Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Stereoanlegg i Soul - forskjell på utgavene?

Startet av T.K, fredag 20. oktober 2017, klokken 20:16

« forrige - neste »

T.K

På finn selges disse bilene for rundt 400 000 kroner og over, opp til 100 000 kroner over hva eierne selv gav for dem. Jeg har forøkt å prute, men får bare "du er moro du" eller lignende tilbake. En påstod til og med at han heller ville selge bilen sin til Tyskland enn å selge den for blodpris i Norge. Han mente selvsagt spottpris men vet sannsynligvis ikke forskjell på de to.

Håper Leaf lanserer en opel-killer om litt over en uke, så får de bare sitte der med de overprisede bilene sine.

Troald

Jeg har større problem med å forstå at noen virkelig vil betale 400 for en slik bil. Men vi har et fritt marked, heldigvis.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

bmw2002

Leaf kommer vel ikke med 60kw batteri på en stund. Tror prisen på Ampera-E holder seg høy i minst 6 mnd.

Personlig solgte jeg Ampera-E for 43000 over nyprisen. Er vel greit å betale såpass fremfor å vente 1 1/2 år

1000kwh

Ampera-e er kvalitet- og komfortmessig ingen 400000 kroners bil. Helt absurd å betale så mye. Det gir jo ingen kostnadsmessig fordeler heller over en konvensjonell bil å kjøpe den så dyrt :/

...

Om prisen er for høy, så vil ingen kjøpe AE til de prisene. Om den selges til de prisene, så er finn.no-prisen 'rett', selv om den er langt høyere enn nypris. At bilen i seg selv ikke forsvarer den høye prisen er en annen sak, men så lenge folk vil betale, så er ikke dette noe veldig annerledes enn slik eiendomsmarkedet fungerer.

DagfinnN

Sitat fra: T.K på søndag 27. august 2017, klokken 12:04
Håper Leaf lanserer en opel-killer om litt over en uke, så får de bare sitte der med de overprisede bilene sine.
Irritasjonen din bør du heller rette mot Opel ikke mot opeleierene. Det er Opel sin manglende levering som har gitt mulighet til å selge til overpris. Et fritt marked er fritt for moral og synsing, med andre ord er det intet som heter overpris, men kun markedspris. 60 k over innkjøpspris er riktig pris, hvis noen vil betale for det.
Om man ikke får solgt sin bil til dagens markedspris, så er nok de fleste happy med å eie sin Ampera-E.
Jeg har Ampera-E, men vil ikke selge selv om jeg kanskje kan få 60 K over det jeg betalte. Ampera-E er en utrolig praktisk bybil med stor innvendig plass på tross av at den er liten og snerten utvendig. På fredag kjørte jeg ca 7 mil rundt i byen inkludert til et utsiktspunkt 500 moh. Om ettermiddagen kjørte jeg uten å lade til hytta, 23 mil og 800 over havet. Ved ankomst hadde jeg 70 km igjen.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Nickelilltroll

#6
Sitat fra: T.K på søndag 27. august 2017, klokken 12:04
Håper Leaf lanserer en opel-killer om litt over en uke, så får de bare sitte der med de overprisede bilene sine.

AE har ingen konkurent närmaste 12 månaderna vågar jag lätt säga. M3 med Longrange kommer Q3-4 2018(OCH mycket dyrare), Leaf kommer först på marknaden Q1 2018 å i utgångspunkten 40-45kwh.

Är som tidigare nämnt inte blodpriser eller annat. Gott kallat marknadspris, kan väl nämna 10 000 andra populära produkter med liten och exlusiv tillgång som genomlevt detsamma.

Blir förundrad över hur mycket missnöje å suttring det är runt om angående tillgång, levering av bilen.

Folk får snart lära sig, som jag lärde mig från barnsben: Man får inte allt man pekar på! Sunt förnuft sa oss den 14. September i fjol att Opel sin nya elbil, Ampera-e hade väldigt bra specifikationer mot prisen. 60Kwh på en rimlig småbil?!? Jag bestämde mig själv efter 2 timmars läsning och sök att reserva en, 1 timme efter det satt jag med reservasjonskontrakt i handen.

Många har sagt det och det tål att sägas igen, blir inte mycket gjort när man sitter på gjärdet å glor :)

Bilen är fanstastisk å ska inte säljas. Till er som väntar, GLÄD ER ;D
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Zuexi



Sitat fra: T.K på søndag 27. august 2017, klokken 12:04
... Jeg har forøkt å prute, men får bare "du er moro du" eller lignende tilbake. En påstod til og med at han heller ville selge bilen sin til Tyskland enn å selge den for blodpris i Norge. Han mente selvsagt spottpris men vet sannsynligvis ikke forskjell på de to.
Du må nå få med alle detaljene til historien din...

Det du nå kaller et "forsøk på å prute" er å gi bud 10.000,- under INNKJØPSPRIS, og ikke Finn-/markedspris. Også kommer du inn her og syter om at ingen vil selge deg bilen sin med tap?!

Da lurer jeg på en ting!
Hvis det hadde vært motsatt - at du satt der med din Ampera-e i dagens markedssituasjon og en annen hadde tilbudt deg 10.000,- under det du ga for bilen. Hadde du solgt den da?

... Tenkte meg det!

Sitat fra: T.K på søndag 27. august 2017, klokken 12:04
Håper Leaf lanserer en opel-killer om litt over en uke, så får de bare sitte der med de overprisede bilene sine.
Høres ut som en som har innsett hvilken super elbil Ae er og angrer bittert på at han ikke var tidligere ute med bestillingen sin...

timingbeltkiller

Sitat fra: Troald på søndag 27. august 2017, klokken 12:09
Jeg har større problem med å forstå at noen virkelig vil betale 400 for en slik bil. Men vi har et fritt marked, heldigvis.
Med alt tilleggsutstyr du kan bestille (og mange krysser av for)
kommer bilen på 355.

Har problem med å forstå noen vil selge bilen med kun 45 i fortjeneste.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

timingbeltkiller

Troald er muligens på jakt etter en skrapa innstegsmodell.
Fins neppe på markedet.
Men finner han en, blir han garantert kjempeskuffet over manglende utstyr.

Og det ville han ha blitt uansett bilmerke og biltype!
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

bno

#10
Her er så mange gode svar på trådstarter sitt innlegg om hvorfor vedkommende ikke i tide hoppet ned fra gjerde, mentilsynelatende satt der å glodde så da skal jeg ikke si mer enn at jeg er nøyd...
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Espen Hugaas Andersen

#11
Sitat fra: Nickelilltroll på søndag 27. august 2017, klokken 14:15AE har ingen konkurent närmaste 12 månaderna vågar jag lätt säga. M3 med Longrange kommer Q3-4 2018(OCH mycket dyrare), Leaf kommer först på marknaden Q1 2018 å i utgångspunkten 40-45kwh.
Både innstegsmodellen av Model 3 og Model 3 long range kan forventes å komme mot slutten av neste år. Da er prisen ikke så forskjellig. Rundt 300.000 kroner i startpris for Model 3, og prisen på Ampera-e skal jo settes opp 15.000 kroner. Men du har nok rett i at det kan gå 12 måneder før det kommer en konkurrent med ca like mye rekkevidde i samme prisområde.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

T.K

#12
Sitat fra: Zuexi på søndag 27. august 2017, klokken 17:57


Sitat fra: T.K på søndag 27. august 2017, klokken 12:04
... Jeg har forøkt å prute, men får bare "du er moro du" eller lignende tilbake. En påstod til og med at han heller ville selge bilen sin til Tyskland enn å selge den for blodpris i Norge. Han mente selvsagt spottpris men vet sannsynligvis ikke forskjell på de to.
Du må nå få med alle detaljene til historien din...

Det du nå kaller et "forsøk på å prute" er å gi bud 10.000,- under INNKJØPSPRIS, og ikke Finn-/markedspris. Også kommer du inn her og syter om at ingen vil selge deg bilen sin med tap?!

Da lurer jeg på en ting!
Hvis det hadde vært motsatt - at du satt der med din Ampera-e i dagens markedssituasjon og en annen hadde tilbudt deg 10.000,- under det du ga for bilen. Hadde du solgt den da?

... Tenkte meg det!

Sitat fra: T.K på søndag 27. august 2017, klokken 12:04
Håper Leaf lanserer en opel-killer om litt over en uke, så får de bare sitte der med de overprisede bilene sine.
Høres ut som en som har innsett hvilken super elbil Ae er og angrer bittert på at han ikke var tidligere ute med bestillingen sin...

De som tenker på å kjøpe overpriset Opel eampera må være klar over at de kjøper en bil som ikke usannsynlig får et verditap på 50 % i løpet av et år eller to, når det kommer biler med like mye batterikapasitet men med muligheter for å lade med tre ganger hastigheten. Allerede nå er det raskt 30 minutter å vente på å få lade på (de trege) hurtigladestasjonene, og Opelen trenger over en time for å lade opp. Ja, man kan stå der noen minutter og lade så man kommer seg hjem, men meningen med et stort batteri er vel å kunne bruke det på tur, ikke for å småkjøre til butikken. Med en utsalgspris fra butikk på 330 000 og et forventet finn-salg på 400 000 har man altså satt opp prisen med over 20 % og vil tjene mer enn opel-forhandleren gjorde. Greit nok om man finner noen (som er så dumme) som vil kjøpe billigbil til denne prisen, men det kan da ikke være spesielt mange.

Til spørsmålet ditt om jeg ville solgt bilen til 10 000 under det jeg gav for den. Nei, ikke om jeg kjøpte bil for å beholde, men om jeg kjøpte bil og angret og ville selge så hadde jeg jublet om noen ville betalt det samme som jeg gav som nypris. Så det dere gjør eller har gjort er altså å kjøpe en billigbil(som var hauset opp på forhånd og kostet 299 000 kroner(, for å prøve å få hektet noen på kroken som vil kjøpe den dyrt. Bilen koster dermed 30 % og mer som bruktbil enn som nybil og det vil være en økonomisk katastrofe for de som kjøper denne brukt pga mageplasket som kommer med verdifallet. Det er ikke bare nesten sikkert, det er helt sikkert. Fordi. De som har økonomiske muskler vil aldri kjøpe en slik bil men vil kjøpe Tesla. Derfor er det vere for de som kjøper opelen, med det store verdifallet, enn for de som kjøper Tesla. De tåler verdifall bedre.

Dessuten, om man vil komme langt i en liten elbil kan man å få Renault Zoe 40 kw til 230 000 kroner, inkl ladestasjon og montering av denne. Det er halv pris av finn-opel, men 30 % kortere kjørelengde.

bno

#13
For noe sprøyt.  ;D
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Tellus

Aksel Sandemose sa det så treffende:
"Norge er det eneste landet hvor misunnelsen er sterkere enn kjønnsdriften"

;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA