Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf 2018 specs

Startet av tomrh, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

TM

Sitat fra: Acustica på torsdag 31. august 2017, klokken 16:58
En ting er sikkert. Slipper Nissan en bil som ser ok ut og har 60 kwh til en pris rundt 300 tusen så bestiller jeg fort den foran i3.
Med de fortusetningene, så har du vel egentlig bestemt at du kjøper i3  ;)

Acustica

Sitat fra: TM på søndag 03. september 2017, klokken 06:00
Sitat fra: Acustica på torsdag 31. august 2017, klokken 16:58
En ting er sikkert. Slipper Nissan en bil som ser ok ut og har 60 kwh til en pris rundt 300 tusen så bestiller jeg fort den foran i3.
Med de fortusetningene, så har du vel egentlig bestemt at du kjøper i3  ;)

i3 har vært planen, men kommer Nissan med 40 eller mer på batteriet slik at rekkevidden er klart mer enn i3 så er den oppe til vurdering.

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Øyst1

2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

melon

Skuffende. Hadde denne hatt 60 kwh batteri hadde jeg bestilt den på dagen. 40 kwh er altfor lite.

bno

#20
Virker umiddelbart som en "avansert" facelift, men en mye penere utseende bil en utgående modell.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

tomrh

http://www.motortrend.com/cars/nissan/leaf/2018/2018-nissan-leaf-first-drive-review

Cd er fremdeles 0,28
215/50R17 er fremdeles standard dim (nærbilde av hjul i artikkelen)
Vekta er 1557-1598 kg (avhengig av utstyrsnivå sikkert)
Bagasjerommet oppgis med nøyaktig samme størrelse som nåværende (23,6 cu ft)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

JorgenM

#22
Oi, de var mye penere både utvendig og innvendig ja.

Og 60 kwt versjon kommer i løpet av ett år så da ser jeg ikke helt problemet :)
150kw lading er også supert.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

telcontar

Skuffende lite info om Plus utgaven, måneder med teasing og mye hype så var det egentlig lite nytt å hente enn det som allerede vært på ryktebørsen og info fra selgere.

melon

Sitat fra: JorgenM på onsdag 06. september 2017, klokken 07:49
Oi, de var mye penere både utvendig og innvendig ja.

Og 60 kwt versjon kommer i løpet av ett år så da ser jeg ikke helt problemet :)
150kw lading er også supert.

Har du kilde på at det kommer en 60kw/h versjon. Eller er det bare løse rykter?

daktari

Synd de ikke lanserer 60 kWh nå, men uansett NEDC-rekkevidde på ca. 350 km slår jo e-golf med god margin, den har 300 km NEDC. Slik sett forståelig fra et kynisk forretningsperspektiv. Litt bedre en konkurrenten, men ikke for mye bedre.
Har det kommet frem noe om batterikjøling/-varming/kupévarme?

Zuexi

https://www.netcarshow.com/nissan/2018-leaf/

Mange bilder - både utvendig og innvendig, samt av batteripakke + +

Ser ut til at større batteripakker lar vente på seg.
"Nissan will introduce a high-power version with increased motor power and battery capacity at a higher price at the end of 2018. "

gigafactory

Fra https://newsroom.nissan-global.com/releases/release-6d576b8212e9823816ee240093000653-the-new-nissan-leaf-embodying-nissan-intelligent-mobility# :

"The new Nissan LEAF goes on sale Oct. 2 in Japan. The model is slated for deliveries in January in the U.S., Canada and Europe. It will be sold in more than 60 markets worldwide."

Men har også sett det vært skrevet "første halvår 2018" i pressen. Er det noe som ble sagt på presentasjonen eller noe?

ludwig_holberg

350km, hurtiglading, + klargjort for superlading på 150kw bør være godt nok for de aller fleste. Foran dagens konkurrenter.

gigafactory

hvor kommer 150 kW lading fra? Såvidt jeg kan se har ikke 40 kWh Leaf TMS en gang  :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA