantert avbestilt og kjøpt en gammel bruktbil med plass til hele familien og hengerfeste som jeg pleier.

Kan man ikke overføre depositumet til en inventory-bil?

Jeronan

Sitat fra: ModelS på torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:57
Sitat fra: es på torsdag 12. oktober 2017, klokken 18:55

Yes you can. I just did it myself two days ago. Even though my order was not locked in yet, he told me (Tesla Skøyen) I could wait till December to switch if my car was to be delayed, but I decided to switch right away, since the 8000 NOK referral discount expires end this month!
So if you wait till December and switch to inventory (if they aren't sold out by then), you won't get the 8000 NOK discount anymore.
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

es

Bra forslag Jeronan og Model S.

Men hvor finner dere disse Inventory-bilene? På tesla.com ligger det bare en X P90D.

ModelS

Sitat fra: es på torsdag 12. oktober 2017, klokken 20:39

Bra forslag Jeronan og Model S.

Men hvor finner dere disse Inventory-bilene? På tesla.com ligger det bare en X P90D.

Sjekk her http://www.itanywhere.no/inventory.php

Usikker på hvor alle disse bilene befinner seg per dags dato. Det kan sikkert noen andre svare bedre på enn meg  :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA