Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Retrofit 35,8KWH batteri i 24,2 KWH E-Golf

Startet av frank, søndag 22. oktober 2017, klokken 14:30

« forrige - neste »

frank

Holder på å bygge opp en ny batteripakke til min Think, hovedsaklig med blokker fra min gamle P106
Prøver å legge ved et bilde, kan noen ta en titt og si om det er gjort noen fatale feil?
Har ikke koblet strømskinner ennå, har tenkt å bruke skinner fra PSA.
Den gamle pakken hadde en blåst 7-rekke, er det noen viktige ting å ta hensyn til ved gjenbruk av slanger?

Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

Elmo

PSA batteripakken har konsekvent vannfylling inn ved minuspolen og ut ved plusspolen. Jeg er ikke 100% sikker men jeg tror den retningen på vannfyllingen er viktig (dvs jeg tror at det har noe med konstruksjonen på batteriet å gjøre).
Det er ikke lett å se på bildet ditt hva som er retningen du har tenkt å fylle vann. Men hvis retningen er viktig, som jeg tror, så syns jeg det ser ut som du har byttet retningen på den ene fyllerakka ??

Hvordan har du tenkt å gjøre med vannkjølingen ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Du har heldigvis tatt hensyn til at strøm og vann går samme vei.

Ønsker du et mer proft utseende har vi slike C slanger som du har en av på lager.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

frank

Takk for svar.
Fylleretningen er som du sier motsatt for midterste rekken, men det kommer jo av strømretningen, med kortest mulige kabler.
Da må det vel være feil på alle Think, se bilde.
Er det mulig å finne ut om det er viktig, kan jo snu fylleretningen med to lange slanger på midterste rekken
Vannkjølingen har jeg tenkt å koble opp som før.
Tror jeg satser på å bruke slangene som er der nå, de fra Thinken var fine og myke
C- slangen er den eneste jeg brukte fra P106, de fleste der var ganske harde og med en så godt som kollapset, har forstått at det er en vanlig feil.
Alderen er ganske lik, med byttede kasser på P106 i 2001 og Thinken fra 2002
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

Elmo

Sitat fra: frank på tirsdag 29. august 2017, klokken 00:33
Vannkjølingen har jeg tenkt å koble opp som før.
Jeg har aldri sett en Think kasse med kjøleslanger montert. Det var jo mye enklere/smartere enn på PSA :+1:
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA