Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Uenig med styret om hvor mye jeg lader

Startet av langtongting, mandag 23. oktober 2017, klokken 08:17

« forrige - neste »

langtongting

Tydligvis bratt læringskurve her for meg.

Har sikret meg en S75 med felgene, premium, autopilot, skinn mm. Har også ett alternativ som er S75D i samme prisnivå (715k) men, uten felger, ellers likt. Jo den manglet integrert midtkonsoll. En liten drawback.

Finner nå ut at inventory bilene, disse laget i juni/juli ikke har luftfjæring som nå er standard.

Så nå ble jeg veldig usikker. Setter jeg opp ny bil selv med tilsvarende specs, så ender jeg opp med 35K mer. Og jeg har strukket meg langt nok allerede i følge kona...  :)

Hva pokkern gjør jeg nå? Har betalt depositum allerede. Ta en av de jeg har på hånd med vanlig fjæring eller bestille ny og avstå fra enten premium oppgradering eller Felgene?

Skulle ikke være lett dette.

ludwig_holberg

Kan du bestille ny uten å miste depositum? Isåfall ville jeg bestilt ny, og så ville jeg gått for standard felg. Du får også nyeste hardware til autopilot, og helt sikkert også en del andre mindre forbedringer de gjør utover høsten.

ModelS

Dersom jeg ikke hadde mistet depositumet hadde jeg kjørt på å bestilt en ny. I motsatt fall ville jeg tenkt meg godt om. Skal innrømme at det er et vanskelig valg :P
Model X: Desember 2018
Model S: November 2017

langtongting

Miste depositumet er ikke alternativ. Har låst en S75.
Men burde vel ikke ha noe å si om jeg overførte dette til ny bil.
Selger sa jeg kunne bytte mellom inentory. Selger henviste også til Model S sin side for å se standardutstyr. Der står luftfjæring. Så hadde jeg ikke lest annet på disse sidene, så hadde jeg tatt imot en bil i tro på at den hadde dette. I så måte har jeg blitt feilinformert av Tesla angående inventory bilene.

Sjaugen

2017 S 75D

Softblue

2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Diravi

Det er ikke logisk at en 75D skal mangle integrert midtkonsoll, for dette var standard fra sommeren 2016 - kom på de siste 70D.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

langtongting


langtongting

Har nå fått noen nye alternativ på inventory som er laget etter luftfjæring ble standard. Den ene uten premium oppgraderingspakke. Er dette noe must av en pakke?

Softblue

Husk at innholdet i premiumspakka er forskjellig, før og etter 22.07.2017.
Så spørsmålet er vel hva som ligger i Premiumpakken du er tilbudt? Fra 22.07.2017 inngår Premium Hifi og Vinterpakken, som du måtte kjøpe løst tidligere.

Gis det noen rabatt på inventorybilene?
Eventuelt ut i fra hvilken pris, opprinnelig pris før 22.07.2017 når det var en prisnedgang og biler i bestilling fikk en "showroomdiscount" eller dagens pris i konfiguratoren?
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

langtongting

Ble en S75D produsert 15/8. Gikk for D over premium oppgraderingspakke da jeg hadde satt meg en grense.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


ModelS_Oslo88

#11
 Etter å ha kjørt opp til hytte vårt på Hafjell for første gang med Tesla, så er jeg svært glad det ikke ble en 75 uten luft på meg  :angel: :angel:

Men i byen ville jeg nok ikke savnet det noe særlig, har ikke brukt annet enn "normal" der :)

Øyvind.h

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på lørdag 14. oktober 2017, klokken 15:52
Etter å ha kjørt opp til hytte vårt på Hafjell for første gang med Tesla, så er jeg svært glad det ikke ble en 75 uten luft på meg  :angel: :angel:

Kjørte opp på Lisetra i høstferien. Hele døren bak var dekket av rykk leire. Blir bedre med litt frost.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Espelectric

Hadde samme dilemma, ta den jeg hadde bestilt fra inventory eller vente på ny med luft.
Fikk ta prøvetur med den på vanlige fjærer og med 21" dekk og var ikke i tvil om jeg bare tok den som den var.
Kommer jo selvfølgelig an på om man av og til trenger å heve bilen men det er nok noe de færreste gjør. Hverken high, very high eller low er innstillinger som er anbefalt å kjøre i. I high og very high justerer den seg uansett ned ved 60km/t og kjøring i low vil øke dekkslitasje.
Så sum sumarum så får man veldig sjeldent brukt for det til normal bruk. Jeg her plenty bakkeklaring nok til det jeg har kommet over til nå som inkluderer en stygg knekk inn i innkjørselen hjemme samt fartshumper som er designet for oversensitive busssjåfører.
X75D (85kWh)

mthoring

S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA