Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leveringstidspunkt TMX

Startet av Amoss, mandag 23. oktober 2017, klokken 14:07

« forrige - neste »

Amoss

https://www.tek.no/artikler/batteriproblem-kan-gjore-chevrolet-bolt-plutselig-tom-for-strom/404683
Sitat
Chevrolet Bolt, kalt Opel Ampera-E i Europa, er kanskje den fremste konkurrenten til Teslas Model 3, med lang rekkevidde til en overkommelig pris.

Den er samtidig omfattet av et visst paradoks: Bolt selger svært dårlig i USA, hvor det rapporteres om store lageropphopninger, mens kontrakter på nye biler i Norge for tiden ikke gir levering før i 2019.

Rapporterer god rekkevidde, men er tom

Nå har en del eiere av Chevrolet Bolt fått beskjed fra produsenten General Motors om at et batteriproblem kan føre til at de ender opp plutselig tomme for strøm. Det skal skyldes at en eller flere av battericellene har en feil, noe som gjør at bilen rapporterer om gjenstående rekkevidde, mens det i praksis ikke er strøm igjen.

NB: Please do not shoot the messenger...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

knut.aulie

Etter hva jeg forstår gjelder det ca 80 biler og GM tilbakekaller dem.

Har ikke hørt om noen i Norge enda! Jeg har personlig kjørt min helt ned uten problem, selv etter power reduksjon.

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV


doldis1

" Den største utfordreren" ? Ha,ha, ja si ikke at folk ikke har humor   Bolt er ingen utfordrer til noen andre
enn GM's aksjonærer... TM3's eneste utfordrer er nok Nissan Leaf . Men siden Trump har gått oppskriftsmessig
til verks med å smelte ned dollaren gjør han det jo ikke akkurat lett for Nissan ..... ;D

elektrolux

"Problemet" er altså noen celler med redusert kapasitet.

Sliter med samme på Cree SAM, men er lett å identifisere ved å kjøre bilen ned i lav SOC og lese individuell cellespenning.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Espen Hugaas Andersen

Det er nok ikke så lett å bytte enkeltceller i Bolt/Ampera-e. Så dette er nok en ganske dyr feil for LG Chem/GM.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Taffelman

Plutselig tomt batteri? Snakk om å gi folk rekkeviddeangst!

<ironi>
Hva var det den dokumentaren om GM het igjen? Who killed the Electric car?
</ironi>
X75D
TM3 LR AWD

Ingeniøren

Typisk amerikansk bilkvalitet - ikke bare Bolt som sliter med det......
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Burger

Ingeniøren: Kan se ut som det er en batch av batterier som har feil, og ikke bila sin skyld. Kan skje hvem som helst det.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

Ingeniøren

Sitat fra: Burger på onsdag 30. august 2017, klokken 06:52
Ingeniøren: Kan se ut som det er en batch av batterier som har feil, og ikke bila sin skyld. Kan skje hvem som helst det.

Burde vel vært fanget opp, men det er vel det som skiller fabrikanter. Noen bruker mye tid på kvalitetskontroll underveis, som koster, mens andre dropper en del og sparer MYE på det men det kan straffe seg....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Lars C. Krogenæs

Hvis det er snakk om de første 80-bilene er jo ikke dette mye, og er en pølse i slaktetiden.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

knut.aulie

Det er sagt det gjelder under en prosent. Det vil si 8 biler her i Norge ca.

Var ikke lenge siden Mercedes tilbakekalte 10 000 av S klasse for feil på styringen som hadde ført til dødsulykke. Bare sånn til sammenligning.

Espen Hugaas Andersen

#13
Spørsmålet er om det er 1% *hittil*, eller 1% *totalt*. Hvis det er en latent svakhet i mange battericeller, som først viser seg etter litt bruk, så kan dette bli svært dyrt. (Ikke at jeg ville bekymret meg om jeg eide en Ampera-e. GM har penger til å dekke hva enn dette skulle koste.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

knut.aulie

Vil jo vise seg hvor mange det er.

Et lyspunkt er vel at GM fant denne svakheten gjennom overvåkning via On Star. Det burde gi dem bedre oversikt på antallet også

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA