Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf 2018 specs

Startet av tomrh, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

hma

Sitat fra: TM på mandag 02. oktober 2017, klokken 19:37
Har du noe mer interessant å fortelle fra lanseringen ? Om det er type 1 eller type 2 er vel ikke det som betyr mest  ;)
At bilen får en bedre og mer anvendelig ladeport må da være svært interessant for de fleste som vurderer nye Leaf(?) :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

jkirkebo

Sitat fra: hma på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:42
Sitat fra: TM på mandag 02. oktober 2017, klokken 19:37
Har du noe mer interessant å fortelle fra lanseringen ? Om det er type 1 eller type 2 er vel ikke det som betyr mest  ;)
At bilen får en bedre og mer anvendelig ladeport må da være svært interessant for de fleste som vurderer nye Leaf(?) :)

Ja, kan jo bl.a bruke Teslas destinasjonsladere da.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hemi

Sparte meg for mye styr iaf. med type 2. så takk, veldig relevant :)

TM

De som har ladestasjon med fast type 1 kabel får en ekstra kostnad, mens andre sparer noen kroner på at de kan bruke kabelen de har. Men det er jo bare spørsmål om noen tusenlapper. Skulle gjerne sett at de beholdt type 1 og heller brukte en tusenlapp på å montere teleskopisk rattstamme som er standard på alle andre biler. Å kjøre bil med strake armer er ikke en optimal kjørestilling i lengden  ???

hemi

Er det seriøst ikke "vanlig" rattstamme?

bno

Det er ikke seriøst idag og lever uten den muligheten.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

hma

Nye Leaf blir godkjent med 35kg taklast.
Har fått dette fra to ulike forhandlere som igjen har fått informasjon via Nissan Europa.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

TM

Sitat fra: hemi på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 10:08
Er det seriøst ikke "vanlig" rattstamme?
Ja, dessverre, det er visst bekreftet. Gir utvilsomt "same shit in a new wrapping" assosiasjoner.

hma

Fikk høre fra en Nissan-forhandler (representert i Oslo under lanseringen) at Nissan skal komme med 22kW hjemmelader.
Sett i sammenheng med at nye Leaf er utrustet med Type2-ladeport, så tenker jeg at Leaf 60kWh kanskje vil komme med 22kW (trefase) onboard-lader.
Spekulasjoner fra min side dog...
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Goggen123

Sitat fra: TM på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 13:46
Sitat fra: hemi på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 10:08
Er det seriøst ikke "vanlig" rattstamme?
Ja, dessverre, det er visst bekreftet. Gir utvilsomt "same shit in a new wrapping" assosiasjoner.r

Likeså den nye skjermen som stikker ut fra dashbordet og egentlig ikke passer inn, og den litt tilfeldige spredningen av diverse knapper eco, setevarmere etc.
Videre har jeg lest at adaptiv cruise gjelder mellom 30-100 km/t. Om man ikke kan kjøre over 100 med adaptiv er det jo håpløst når jeg stort sett kjører i 110-soner.
Blir nok ikke kjøp på meg.

hemi

Virker relativt usansynlig at cruise kontroll ikke virker over 100? tipper det bare er automat kjøringen, på i3'en som jeg har nå kan den bare styre selv opptil 60kmh, eller 99 med odbii hack, adaptive cruisen virker iaf i 110+++.

cruise som ikke virker over 100 hadde sugd hardt.

Jeg henter nok ut min uansett, det viktigste med denne er jo at den er mye mindre stygg enn den gamle som jo var så horribel at det utgikk allerede der.

Goggen123

Det om adaptiv cruise leste jeg her, mulig det er jeg som misforstår - de snakkes både om pro pilot og adaptiv cruise i samme avsnitt. I samme artikkel står det for øvrig at den ikke får teleskopratt.

https://www.cnet.com/roadshow/auto/2018-nissan-leaf/preview/

Just as importantly, the 2018 Leaf does have key new tech on offer, including the first North American application of ProPilot Assist, Nissan's lane-centering intelligent cruise control. I recently briefly drove a prototype version of this system as fitted to a Nissan Rogue, and found it to be very effective and potentially fatigue-reducing for long commutes. PPA is at its most effective at speeds up to 31 mph when its lane-centering feature is active, but between 18 mph and 62 mph, the system will smoothly keep also keep a predefined distance between itself and the vehicle it's following in traffic.

gigafactory

Sitat fra: hma på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 15:39
Fikk høre fra en Nissan-forhandler (representert i Oslo under lanseringen) at Nissan skal komme med 22kW hjemmelader.
Sett i sammenheng med at nye Leaf er utrustet med Type2-ladeport, så tenker jeg at Leaf 60kWh kanskje vil komme med 22kW (trefase) onboard-lader.
Spekulasjoner fra min side dog...

Men det er en DC hjemmelader såvidt jeg skjønte

Hansi

Sitat fra: gigafactory på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 17:52
Sitat fra: hma på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 15:39
Fikk høre fra en Nissan-forhandler (representert i Oslo under lanseringen) at Nissan skal komme med 22kW hjemmelader.
Sett i sammenheng med at nye Leaf er utrustet med Type2-ladeport, så tenker jeg at Leaf 60kWh kanskje vil komme med 22kW (trefase) onboard-lader.
Spekulasjoner fra min side dog...

Men det er en DC hjemmelader såvidt jeg skjønte

V2G da kanskje?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

oarnoe

Sitat fra: gigafactory på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 17:52


Men det er en DC hjemmelader såvidt jeg skjønte


Eller med Xstorage, https://www.nissan.no/opplev-nissan/electric-vehicle-leadership/xstorage-by-nissan.html

Ser det er mulig å «sette seg på liste» mot kr.500,- på denne nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA