Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leveringstidspunkt TMX

Startet av Amoss, mandag 23. oktober 2017, klokken 14:07

« forrige - neste »

elektrolux

Veldig rart en må til med OBD apper etc for å se cellespenninger.

Burde vært en meny på instrumentpanelet som viser slikt. Da kunne også fører sett problemet lenge før bilen stopper.

Her er et meget enkelt OBD instrument tilpasset Think som kontinuerlig viser høyeste og laveste cellespenning. Leaf har Leaf spy.

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/robometer-for-think-a306?tm=tilbehor-til-utvalgte-biler/think-city
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

doldis1

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 30. august 2017, klokken 10:55
Spørsmålet er om det er 1% *hittil*, eller 1% *totalt*. Hvis det er en latent svakhet i mange battericeller, som først viser seg etter litt bruk, så kan dette bli svært dyrt. (Ikke at jeg ville bekymret meg om jeg eide en Ampera-e. GM har penger til å dekke hva enn dette skulle koste.)

Jepp de har penger og det kan godt tenkes det er 1% hittil, men et kjapt sammendrag av Bolt viser
dårlig salg i US, store tap pr. bil, ikke mulighet for storserie produksjon grunnet lite tillgjengelighet på batterier,derav ikke utsikter til lønnsomhet i overskuelig framtid, så i tillegg kommer nå disse batteriproblemene .... Jeg vil si Bolt's framtid med ett ser enda mørkere ut... ;)

AmocoCadiz

Mesteparten av elektronikken i Bolt AE som batteristyring og batteri osv er produsert av LG Chem,
altså Koreansk ansvar og kvalitet.

Men Koreanske produsenter har nettopp vist å ha høy kvalitet, know how og god "track record" på batteribiler,
så akkurat dette er vel sannsynlig mest uheldig tidlig batteriproduksjon og vil kunne fikses.
Dog et større spørsmål hvordan og hvor raskt Opel Norge fikser dette hvis det er biler i Norge som er rammet.

Ingeniøren

Selv om LG står bak teknologien er det ikke de som montere det sammen - det gjør en stor forskjell.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ketill Jacobsen

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 30. august 2017, klokken 05:57
Typisk amerikansk bilkvalitet - ikke bare Bolt som sliter med det......

Jeg synes dette er et lettvint utsagn. GM har produsert Chevrolet Volt (Opel Ampera) i mange år uten problemer verken med batterier eller noe annet. Snarere tvert i mot så viser statistikk at knapt ett batter er gått dukken etter rundt 200.000 biler.

Amerikanske tester som følger opp biler over mange år, viser også at kvaliteten på amerikanske biler er brukbar, stort sett verken i bunn eller i toppsjiktet.

doldis1

 
SitatAmerikanske tester som følger opp biler over mange år, viser også at kvaliteten på amerikanske biler er brukbar, stort sett verken i bunn eller i toppsjiktet.

Nåja, jeg har sett forskjellig fra den kanten, for å si det sånn  ;) Mange av disse testene blir gjort av folk
blottet for teknisk innsikt og resultatet er ofte en meningsløs poengsum som gir like mye trekk for løs kule
på girstanga som på girkassehavari..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA