Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er du gått lei?

Startet av sfinxern, tirsdag 17. oktober 2017, klokken 19:18

« forrige - neste »

DrNox

Vil bare si at jeg kommer heller ikke til å bruke 40k på dette tilvalget. Men jeg kan fort ende opp med AP dersom jeg finner en kjekk TMS/TMX som er på lager..

mthoring

Sitat fra: sfinxern på lørdag 02. september 2017, klokken 11:43
Hei,

Bestilte som sagt min bil uten ekstra option "oppgradert autopilot". Er det noen som vet hvilke detaljer som ligger i denne pakken? Og mest interessant, hvilke funksjoner har TMS uten denne oppgraderte autopiloten?

Har ikke funnet noe informasjon om hva slags detaljer det er på bilens sikkerhetsfunksjoner, standarfunksjonalitet mv. Kun det som står om standarutstyr på Tesla sine sider og det er jo veldig overordnet.

F.eks har den helt vanlig cruisecontrol eller adaptive? Er det trafikkskiltgjenkjenning, auto-brems, blindsonevarsling osv osv.

Noen som vet hvor jeg kan lese mer om dette? Usikker om det er forskjell på helt ny bil som jeg har valgt enn de som er ute i markedet.

Takker:)

Uten AP så har bilen kun cruise (ikke adaptiv). Nødbrems etc er standard.
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

sfinxern

Hmm.. låste bestillingen min i slutten av forrige uke. Men nå er jeg veldig usikker på om jeg har valgt rett beslutning på å ikke ta med AP. Det er jo kanskje den største gimmicken med Tesla og savnet av ACC kommer til å bli stort er jeg redd.

Spørsmålet er om jeg bare skal la det være og heller aktivere senere (for alt av hardware er vel i bilen)? På den andre siden, 40k fra eller til på dette kjøpet hadde vel ikke betydd all verden og det er sikkert verre å avse 60k senere kun for å oppgradere til dette.

Finnes det noen muligheter for å endre dette nå når bestillingen er låst?

En annen ting, finner ingenting om elektrisk bakluke på utstyrslisten. Tidligere var dette en del av premium oppgraderingen, men slik jeg tolker det nå, så har dette blitt standard? Står i brukermanualen at bilene har det og at det ikke er referert til noen avhengigheter til ekstra options (som det gjør på andre funksjoner).
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

ludwig_holberg

Ja, alt av hardware er i bilen. Synes selv 40k er for drøyt. Bruker autopilot (v1.0) på egen bil av og til. F.eks. når man må hjelpe ungene med noe i baksetet er det kjekt. Men er det 40.000 kroner-kjekt? Synes det er vanskelig å forsvare. Jeg ser heller ikke bort i fra at pakken AP+FSD blir billigere om 2-3 års tid for allerede leverte biler, bl.a. fordi Tesla vil ha lyst å kunne bruke disse bilene i egen taxiflåte, og derfor vil ønske at folk oppgraderer.

tkjoerlaug

Sitat fra: sfinxern på mandag 04. september 2017, klokken 10:21
Finnes det noen muligheter for å endre dette nå når bestillingen er låst?

Mulig det er endret nå, men jeg bestillte en 85D i mai 2015 uten autopilot. Angret på den beslutningen og prøvde å få det "ettermontert" før utlevering av bilen. Jeg måtte betale pris for "ettermontering" den gang, selv om det da bare var at moms ble lagt til (ca 19.000kr for AP1, og jeg betalte ca 25.000kr med moms den gang).

jkirkebo

Sitat fra: sfinxern på mandag 04. september 2017, klokken 10:21
Hmm.. låste bestillingen min i slutten av forrige uke. Men nå er jeg veldig usikker på om jeg har valgt rett beslutning på å ikke ta med AP. Det er jo kanskje den største gimmicken med Tesla og savnet av ACC kommer til å bli stort er jeg redd.

Jeg har AP2 men savner egentlig vanlig CC som jeg hadde på forrige Tesla. Det er alt for mange bugs i systemet til at jeg synes det er komfortabelt i bruk pr. nå. Kanskje ok om et par-tre år? Hadde neppe valgt det med om jeg måtte kjøpe ny Tesla i dag.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Mats JB

Sitat fra: sfinxern på mandag 04. september 2017, klokken 10:21
Hmm.. låste bestillingen min i slutten av forrige uke. Men nå er jeg veldig usikker på om jeg har valgt rett beslutning på å ikke ta med AP. Det er jo kanskje den største gimmicken med Tesla og savnet av ACC kommer til å bli stort er jeg redd.

Spørsmålet er om jeg bare skal la det være og heller aktivere senere (for alt av hardware er vel i bilen)? På den andre siden, 40k fra eller til på dette kjøpet hadde vel ikke betydd all verden og det er sikkert verre å avse 60k senere kun for å oppgradere til dette.

Finnes det noen muligheter for å endre dette nå når bestillingen er låst?

En annen ting, finner ingenting om elektrisk bakluke på utstyrslisten. Tidligere var dette en del av premium oppgraderingen, men slik jeg tolker det nå, så har dette blitt standard? Står i brukermanualen at bilene har det og at det ikke er referert til noen avhengigheter til ekstra options (som det gjør på andre funksjoner).

Bare å sende en e-post til selger så blir det lagt til... husk at du må gjøre det før bilen er fysisk levert til deg for å unngå pålegg i prisen.
S75D 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA