Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VCDS Tweaks e-Golf

Startet av haheide, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 12:08

« forrige - neste »

steam

Sitat fra: Kmellioli på torsdag 05. oktober 2017, klokken 20:05
Bestilt S75D med AP og uten premium 30.9. Bestilling låses 7.10. Foreløpig står det "late December" som leveringstidspunkt. Blir spennende å se om jeg får den i 2017. Møller var forresten temmelig gretne da jeg avbestilte e-golf og gikk for Tesla
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

ModelS_Oslo88

Sitat fra: steam på torsdag 05. oktober 2017, klokken 20:38
Sitat fra: Kmellioli på torsdag 05. oktober 2017, klokken 20:05
Bestilt S75D med AP og uten premium 30.9. Bestilling låses 7.10. Foreløpig står det "late December" som leveringstidspunkt. Blir spennende å se om jeg får den i 2017. Møller var forresten temmelig gretne da jeg avbestilte e-golf og gikk for Tesla

CaZpaH

Siden dato ikke har endret seg på min etter at Tønsberg eller Tamesis har folatt Baltimore så går Oberon i land ved Baltimore i disse minutter og neste destinasjon er Zeebrugge. Håper på at kanskje min er med på denne.

Dessverre ser jeg flere med oktober-november levering ikke har fått noe endring i status på dato etter hverken Tønsberg og Tamesis så køen er nok lang :-(
Kommende: 2020-21(?) Tesla Y Long Range Leveres: ?
Nåværende: 2017     Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

ModelS

Sitat fra: CaZpaH på søndag 08. oktober 2017, klokken 15:55
Siden dato ikke har endret seg på min etter at Tønsberg eller Tamesis har folatt Baltimore så går Oberon i land ved Baltimore i disse minutter og neste destinasjon er Zeebrugge. Håper på at kanskje min er med på denne.

Dessverre ser jeg flere med oktober-november levering ikke har fått noe endring i status på dato etter hverken Tønsberg og Tamesis så køen er nok lang :-(

Hvilken status har den?
Model X: Desember 2018
Model S: November 2017

CaZpaH

"Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. Lær mer om Tesla Se videopresentasjoner.

Har du spørsmål om bestillingen din? Ta kontakt med leveringsteamet vårt på DeliveryNO@tesla.com"

Har hatt den i ca. 1 måned. Mens følgende står på leveringstid:
"Beregnet leveringstid: November - tidlig desember"

Har forstått det slik at hvis bilen er på båt så vil man få tildelt et datointervall: for eksempel 17. okt - 07. nov.

Til info ble bilen bekreftet i starten av juli (mener det var rundt 10.-11.)

Håper veldig på Oberon (som har avreise i morgen). Neste fra Baltimore blir 20. oktober med Tarago. (Gitt den ikke blir transportert ved en annen rute/rederi).

oleredv

Sitat fra: CaZpaH på søndag 08. oktober 2017, klokken 16:05
"Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. Lær mer om Tesla Se videopresentasjoner.

Har du spørsmål om bestillingen din? Ta kontakt med leveringsteamet vårt på DeliveryNO@tesla.com"

Har hatt den i ca. 1 måned. Mens følgende står på leveringstid:
"Beregnet leveringstid: November - tidlig desember"

Har forstått det slik at hvis bilen er på båt så vil man få tildelt et datointervall: for eksempel 17. okt - 07. nov.

Til info ble bilen bekreftet i starten av juli (mener det var rundt 10.-11.)

Håper veldig på Oberon (som har avreise i morgen). Neste fra Baltimore blir 20. oktober med Tarago. (Gitt den ikke blir transportert ved en annen rute/rederi).
Har status "sent september - oktober" fremdeles på min. Trur det skal holde hardt med oktober gitt, men håpar på Oberon eg også :)
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

CaZpaH

Begynner å ha mer trua på neste båt for min del også. Ser det er mange med september-oktober og oktober-november levering som enda ikke har hørt noe om den er på båt. Men igjen... Noen av disse båtene har enormt med kapasitet (dog de transporterer vel ikke bare Tesla på de).

geear

Ting tar tid altså...   ::)

Din Tesla er for øyeblikket i produksjon.
Beregnet leveringstid: Sen november - desember

Skulle gjerne sett at noe oppdaterte seg snart.

Edit: Snakket med DS, får nok ikke bil før første halvdel desember. Bilen skal være ferdig produsert denne uka, og de regner fortsatt to måneder transport. X75 bekr. 9. aug. :(
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

crielv

Sjekket min spec fra jeg bestilte, og til spec nå i dag.
Første forskjellen er at prisreduksjonen er borte.. men ser videre følgende koder er endret:
APH2-APH3
SR01-SR06
UTAB-UTSB
WTNN-WXNN     
WXW6-WTW7

Noen som vet hva overnevnte koder betyr?
Bil bekreftet 4.august, X75D, premium, 7s,"fake skinn"
Levering Nov-Des 17.
--- på vei fra Fremont-fabrikken vår til havnen
- Ankommet Nederland, monteres ved fabrikken iht mytesla.com
Tesla X75D ++
Mercedes B-Electric

geear

Sitat fra: crielv på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 21:14
Sjekket min spec fra jeg bestilte, og til spec nå i dag.
Første forskjellen er at prisreduksjonen er borte.. men ser videre følgende koder er endret:
APH2-APH3
SR01-SR06
UTAB-UTSB
WTNN-WXNN     
WXW6-WTW7

Noen som vet hva overnevnte koder betyr?
Bil bekreftet 4.august, X75D, premium, 7s,"fake skinn"
Levering Nov-Des 17.
PT på vei fra Fremont-fabrikken vår til havnen
APH2 til APH3 betyr ny autopilot-hardware.
SR01 til SR06 betyr ny 2. seterad (nedleggbar manuell benk).

Frisco

Tror jeg kaster meg på denne tråden siden ting har tatt litt fart de siste dagene:

Model X 75D, 6 seter, AP2, FSD, sølv, 20" sommer/vinter, flermønstrert svart interør.
Tildelt VIN: HF069xxx

31.08: Bestilt
03.09: Bekreftet
05.10: Gikk i produksjon
09.10: Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA
[ her endrer beregnet leveringstid seg til november - tidlig desember
11.10: Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering

Helt ok Tesla driver med time-warp; klager ikke  ;D
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

geear

Da endret min seg fra "sent november - desember" til "november - tidlig desember"...

Men fortsatt i produksjon.

smurf

Sitat fra: Frisco på onsdag 11. oktober 2017, klokken 11:20
Tror jeg kaster meg på denne tråden siden ting har tatt litt fart de siste dagene:

Model X 75D, 6 seter, AP2, FSD, sølv, 20" sommer/vinter, flermønstrert svart interør.
Tildelt VIN: HF069xxx

31.08: Bestilt
03.09: Bekreftet
05.10: Gikk i produksjon
09.10: Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA
[ her endrer beregnet leveringstid seg til november - tidlig desember
11.10: Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering

Helt ok Tesla driver med time-warp; klager ikke  ;D
Man skal kanskje ta MyTesla med en klype salt, men det er jo intr å se hvordan det utvikler seg

Dato:   Status:                                          Leveringsestimat:
30/8         Før bestilling                                     November
31/8           Bestilling                                     Sen november - desember
1/9           Bekreftet VIN + planlagt for prod.      Sen november - desember
27/9           I produksjon                             November - tidlig desember
6/10           I transport til havn i USA                  Sen okt - november

Tror vel mest på november... Men tar gjerne imot før :-)
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Frisco

Sitat fra: smurf på onsdag 11. oktober 2017, klokken 13:09

Man skal kanskje ta MyTesla med en klype salt, men det er jo intr å se hvordan det utvikler seg

Dato:   Status:                                          Leveringsestimat:
30/8         Før bestilling                                     November
31/8           Bestilling                                     Sen november - desember
1/9           Bekreftet VIN + planlagt for prod.      Sen november - desember
27/9           I produksjon                             November - tidlig desember
6/10           I transport til havn i USA                  Sen okt - november

Tror vel mest på november... Men tar gjerne imot før :-)
Dette er min første bestilling, men får jo inntrykk av at disse statusene er mer for å roe presset på deliveryNO en å gi et faktisk bilde til kunden av hvor i verdikjeden bilen befinner seg.

Skal vi sette en øl på hvem som får sin først siden vi har nesten samme tidslinje?  :o
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

smurf

Andre har vel påpekt at det kan være litt merkelig status underveis på MyTesla, men tror nok at leveransedato bør stemme ganske bra med hva som ble oppgitt når du bestilte.

Ganske lik tidslinje ja. Hvor skal din leveres? Min i Drammen.

Må isåfall bli en fra Lindheim Ølkompani da  :P
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA