Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf 2018 specs

Startet av tomrh, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

hma

Ja, trefase-lading har jeg fått med meg at den ikke får, men jeg stusset litt over at brosjyren annonserer Type2-kontakt, mens bildene (som vi hittil har sett) viser Type1-kontakt. Det kan kanskje ha med å gjøre at det er en japansk utgave som er fotografert.
For meg er det mest praktisk om elbilen er utstyrt med Type2-kontakt, da jeg har det på min elbil i dag.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

jkirkebo

Sitat fra: hma på søndag 01. oktober 2017, klokken 19:14
I følge informasjons/prislisten til Nissan skal nye Leaf komme med Type2-kabel (AC-lading med støtte for 3-fase).

På alle bildene jeg har kommet over som viser ladeporten, er det Type1-ladeport (AC-lading med støtte for 1-fase).

Noen som vet hva som blir levert?

Jeg skal på Nissans Europa-lansering av nye Leaf i morgen, skal se om jeg får noen definitive svar der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TM

Sitat fra: jkirkebo på søndag 01. oktober 2017, klokken 20:13
Jeg skal på Nissans Europa-lansering av nye Leaf i morgen, skal se om jeg får noen definitive svar der.
Hvor er det Europa-lanseringen holdes ?

hma

Sitat fra: jkirkebo på søndag 01. oktober 2017, klokken 20:13
Jeg skal på Nissans Europa-lansering av nye Leaf i morgen, skal se om jeg får noen definitive svar der.
:+1: Venter i spenning på det. Kan du samtidig forsøke å finne ut noe om mulighet for taklast?
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

xmir

Sitat fra: TM på søndag 01. oktober 2017, klokken 20:17
Sitat fra: jkirkebo på søndag 01. oktober 2017, klokken 20:13
Jeg skal på Nissans Europa-lansering av nye Leaf i morgen, skal se om jeg får noen definitive svar der.
Hvor er det Europa-lanseringen holdes ?

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=48668

Tipper det er i Oslo.

TM

Litt merkelig hvis de ikke tør å vise fram den lysegrønne som er forbeholdt de som bestiller Launch utgaven  ???

sylwester

Den lysegrønne er ikke en av standardfargene i den japanske konfiguratoren. Jeg vil anta at de prototypene de flyr rundt for å vise frem den nye bilen er for det meste standardfargene og denne hvit+sort er nok den de har laget flest av.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

oarnoe

Den ligger inne som farge på de Japanske siden som kode KBR.


hma

Sitat fra: hma på søndag 01. oktober 2017, klokken 19:48
Ja, trefase-lading har jeg fått med meg at den ikke får, men jeg stusset litt over at brosjyren annonserer Type2-kontakt, mens bildene (som vi hittil har sett) viser Type1-kontakt. Det kan kanskje ha med å gjøre at det er en japansk utgave som er fotografert.
For meg er det mest praktisk om elbilen er utstyrt med Type2-kontakt, da jeg har det på min elbil i dag.
Jeg har fått tilbakemelding fra noen Nissan-forhandlere om dette:
Bilen er utstyrt med Type1-kontakt og leveres med to kabler. 1 type1-til-type2 kabel og en type1-til-schuko (med ladekladd).
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

oarnoe

Sitat fra: hma på mandag 02. oktober 2017, klokken 17:33

Jeg har fått tilbakemelding fra noen Nissan-forhandlere om dette:
Bilen er utstyrt med Type1-kontakt og leveres med to kabler. 1 type1-til-type2 kabel og en type1-til-schuko (med ladekladd).

Har du hørt noe om når det blir tilbudt andre farger / utstyrs utgaver?

Så på en Youtube film at de åpnet for «Launch Edition» salg i England fra nyttår.

hma

Om jeg forstår forhandlerene rett er launch edition en batch biler som de bestiller for å komme raskt i gang med levering. Enkelt for kunden, kun farge å tenke på. Utsyrsmessig plasserer den seg omtrent som "Nordic" (stoffseter, ikke skinn, ikke ProPilot Park).
Så i meste omgang vil man kunne bestille med flere valg/pakker/utstyrsnivå. Når det blir mulig å bestille disse vet jeg ikke, men kan tippe ila Q2-Q3-2018.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

jkirkebo

Sitat fra: hma på mandag 02. oktober 2017, klokken 17:33
Sitat fra: hma på søndag 01. oktober 2017, klokken 19:48
Ja, trefase-lading har jeg fått med meg at den ikke får, men jeg stusset litt over at brosjyren annonserer Type2-kontakt, mens bildene (som vi hittil har sett) viser Type1-kontakt. Det kan kanskje ha med å gjøre at det er en japansk utgave som er fotografert.
For meg er det mest praktisk om elbilen er utstyrt med Type2-kontakt, da jeg har det på min elbil i dag.
Jeg har fått tilbakemelding fra noen Nissan-forhandlere om dette:
Bilen er utstyrt med Type1-kontakt og leveres med to kabler. 1 type1-til-type2 kabel og en type1-til-schuko (med ladekladd).

Nye Leaf får Type 2 inntak + CHAdeMO. Se vedlagte bilde jeg tok av ladeporten i dag.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TM

Har du noe mer interessant å fortelle fra lanseringen ? Om det er type 1 eller type 2 er vel ikke det som betyr mest  ;)

hemi

Jøss, så genialt, hadde forberedt meg på å få tak i type1 til jobben, og hjemme, men da løser det seg, har "haugevis" av type2 ladere etterhvert overalt, gull!

oarnoe

#74
Det ble vistnok vist bilder av en Nismo konsept utgave, med noe spoilere og annet i tilegg til bedre prestanda. Første kundebiler av Launch Edition mot slutten av februar, utvidet batteri kan bestilles 1. Halvår 2018, Det er bare å glede seg!



Nå er uk Nissan sidene oppdatert også,  her er link til katalogen.

https://www.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/gb/brochures/Nissan_LEAF-2018_UK.pdf





Sent from my iPad using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA