Hovedmeny

Er i3 bilen for meg?

Startet av thompy, lørdag 26. august 2017, klokken 17:01

« forrige - neste »

Agmuns

Sitat fra: Initium på søndag 05. november 2017, klokken 11:14
Var den frekke, orange fargen i det hele tatt med når 94Ah batteriet var på banen ?
Har lyst på kombinasjonen av disse to, men finner KUN eldre biler med orange skrog....
Sitat fra: Orbit på søndag 05. november 2017, klokken 11:17
Oransje/rød er bare levert på årsmodellene før 94Ah kom på markedet.
Rød er heldigvis en av de nye fargene, hvis du først skal ha ny bil :)

Initium

sjekker mandag, går fint få den foliert også..

Initium

Kona kvitterte ut en demo-I3 idag, og jeg ble plukke opp 15 min senere.
Kona, som er motstander av både BMW-snobberi, blå biler og at vi trenger bytte sånn generelt sett, hadde etter 15 min konklusjonen klar, "å prøvekjøre denne er bare tull, en sånn MÅ vi bare ha "

26km senere, gjenstår det bare å bestemme seg for Charged, eller fully charged. Skinn, stor navi, Harman-Kardon og soltak frister veldig. Det er tross alt bare penger.... ;D

JorgenM

Hørtes kjent ut.
Prøvekjøring av i3 ender ofte med et større utlegg :)

Vi hatet elbiler og skulle i alle fall ikke ha i3. Ei uke etter at en forhandler lurte oss inn i en i3 da 2-serien vår var inne på service var vi blitt i3-eiere :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Initium

hovedproblemet er at forhandler sier første mulige levering er ultimo februar. Føles litt u-comfy å handle bruktbil i 350K klassen brukt....

Vi får se, det fins endel demo-biler i omløp..

JorgenM

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men husk at ny bil fra november betyr facelift-versjon, altså litt penere utseende, ny iDrive osv. Bruktbil er "gammel" versjon :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Initium

godt mulig, jeg klarer ikke se særlig forskjell. Den vi har nå, er vel førstegangregget i sept, altså en " gammel " utgave.. ?

JorgenM

Det er foran det er mest endringer, spesielt tåkelysene og nede på fangeren. Ny versjon øverst:

Initium

ubetydelige endringer for oss, den øverste har dog farge som en VW Passat eller Ford Mondeo.... ;D

Agmuns

En betydelig forskjell er fjernlysene. Husker ikke om det var på Elbilforum vi diskuterte det, men den nederste bilen er det halogenfjernlys i tåkelysene. De er skammelig dårlige og faktisk helt utrolig at slapp gjennom kvalitetskontrollen til BMW. Den øverste (nye) har for det første LED-fjernlys og de er flyttet inn i hovedlykten.

Klykken

Det at det er nye (og forhåpentligvis bedre) fjernlys er verdt prisen alene. De gamle er regelrett farlige!! De lyser opp rett foran bilen, bare.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ingeniøren

Klarer meg godt uten fjernlys da jeg stort sett kjører i bynære strøk og på vei med veibelysning. Har vel knapt testet fjernlysene på de mer enn 2 år jeg har hatt bilen. Nærlysene er så gode at de nesten er fjernlys.

Bare så du har det i bakhodet - vurder hvor du kjører og behovet for godt fjernlys. Selv synes jeg de ikke er sååå gale, men har som sagt ikke behovet. Personlig ville jeg kanskje ventet på den ny modell, men synes samtidig den har litt mindre karakter en den gamle - litt mer lik alle andre  ;)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

tomrh

Sitat fra: Klykken på mandag 06. november 2017, klokken 23:24
Det at det er nye (og forhåpentligvis bedre) fjernlys er verdt prisen alene. De gamle er regelrett farlige!! De lyser opp rett foran bilen, bare.
Og jeg som trodde det bare var Leaf som hadde elendige fjernlys..  ::)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Initium

I gamle dager monterte man ekstralys om fjernlysene originalt var for dårlige til å tilfredsstille eierens behov.

Idag er bilene blitt så moderne og kule, at man ikke engang tenker tanken.... :)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA