Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trenger man Tesla X?

Startet av derwaechter, tirsdag 17. oktober 2017, klokken 21:35

« forrige - neste »

derwaechter

Jeg har en Nokia 6 mobiltelefon med Android og den klarer ikke p koble til leafen via bluetooth. Den finner rett å slett ingenting å koble til. Er det noen med gode tips?

sjossang

Har du klart å koble til andre telefoner?

Nå husker jeg ikke prosedyren, men kobler du bilen til telefonen, eller telefonen til bilen?
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Trekkoppbil

Vanligvis kan man trykke på telefonknappen på rattet, og deretter Pair Phone. På telefonen skal du deretter kunne finne MY-CAR.

derwaechter

Jeg kan fint koble til iPhone. Det er bare Android/nokia som ikke finner noen ting.

Kan man slå bluetooth i bilen av og på for å tvinge den å søke
på nytt?

Sele

Er vel Bluetooth på telefon og bil som ikke snakker samme språk.

derwaechter

Og plutselig funket det. Jeg har ingen anelse hvorfor men plutselig snakket de sammen og har gjort det siden uten problemer.

Krysser fingrene at det blir sånn. Er nemlig ellers stor fornøyd med bilen og telefonen.

Sele

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA