Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Uenig med styret om hvor mye jeg lader

Startet av ltnp, søndag 22. oktober 2017, klokken 23:46

« forrige - neste »

ltnp

Hei, jeg har prøvd å spørre dette tidligere men uten å ha fått svar. Så jeg spør igjen i håp om noen har et godt svar. Jeg har fått etterinstallert autopilot software for 2.0 versjonen. Når jeg logger meg på My Tesla så husket jeg at jeg fikk valget om å kjøpe autopilot til 40' og full FSD til 100'. Nå har valget til FSD blitt borte, er det slik at velger man autopilot så får man ikke velge FSD oppgradering? Eller har jeg fått begge deler siden FSD valget har blitt borte?

MyMuffin

Her må du nok spørre tesla, send en mail eller ring dem.

Bilen min har AP1 hardware, før hadde jeg muligheten til å oppgradere til AP1 software via mytesla, denne muligheten har vært borte en stund nå - uten at jeg har benyttet meg av valget.

2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

daktari

Jeg kan heller ikke svare deg. Kjøpte FSD da bilen var ny. Jeg har aldri hatt noen aktiver-knapp.

Når er bilen produsert? Du har HW2 med 8 kameraer?  Jeg blir forvirret av prisen du nevner. (noen få biler ble bestilt med AP1 men fikk HW2 høsten 2016...)

Opplåsing etter mottak vil utløse mva. Nå er prisen for EAP 40.100,- "fabrikkmontert" mot 61.000,- ved senere opplåsing/"etterinstallering".
FSD koster 24.200,- "fabrikkmontert" og 40.400,- "ettermontert"

Du må ha EAP for å få FSD, så da blir i praksis summen 101.400,- for opplåsing.

Gamle AP1, "autopilotens bekvemmelighetsegenskaper" kostet ca. 25k fra fabrikk, noe som ligner mer på 31.000 ved opplåsing.

ltnp

Hei, jeg har oppgradert autopliot som kostet 60' ettermontert. Mitt spørsmål er hvorfor FSD ikke er en option lenger. Virker litt rart, men det tar kanskje litt tid å få det valget tilgjengelig igjen.

Uansett takker for alle svar fra dere!

steam

Sitat fra: ltnp på onsdag 30. august 2017, klokken 00:04
Hei, jeg har oppgradert autopliot som kostet 60' ettermontert. Mitt spørsmål er hvorfor FSD ikke er en option lenger. Virker litt rart, men det tar kanskje litt tid å få det valget tilgjengelig igjen.

Uansett takker for alle svar fra dere!

Kanskje du har fått FSD til prisen av AP? Uansett så ville jeg snakket med Tesla, de er de eneste som kan svare på dette.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Tesley

Jeg tipper at FSD ikke blir mulig å aktivere i etterkant før det faktisk har en funksjon.
Nå er det jo bare penger ut av vinduet.
S75D - bekreftet 20. august

Rumshot

Oppgraderingsmuligheten ligger der på min "my tesla"

ltnp

La oss leve i håpet om at FSD ble gitt bort gratis inntil videre :) Ingen grunn til å gjøre stemningen dårlig med en gang!  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA