Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ser vi slutten på oljealderen ?

Startet av Svk, søndag 22. oktober 2017, klokken 23:33

« forrige - neste »

Svk

Hei!
solgte elbilen min i 2015 da den ble for liten. gikk da over til hybrid. måtte ha plass til 3 barneseter.
savner elbilen og kunne tenkt meg det igjen.
har også vurdert phev, men outlander blir for smal i baksetet. passat har jeg ikke sjekket ut. men tror kanskje den er litt dyr.

finnes det noen elbil med plass til 3 barneseter?  hvordan er b-klasse? ser ut som ev200 7 seter er en mulighet.
hvordan blir ev200 med et barneset i siste rekke? blir det da plass til noe baggasje?
ev 200 har kun 17mil og b-klasse har ikke hurtiglading. ser renaut har noen kangoo, men er jo ikke så pene og utvalget er lite.

må jeg vente noen år til?

chriso89

Kia soul er ganske bred i baksetene.    Er kun Nissan av de du nevner som kan hurtiglades men rekkevidde er ikke noe å skryte av

Svk

17 mil er egentlig for lite, nissan virker litt billig ut også.
Får sjekke ut kia


Air01

I Facebook gruppa for Kia Soul (Kia Soul EV Owners Group Norway) er dette diskutert flere ganger og flere har 3 barneseter og fortsatt grei plass for sjåfør og passasjer.
Østfold/Oslo

Kia e-Niro Feb 2019
Kia Soul EV - 2016 (Solgt Jan 2019)
Mercedes E220 - 2004
Mercedes A (169) klasse - 2007

Acustica

3 seter i Soul? Hvordan får de festet beltene?

Svk

Prøvde med 3 seter i e-golf. Fikk ikke plass

Ebe

Soul med tre seter er vel avhengig av smale seter, ikke isofix og mix mellom bakovervendte og fremovervendte.

Tør ikke tenke på setebeltefese av og på hver dag i barnehagen med den løsningen...

Det ryktes om oppgradert e-nv200 blir satt i produksjon i desember, 40+kwh. Men ikgenting er bekreftet ennå.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

brako79

Sitat fra: Svk på tirsdag 29. august 2017, klokken 12:02
Prøvde med 3 seter i e-golf. Fikk ikke plass
Nei, e-golfen er smal. Vi kommer fra Octavia og kona kunne smekke ræva si mellom barnesetene når den sto på isofiks. Det klarer hun ikke i e-golfen. Da må vi løsne setene fra isofiks og skrubbe de utover, da får hun plass, men ikke komfortabelt.
Har klart ved et par anledninger å ha tre seter i octaviaen. Og drømmer om en litt større elbil til en fornuftig pris med litt mer bredde i baksetet. Gjerne uten at det går utover eksteriør bredde, for garasjen er trang :-(
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

AppleKnocker

Tesla X
Renault Zoe har også tre isofix - to bak og ett i passasjersetet ;)
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Svk

Tesla blir for dyrt for en fattig arbeider.
Zoe virker jo grei ut, men tror ikke kona vil ha fast plass i baksete

oveduesund

Veit om nokon som bruker 3 barneseter i B-klassen. Ville ha testa den om eg var deg.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk


chriso89

Sitat fra: Svk på onsdag 30. august 2017, klokken 17:51
Tesla blir for dyrt for en fattig arbeider.
Zoe virker jo grei ut, men tror ikke kona vil ha fast plass i baksete

Zoe er trang bak. Ikke plass til 2 seter og 3 person.  Såvidt plass til 2 voksne og 1 barn

Svk

#13
Sitat fra: oveduesund på onsdag 30. august 2017, klokken 19:44
Veit om nokon som bruker 3 barneseter i B-klassen. Ville ha testa den om eg var deg.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk
B-klasse ser fin ut. Med litt over 20 mil, så kan det gå greit uten hurtiglading. 11kw og 30 min gir jo litt strøm d også.
Kjørte elektrisk b-klasse her en dag. Var vel ikke mer enn noen meter.

Electrix

Vi er 2 voksne og 3 barn på tur i vår Leaf. Eldste jenta sitter nå uten sete eller pute, men vi har i perioder hatt 3 seter i bilen. Må kombineres med forskjellige seter slik at de ikke "stikker ut" på samme stedet. (egentlig idiotisk at barneseter lages unødvendig brede, det virker som ingen tenker på at man skal ha flere barn).

e-nv200 har jeg også kjørt litt , og jeg mener den har grei plass til 3 barneseter ved siden av hverandre. Det er jo en varebil som også kan leveres med 5 eller 7 seter, grei bil men ingen "luksus" følelse.

(har noen i familien som skal selge en pent brukt 5 seter utgave med 6,6kW lader i tillegg til hurtiglading om du er interessert)
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA