Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering oktober - november 2017

Startet av Touring, søndag 22. oktober 2017, klokken 18:38

« forrige - neste »

Dexter


TM

Noen som har sett bilde av standard NAVI. Det virker som BMW har gjort redesign av den på andre modeller slik at man ikke har den brede kanten av plast som ser litt billig ut. Men som vanlig viser og snakker de bare om Navi Pro. Synes vel ikke denne faceliften gjør i3 så mye mer interessant, og med flere modeller på vei fra andre leverandører så vil nok markedsandelen synke framover.

PionerThink

Virker som 120 Ah (42,5 Kw) utgaven nærmer seg offisielt nå:
http://www.bmwblog.com/2017/09/18/bmw-i3-longer-range-arriving-2018/
Har jo vært en dårlig skjult hemmelighet lenge, men ikke helt bekreftet av BMW så vidt jeg vet?
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

Agmuns

#63
Sitat fra: TM på lørdag 16. september 2017, klokken 07:53
Noen som har sett bilde av standard NAVI.
På BMW sine tyske nettsider (bmw.de) har de en ganske bra konfigurator (når man bruker PC i hvert fall) på nye i3. Der kan du se standard navigasjon. Personlig ser jeg ingen forskjell på nye og dagens standard navigasjonsenhet. Den ser fremdeles veldig billig og gammeldags ut.

Edit: ser også at man slipper de blå detaljene på enkelte av fargene på nye i3. Det er et veldig løft etter min mening.

moonbuggy

Sitat fra: PionerThink på tirsdag 19. september 2017, klokken 15:31
Virker som 120 Ah (42,5 Kw) utgaven nærmer seg offisielt nå:
http://www.bmwblog.com/2017/09/18/bmw-i3-longer-range-arriving-2018/
Har jo vært en dårlig skjult hemmelighet lenge, men ikke helt bekreftet av BMW så vidt jeg vet?
Man kan jo lure litt på BMWs policy. I 2018 lanseres også e-mini. Dens største konkurrent i markedet blir jo nettopp BMWs egen i3. Hvorfor lanserer man allikevel e-mini ? En nærliggende tanke er at i3 er for dyr, og selger for lite blant en viktig målgruppe, yngre opp til 40 år.
For å gi mini en sjanse i det amerikanske markedet først og fremst, må man også gi den rekkevidde og HK. Det betyr vel 120A batterier også for e-mini ?

Agmuns

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 19. september 2017, klokken 16:14
Man kan jo lure litt på BMWs policy. I 2018 lanseres også e-mini. Dens største konkurrent i markedet blir jo nettopp BMWs egen i3. Hvorfor lanserer man allikevel e-mini ?
Jeg tenker at det er slik for alle biler. Hvorfor selger VAG 4 like biler fra 4 ulike merker (Skoda, Seat, VW og Audi) i nesten hvert segment? Har man lyst på Audi, kan man like gjerne kjøpe Skoda og vice versa. Interiørmessig er det lite som skiller en såkalt premiumbil med en vanlig arbeiderklassebil fra en hvilken som helst europeisk produsent i disse dager.

Tror ikke i3 er en direkte konkurrent til Minien, men snarere et alternativ i et marked som ikke akkurat flyter over av alternativer. Det er jo ikke alle som synes i3 er direkte vakker og heller kan tenke seg en litt mer alminnelig bil.

JorgenM

Sitat fra: PionerThink på tirsdag 19. september 2017, klokken 15:31
Virker som 120 Ah (42,5 Kw) utgaven nærmer seg offisielt nå:
http://www.bmwblog.com/2017/09/18/bmw-i3-longer-range-arriving-2018/
Har jo vært en dårlig skjult hemmelighet lenge, men ikke helt bekreftet av BMW så vidt jeg vet?
Det er snakk om 2019-modell, altså tidligst september/oktober 2018. Det vil si at vi ikke får høre noe offisielt angående 120Ah fra BMW før tidligst juni 2018 tipper jeg. Å annonsere lengre rekkevidde nå ville skadet salget av 94Ah, i tillegg må de være HELT sikre på at Samsung har de nye 120Ah-batteriene klare for levering, i stort volum.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

chargedup

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 19. september 2017, klokken 16:30
Sitat fra: PionerThink på tirsdag 19. september 2017, klokken 15:31
Virker som 120 Ah (42,5 Kw) utgaven nærmer seg offisielt nå:
http://www.bmwblog.com/2017/09/18/bmw-i3-longer-range-arriving-2018/
Har jo vært en dårlig skjult hemmelighet lenge, men ikke helt bekreftet av BMW så vidt jeg vet?
Det er snakk om 2019-modell, altså tidligst september/oktober 2018. Det vil si at vi ikke får høre noe offisielt angående 120Ah fra BMW før tidligst juni 2018 tipper jeg. Å annonsere lengre rekkevidde nå ville skadet salget av 94Ah, i tillegg må de være HELT sikre på at Samsung har de nye 120Ah-batteriene klare for levering, i stort volum.
Var vel en god del ved forrige oppdatering av batterier som følte seg litt lurt ved kjøp (tror noen var innom forumet etter kjøp), da BMW og forhandlere sa de ikke visste noe om nye batterier ved 94Ah oppdateringen. Både her på forumet og på i3 facebook gruppa var det jo linket til massevis av artikler med rykter om større batteri den gang. Jeg fikk en kamerat til å spørre sin kamerat igjen som jobbet på BMW verksted om de nye batteriene den gang, han hadde bare smilt og sagt at det har vi ikke lov til å si noe om. Vil tro BMW kjører samme taktikk nå, ikke opplyse om nytt batteri før sommeren, for å få solgt biler i første halvår 2018, akkurat som JorgenM skriver.
Opel Ampera-e
Solgt: i3 (60Ah) - I-pace S - EQC - Model 3 LR AWD
Forhåndsreservert: Skoda - Model Y - Mach-E

johanf

Jeg ser man kan spekke ny i3 på de tyske sidene - hvor realistiske er de tyske prisene mot de norske?

Acustica

#69
Fikk pris på Faceliften i dag. Ganske lik som forrige modell.

Skulle komme konfig på nett i dag mente selger, men ser det ikke har kommet enda.

Til tross for lite bagasjeromsplass og litt snodige dører for 2-barnsfamilie må jeg innrømme at jeg har lyst på en i3.  ::)

TM

Sitat fra: johanf på onsdag 20. september 2017, klokken 19:15
Jeg ser man kan spekke ny i3 på de tyske sidene - hvor realistiske er de tyske prisene mot de norske?
Prisene er vesentlig høyere i Tyskland med dagens kurs på euro, selv om du trekker fra 19 % tyske merverdiavgift. Det er vel Fully Charged som gir mest for pengene fortsatt. Prisen har kun økt med 3400 kr i forhold til 2017 modellen. Siden det nå er full LED nær kg fjærnlys, så er den vel egentlig mer verdi for pengene enn før. Det skal nå være støtte for Apple Carplay, og jeg går ut fra at det må være med i Fully charged,men det er ikke bekreftet.

johanf

Kult nok.  :)

Jeg skal titte litt rundt på bmw.no etterhvert. Titta litt på i3 i august, men tror jeg skal vente til 120Ah-versjonen kommer i løpet av 2018.

Agmuns

Hvordan var prisdifferansen på første batteristørrelse og 94? Er det mulig å estimere hvor mye fra-prisen på 120 vil bli?

i3 har vokst voldsomt på meg den siste tiden, men er veldig usikker på om jeg skal kjøpe 94 faceliften (som vil gi meg det jeg trenger + et par mil på kalde dager) eller vente til 120 kommer som trolig vil fjerne alle brukshindringer mtp rekkevidde.

Orbit

#73
Differansen fra 60Ah til 94Ah var 15900 kr. Så legg på ca 15k på dagens 94Ah pris for å gjette prisen på 120Ah, kanskje mindre da pris per kWh batteri går stadig ned.

Edit: Prisdifferansen på 15900 kr fra 60Ah til 94Ah inkluderte også oppgradering av AC ombordlader til 11kW. Enda en grunn til at merprisen for 120Ah bør ligge under 15k i forhold til 94Ah.....dersom de ikke samtidig også forsterker laderen til 22kW (32A).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

TM

Angående CarPlay så må dette bestilles ekstra også på Fully Charged.
Koster ca 2000 kr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA