Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dyrere strøm??

Startet av Kjellsea, fredag 20. oktober 2017, klokken 09:38

« forrige - neste »

Kjellsea

For det som evt vurderer Hyundai Ioniq Plug In Hybrid, så kan dette anbefales for de som har behov for en bil som dekker behov om både kjøring i nær området og på langtur. Har hatt bilen i en uke nå og har ikke kjørt en meter på Bensin. Normal rekkevidde ved ca 13 grader er 5-5,5 mil og den blir brukt på småkjøring til og fra jobb samt henting av barn på skolen. Før hadde vi 2 biler der den ene var diesel, og ingen av de Diesel motorene i disse bilene vi hadde rakk å bli varm før en var fremme, dette er veeldig ugunstig for en dieselmotor, forbruk blir høyt, slitasje på motor større en ved varm motor, samt at Dieselpartikkel filter går tett ganske kjapt.
I tillegg har jeg min tredje E Golf og kjører 10 mil til dagen til og fra jobb, helt fantastisk bra bil. Hadde noen sagt til meg for noen år siden at det ville komme en El bil som kunne kjøre lenger enn noen få mil og en bil som kunne kjøre såpass langt på Bensin og på Strøm så hadde jeg ledd meg ihjel.

HS

Vurderer selv Kia Niro. Den har samme elmotor som Ioniq Plug in hybrid. Men Ioniq virker ikke som et dumt valg det heller. :+1: :laugh:
Men hvordan er det med leveringstiden på Ioniq?

Gordon Retriever

Det ser ut som forhandlerne har et lite antall plug-in hybrider på lager for rask levering.

Det hadde vært veldig interessant å høre brukererfaringer etterhvert som temperaturene blir lavere:
Såvidt jeg forstår bruker Ioniq samme type hybrid-system som Kia Optima Plug In, der fossilmotoren i perioder  vil starte opp og gå på tomgang for å generere varme til kupéen, selv om framdriften av bilen skjer ved hjelp av batteriet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA