Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Visning Nissan Leaf 2018 i Bergen

Startet av Kåress, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 11:16

« forrige - neste »

kraez

Hva koster SW oppgraderingen fra 60 til 75? Og har prisen vært den samme hele tiden?  Det er jo et relativt begrenset antall biler som er solgt som 60.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Model X100D - November 2017

Quiste1

EQC Bestilt
Tesla X 75D 7 seter, AP3
Tesla Y Preformance reservert
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

Øyvind.h

For X60 koster det ca 40-45.000,-. Husker ikke nøyaktig. For S60D koster det 20-25.

Begge modellenes priser er blitt nedjustert. Men av en eller annen grunn er de forskjellige.
Ikke usannsynlig at X'en justeres mer ned.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Jærbuen

Har ikke 60'en dårligere batteri- og DU garanti?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

nie

Sitat fra: Kåress på mandag 16. oktober 2017, klokken 12:58
Nå har jeg ikke fulgt elbil-markedet så nøye, men jeg tenker også at en brukt x75 vil falle om noen år. Når leaf, Ampera med flere begynner å nærme seg på rekkevidde tror jeg prisene på «gamle» faller og spesielt da på de med lavere batteripakker. Blir spekulering, men jeg for min del kan jo i allefall håpe  :laugh:
Jeg regner med at min X75 vil ha et normalt verdifall for en bil i denne prisklassen. I såfall er jeg happy.
Hatt bilen i tre uker nå og er kjempefornøyd. Var på første langtur Bergen-Sunnmøre nå i helgen og det gikk helt fint. Ladet 10-15 min på Lavik og Sandane på vei nordover og 15 min på Lavik på vei sørover igjen.
Virkelig helt problemfritt med X75 når lærerne er så godt plassert

Knut Røe


o.b.lix

Sitat fra: Jærbuen på mandag 16. oktober 2017, klokken 21:25
Har ikke 60'en dårligere batteri- og DU garanti?

Det var de første S60 som kom, de med softwarebegrenset 60-batteri har full garanti (dvs alle X60 har full garanti)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

bertin

For å oppgradere fra 60 til 75 på Model X kostet det i starten kr 102 000.
En periode kostet det kr 72 000. Jeg mner det koster kr 48 000 for å åpne opp.

I min verden ikke verdt det. Veldig sjelden jeg har behov for å lade over 86% på en 75. (100% på 60 batteri)


jokke

Sitat fra: nie på mandag 16. oktober 2017, klokken 23:13
Sitat fra: Kåress på mandag 16. oktober 2017, klokken 12:58
Nå har jeg ikke fulgt elbil-markedet så nøye, men jeg tenker også at en brukt x75 vil falle om noen år. Når leaf, Ampera med flere begynner å nærme seg på rekkevidde tror jeg prisene på «gamle» faller og spesielt da på de med lavere batteripakker. Blir spekulering, men jeg for min del kan jo i allefall håpe  :laugh:
Jeg regner med at min X75 vil ha et normalt verdifall for en bil i denne prisklassen. I såfall er jeg happy.
Hatt bilen i tre uker nå og er kjempefornøyd. Var på første langtur Bergen-Sunnmøre nå i helgen og det gikk helt fint. Ladet 10-15 min på Lavik og Sandane på vei nordover og 15 min på Lavik på vei sørover igjen.
Virkelig helt problemfritt med X75 når lærerne er så godt plassert

olavxxx

Sitat fra: bertin på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 12:26
For å oppgradere fra 60 til 75 på Model X kostet det i starten kr 102 000.
En periode kostet det kr 72 000. Jeg mner det koster kr 48 000 for å åpne opp.

I min verden ikke verdt det. Veldig sjelden jeg har behov for å lade over 86% på en 75. (100% på 60 batteri)
Ja, de 50.000kr er jo verdt noen minutter venting :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA