Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 15 kroner literen er positivt for el.bilen

Startet av evkeen, fredag 22. april 2011, klokken 16:59

« forrige - neste »

evkeen

Ca. 15 nye ubrukte batterier fra 2007/2009 selges kr 4500,- per stk.
Ca. 7 brukte batterier fra 2001/2003 testet med mer enn 100Ah selges kr 3500,-
Ring mobil telefon 48020202
Mvh
Kjetil Bakke
Har renovert mye Think og PSA.
Har nå 9 franske el-biler. Bor i Asker

hma

Prisen på de nye batteriene inkluderer selvsagt mva og 5 års garranti? ;-)

Synes prisforlangende er for høyt, både for gammelt og nytt utstyr.
Du må også opplyse om du selger G eller D blokker.

Om jeg ikke tar feil ligger elbilshop på et vesentlig lavere nivå.

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

evkeen

Vel, det er batteriene som er verdien i en elbil, og om du har 20 X 3500,-
så har du verdien på en slik elbil, med ca. 15-20'' i verdi av resten av bilen.
elbilshop kjøper batterier av meg så jeg tviler på at han selger med tap..
Har renovert mye Think og PSA.
Har nå 9 franske el-biler. Bor i Asker

hma

Det hender man kan kjøpe en brukt Think classic til 20-30'000 dersom eieren ikke ser seg råd til nødvendige påkostninger eller reparasjoner. Kjøper du en slik bil er det overveiende sannsynlighet for at 10 av batteriene er gode, dvs leverer 100Ahr ved 50A last (ned til 4,5V).

Personlig har jeg ALDRI betalt mer enn kr 2000,- for et brukt batteri (med helt vilkårlig levetid).
Jeg er også temmelig sikker på at elbilshop har solgt langt billigere enn hva du tilbyr, men det må nesten Boogie svare for selv :) Pris varierer jo over tid, men jeg synes det er meget uheldig om prisene på brukte Saft øker som følge av at noen få støvsuger markedet og selger videre. Det ligger langt i fra den idealistiske ånd som jeg har inntrykk preger store deler av elbilmiljøet.

Ved hvilken last har du testet batteriene dine?
Personlig erfaring tilsier at et batteri som er testet til 100Ahr+ ved 50A ikke nødvendigvis vil levere som forventet når man drar på med 100A+
Er annet viktig moment er batteriets oppladingskarakteristikk. Leverer du med dette?

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Lunde

Tester alltid med 70A. Da er du rimelig trygg på at resultatet av testen er mer gyldig. Har opplevd at batterier som kollapser på denne testen kan gi oppmot 110ah med langt lavere last. Mantena laster med 30 A så vidt jegvet. Det er snaut etter min oppfattning
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

elektrolux

Tester utelukkende med 100A før de testes reelt i bil med Robometer.

Selv med 100A testing avslører Robometeret ofte at noen blokker ikke lenger klarer strabasene, og andre blokker må prøves.

Ære være dem som i sin lykkelige uvitenhet tror de har en fungerende batteripakke. ;)

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynet

Jeg har en blokk som greide ca 100Ah på 70A, men i bilen kolapser en celle ved ca 23% bare etter noen uker i bilen.....
Tror man bør doble og kjøre 140A-test.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 29. mars 2011, klokken 20:05
Ære være dem som i sin lykkelige uvitenhet tror de har en fungerende batteripakke. ;)
Tusen takk, Elektrolux! Kjørte ned til 11% energi i dag, ladet fullt for 4 dager siden. Måtte ta det ekstra pent i motbakkene for at spenningen ikke skulle synke under 100V. Hadde 114V "på tomgang". Fremdeles samme batteripakke som da bilen var ny i 2000.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Boogie

Ser at jeg blir referert til her i flere innlegg.
Og jeg har nok solgt noen blokker til 4500,- pr stykk, men da var de fabrikknye.

Brukte blokker kan variere fra 1500 til 3000,- avhengig av testresultat og alder.

Uten Robometer er det et rent sjansespill å kjøre en bil med gamle blokker.
Og spesielt om blokkene har forskjellig historikk.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Lynet

Sitat fra: Boogie på fredag 08. april 2011, klokken 11:19
Uten Robometer er det et rent sjansespill å kjøre en bil med gamle blokker.
Og spesielt om blokkene har forskjellig historikk.
Eller PakTrakr som jeg foretrekker  :)
Har ei celle som gir seg på seg 18% og ser da at den ene blokken faller under 5V. Må da ha kort vei hjem og hels med unnabakke  ;D
Ulempen med PakTrakr er som tidligere nevnt at den ikke har lyd på alarmen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

Sitat fra: Lynet på fredag 08. april 2011, klokken 11:35
Ulempen med PakTrakr er som tidligere nevnt at den ikke har lyd på alarmen.

Og at den skjevlaster de 2 første blokkene i følerrekken. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynet

Ja, utrolig dumt det. Men det hjelper mye å ikke ha strømføler og logger.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA