Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Stereoanlegg i Soul - forskjell på utgavene?

Startet av T.K, fredag 20. oktober 2017, klokken 20:16

« forrige - neste »

S4e

SitatDe som tenker på å kjøpe overpriset Opel eampera må være klar over at de kjøper en bil som ikke usannsynlig får et verditap på 50 % i løpet av et år eller to, når det kommer biler med like mye batterikapasitet men med muligheter for å lade med tre ganger hastigheten. Allerede nå er det raskt 30 minutter å vente på å få lade på (de trege) hurtigladestasjonene, og Opelen trenger over en time for å lade opp. Ja, man kan stå der noen minutter og lade så man kommer seg hjem, men meningen med et stort batteri er vel å kunne bruke det på tur, ikke for å småkjøre til butikken.

Hvorfor ønsker du da å kjøpe Ae???

Med Ae så slipper jeg å lade på hurtigladning. Kan kjøre t/r til hytta uten lading og regner med å bruke hurtiglader 1-2 ganger i året når vi skal ekstra langt. Det er mye verdt i min bok.

Tror derfor jeg ville vært mer bekymret for kraftig verdifall hvis jeg fortsatt eide en fossil bil eller elbil med kort rekkevidde...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Zuexi

@T.K:
Spiller liten rolle hva du anser som riktig pris, når det er markedskreftene som setter prisen.
Selv om du ikke er villig til å betale markedspris for et produkt, betyr ikke at andre ikke er det.

Synes forøvrig at det er rart du vil kjøpe et produkt du tilsynelatende er så negativ til...

T.K

#17
Sitat fra: Tellus på mandag 28. august 2017, klokken 22:30
Aksel Sandemose sa det så treffende:
"Norge er det eneste landet hvor misunnelsen er sterkere enn kjønnsdriften"

;D

Så flink du er Tellus, som fant det der sandemose-sitatet som ingen før har sett.

Al Capone sa det imidlertid så treffende: "If you can find a jerk it´s not your burden make him a fool".

Det er ingen som er misunnelig på de som har Opel. Tro meg. Ingen.

Poenget med å kjøpe opelen er at prisen var grei. 299 000 kroner. At noen tror at markedsprisen nå er 420 000 kroner fordi de har lagt ut bilen til salgs på finn til den prisen er en stor misforståelse. Det er vel ingen som har kjøpt til den prisen.

Jeg har ikke noe mot bilen, som du tror. Jeg har imot at flere trekker frem opelens finn-pris som markedspris, selv om ingen vil betale det. Prøver å bondefange folk med at bilen er spesielt bra og at misunnelsen råder. Det er helt feil. Det var en  forholdspris fint priset liten bil. Nå har den etterhvert blitt symbolet med alt som har gått galt for Opel i Norge, og det er mye. De klarer ikke engang å skaffe denne bilen. De har gått fra å være markedsleder for et par tiår siden til å bli markedstaper i dag. Misunnelig, ja sikkert ;)

bno

Foreslår at du slutter der jeg. Dette som en vennlig anbefaling.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Olemann


knut.aulie

T.K. du sutrer og tar ganske feil, i tillegg er de fleste påstandene dine feil.
Hvis du ikke vil fremstå misunnelig bør du være litt mer redelig.

T.K

#21
Du får påpeke hvor jeg tar feil du da, Knut.

Du kan jo også be dine medeiere av eampera om å slutte, bno. Når man kaller folk misunnelig og sutrete får man svar som fortjent, i alle fall når det ikke er sant. Kanskje sannheten er tung å fordøye for enkelte, dere får ikke så mye penger for opelen som dere tror og prøver å opprettholde et skinn av felles enighet - at eampera er verdt 400 000 kroner.

knut.aulie

Sitat fra: T.K på tirsdag 29. august 2017, klokken 00:06
Du får påpeke hvor jeg tar feil du da, Knut.
Prisene du sammenligner

299 er basismodell uten vinterdekk,  de som jeg har sett på Finn er med vinterdekk og begge pakker som koster 350 fra Opel.

Det er mange som ønsker seg Opel


Osv osv

God natt

T.K

Vi får se. Fordi det ikke er mulig å få tak i bilene lenger fra Opel så bør ikke disse bilene på finn bli liggende særlig mye lenger, for da tar du feil, da er det ikke mange som ønsker seg Opel. Flere har ligget der lenge allerede.

God natt.

Øyvind.h

Sitat fra: T.K på mandag 28. august 2017, klokken 23:22
Poenget med å kjøpe opelen er at prisen var grei. 299 000 kroner. At noen tror at markedsprisen nå er 420 000 kroner fordi de har lagt ut bilen til salgs på finn til den prisen er en stor misforståelse. Det er vel ingen som har kjøpt til den prisen.

Det er da flere biler som er blitt avertert til over 400k som er blitt solgt. Selv her på forumet er det postet erfaringer rundt dette (fortjeneste på type 40-60k.)
Om du tror bilens pris har økt fra 299 til 420 har misforstått. En Ampera-E med alt utstyr har aldri kostet 299", og koster ikke det nå heller.
Fortjenesten folk har rapportert tilsier salgspris på over 400k. Finn.no er heller ikke markedspris, det er selgers ønske. I praksis går biler som oftest litt under avertert pris, slik at kjøper og selger begge er fornøyde :)

Hva som er markedspris for disse bilene nå og fremover skal jeg ikke si så mye om. Vi er forbi den første hypen, men det finnes fortsatt ingen konkurrenter til Ampera-E. Dvs. Golf-segmentet med lang rekkevidde, gode ytelser og OK pris.
At Opel nekter å levere kan forsåvidt være negativt for FInn.no salget også. Det vitner om manglende satsing på bilen, noe som gjør eierskap mer usikkert.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Zuexi

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 29. august 2017, klokken 09:46
... "At Opel nekter å levere kan forsåvidt være negativt for FInn.no salget også. Det vitner om manglende satsing på bilen, noe som gjør eierskap mer usikkert.

Hvor har du fra at det er Opel som nekter å levere ut biler?
Hadde Opel hatt muligheten, skulle de helt sikkert levert ut de over 3000 bilene de har i ordrekø.

Øyvind.h

Sitat fra: Zuexi på tirsdag 29. august 2017, klokken 10:18
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 29. august 2017, klokken 09:46
... "At Opel nekter å levere kan forsåvidt være negativt for FInn.no salget også. Det vitner om manglende satsing på bilen, noe som gjør eierskap mer usikkert.


Hvor har du fra at det er Opel som nekter å levere ut biler?
Hadde Opel hatt muligheten, skulle de helt sikkert levert ut de over 3000 bilene de har i ordrekø.

Tastefeil der. Skulle stå "nektes". I den forstand at tilførsel av biler til Opel er strupet. Satsningen handler om GM, ikke Opel. Ampera-E er i praksis en justert Bolt.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Tom E.

Min forhandler sa til meg at Opel Norge har gitt klar beskjed til GM om at de kan svelge unna 1000 AE i måneden, altså 12K i året hvis GM kan levere øyeblikkelig. Det står ikke på Opel Norge. Det er sikkert.

Når det gjelder prisforlangende på AE på Finn så er markedspris lik det en selger kan få for bilen og en kjøper vil betale. Innen en tilsvarende bil av samme størrelse, med samme rekkevidde og samme pris kommer på markedet vil nok markedspris være høyere enn veiledende nybilpris.

For de som ikke finner seg i dette så kan de jo bare bestille seg en ny Leaf med 60 kw pakke levert før jul? Eller en TM3 levert neste år til 300.000,- og like lang rekkevidde. Prøv det og se hvordan det går!

Kriss

Etter at Opel ble solgt til PSA har amerikanerne bestemt seg for å begrense produksjonen av Ampera-e:

http://www.fleeteurope.com/en/news/opelvauxhall-officially-psa-owned

Det betyr stadig lengre ventelister og gode bruktbilpriser i lang tid fremover.
Ampera e leveres desember 2017

geear

Sitat fra: Tom E. på tirsdag 29. august 2017, klokken 16:03
Min forhandler sa til meg at Opel Norge har gitt klar beskjed til GM om at de kan svelge unna 1000 AE i måneden, altså 12K i året hvis GM kan levere øyeblikkelig. Det står ikke på Opel Norge. Det er sikkert.
Den LATTERLIG dårlige kundebehandlingen og elendige informasjonsflyten stå 100% på Opel Norge. Om ikke annet så send ut en oppdatering HVER måned, og er det ingenting nytt så skriver de bare at det ikke er noe nytt, men at det jobbes videre med å få levert. Og ikke send ut mail om at de som har bestilt vil bli kalt inn til prøvekjøring av demobil når de kommer i mai - når de mange måneder senere fortsatt iikke har blitt kontaktet.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA