Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: skvettlapper

Startet av JCBX, lørdag 23. april 2011, klokken 19:21

« forrige - neste »

Eldiablo

Skjønner du er frustrert, men hvilke tempraturer leser du av som max per kasse straks etter ladning?
Hva er det første som skjer når du "starter" med tempraturen? raskt opp/ned eller er uforrandret?
Jeg har hatt opp mot 46-48 grader på det meste rett etter ladning og straks kjørt uten problemer denne uken, det har fungert utmerket.

Forresten vil jeg skryte litt av deg JCBX. Nå har jeg kjørt Eldiablo en uke. Det er en suksess så langt, med lang rekkevidde. Fart og akselerasjon er som før, men jeg føler ditt "user interface" på BMS ble fantastisk bra!!
Det gir meg mulighet til å kunne avpasse kjøringen for ikke overbelaste batteripakken. det er også bra å kunne over¨våke max og min volt på hver individuell celle.
Håper du løser problemet ditt  :) :) :)
Min Eldiablo er en Citoen Berlingo 5 seter familiebil, 2001 modell - kmstand 56.000. Har kjørt Eldiablo daglig som pendlebil fra Drammen til Sandvika siden Juni 2007. det har da blitt ca 30.000km. Topp konsept!! Køfritt og fint!!

JCBX

Hej

er der nogen der ved præcist hvor denne føler sidder og evt. lægge et billed op af den



Uploaded with ImageShack.us

elektrolux

Føleren ligger i bunn av SAGEM boksen mot vannkappen.

Har desverre ikke tatt noen bilder av dem
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

JCBX

Måske jackpot
tror faktisk jeg fandt problemet nu

har prøvekørt 3 mil uden problemer

efter at have adskildt Sagemboksen for 2. gang helt ned til plutoner


"sometimes you are to close to the board to see the writing"

så gå lidt tilbage og i mit tilfælde spise en is

hov mon ikke det er ...........

computeren har jo været oppe og nede flere gange (også før dette)

og virkede når den lå ude ..... men ikke inde så kom fejlen periodisk

stikket til tvillingeledningen (til Hovedkontaktoren) skal jo "bare" sættes i  !

men det var en lille smule slasket , fik benene strammet lidt op

og tilsyneladende har det været det som har drillet

her og nu efter at have prøvet bilen så virker det sindsygt sandsynligt korrekt at det skulle være problemet

stikket kan jo ikke falde ud , men sidde og lade sig forstyrre af mikrovibrationer , og det er en forholdsvis stor last som sidder i den anden ende af ledningen , så skal den da "falde" ud elektrisk i ny og næ

og en dårlig forbindelse med stor last udvikler også varme over tid som så forværrer problemet

nu er jeg super spændt på hvordan den arter sig i morgen tidlig , om den tillader "reverse" med det samme , som tidligere har været et stort problem efter ladning ..........

fingers crossed !






Ken

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

JCBX

Fxck !

det var ikke det !

varm Sagem og den falder ud

kold Sagem og den kører fint til den bliver lun


skal forsøge at udskifte temp. følere i Sagem


:(

JCBX

Hvad skal værdien være på føleren ?

er der nogen som har udmålt det på noget tidspunkt


umiddelbart har jeg 105,5 ohm

og ved at tilføre varme falder den ned efter jævnt til 103 ohm









er der nogen der ved hvad disse styrer ?

min den ene ser ud til at have været mere varm end den anden dog uden at have tydelige tegn på at skulle være defekt



Boogie

Jeg har jobbet et par dager med en bil som ikke vil slå inn hovedreleet ved første forsøk.
Eieren bruker normalt 5 minutter på å få startet bilen. Et bytte av gasspedal hjalp, men løste ikke problemet.
Lastet opp ny parameterfil. Da fungerte den helt OK til første fullading.
Da var den like dårlig igjen.
Byttet så motorstyring tre ganger. Ingen av boksene løste problemet.
Tilslutt byttet jeg komputeren.
Nå ser det ut til at det fungerer.

Problemet er ikke helt likt ditt, men det er nærliggende.

Regen ble forøvrig mye bedre etter skifte av komputer (med samme sw og parameterfil).
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

JCBX

Tjaaa

det er nok også min konklution efterhånden

det er som om at den "lille" varme er fremkommer i computeren er nok til at skabe problemerne

spørgsmålet er så hvor hulen man finder en anden computer

og evt. bare en til låns bare lige for at fastlægge problemet


JCBX

Hej

Ja så fik jeg endelig løst mit problem

jeg lagde min UCL i ovnen ved 45gr C og satte den i bilen , alle funktioner gik i kaos

så lagde jeg den i fryseren ved -17gr C og den virkede perfekt indtil temperaturen kom op omkring 20gr C igen (ca. 30 min)

ny UCL monteret og bilen virker perfekt


nu går jagten så på hvad hulen der er galt i den gamle UCL

absolut intet at se nogen steder på den

er der nogen elektronic firma der er dygtige nok til at finde sådan en fejl ???

MVh
JCBX

jornheim

Tillykke! Dumt spørgsmål: hvad er/betyder UCL?
Køge, 40km syd for København. Saxo electrique (2000 model), 2007-blokke (NiCd)
Kører ZOE i en delebilsforening (=dansk for bildeling)

JCBX

Sitat fra: jornheim på fredag 29. april 2011, klokken 09:15
Tillykke! Dumt spørgsmål: hvad er/betyder UCL?

der er computerten i sagemboksen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA