Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Automatisk blending av langlys

Startet av kirky, mandag 16. oktober 2017, klokken 13:21

« forrige - neste »

Bhk

Ser at det er heftig diskusjon på TMC forumet også angående dette temaet;

Sitat:
"I called the sales number regarding this inventory vehicle. They confirmed the build date was April 15. When I asked about upgraded performance, he initially told me that it would probably not be "uncorked". However, he made a quick call and then confirmed that the performance had been upgraded and was showing it in the system."

Virker ganske sikkert at det også er mulig å oppgradere eldre biler.


eKramer

Noen som har fått bil med performance upgrade enda?
Er spent på hvordan disse er vs en p85 ☺
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

Softblue

Hvis alle bilene nå får oppgradert ytelse 0-100, så synes jeg det er ille for alle avbestilte og mistet depositumet helt unødvendig.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

nivve

Litt off-topic, men denne X100D har 4,5 sek 0-100. Den skal egentlig ha 4,9, som det står i design studio.

Noe er på gang.

https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJXCCE2XHF061760?redirect=no

THE

Sitat fra: nivve på søndag 27. august 2017, klokken 02:09
Litt off-topic, men denne X100D har 4,5 sek 0-100. Den skal egentlig ha 4,9, som det står i design studio.

Noe er på gang.

https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJXCCE2XHF061760?redirect=no
Denne bilen har også gått ned i pris fra 1014000,- til 980000,- for noen dager siden. Har fulgt nøyr
med på nybilene til Tesla da jeg bestilte nøyaktig likt spesifisert lagerbil uten karbonfiber for ei drøy uke siden.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

THE

#22
Testet AP en del da jeg prøvekjørte X, og ble faktisk overrasket over hvor "dårlige" veier AP er tilgjengelig på. Jeg prøvde det bare på 2 felts vei med midtdeler, og der fungerte det bra. Det jeg la merke til var at AP fulgte gulstripa veldig slavisk, noe som førte til litt vingling der veimerkingen så ut til å være utført i fylla. AP svingte heller ikke av på avkjøringsrampen som navigasjonen sa jeg skulle ta, så da måtte jeg ta over manuelt.

ACC synes jeg var bra bortsett fra at den var veldig nervøs for skarpe svinger, bru over veien og skiltgalger. Ble noen overflødige nedbremsinger, men bru og skilt tok det kort tid før bilen gjenkjente og økte farten igjen. På svingete vei derimot tror jeg at jeg må kjøre manuelt, og det blir mesteparten av kjøringen min siden jeg bor på Vestlandet.

Edit: Ser jeg kommenterte i feil tråd, skulle egentlig i tråden om AP.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Bhk

Viderefører fra andre i Europa..

"- all 75D's used inventory in Europe (via ev-cpo) are quicker (4.4s) / lowest VIN available: 134xxx
- all 75's used inventory in Europe (via ev-cpo) are quicker (4.6s) / lowest VIN available: 153xxx
- all 70D's used inventory in Europe (via ev-cpo) are not quicker (5.4s) / highest VIN available: 127xxx
- all 100D's are now quicker, 0-100 in 3,3s (via ev-cpo)

One question left: how do I get the update for my 143xxx 75D?"

knut3448

Jeg har lest litt i TMC tråden, men er vi sikre på at feks de gamle cpo bilene faktisk har forbedret akselerasjon. Det er jo mulig at det kun er en oppføring for 75 og en for 75D i databasen deres. Når de da har justert tallene for nye biler så forandres også tallet for bruktbilene automatisk og utilsiktet...?

Hodetelefoner

Antagelig database feil... 100D klarer 0-100 på 3.3?  Feil :)

OleJA

Spekulerer; kan noe av 'oppgraderingen' her skyldes at de har begynt å bruke '1 foot rollout' også på non-performance bilene?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

mthoring

Jeg skjønner ikke hvorfor de har tatt seg bryet med å oppgradere til 400v (85kwh) batteri hvis det egentlig skal bare en software-endring til på biler med vin <= 2039xx som ble lagt ut for salg i slutten av juni og utover. Det er nok en feil at gamle 75D kan oppgraderes med software alene. Vi vet at datoen for rwd DU er >= 19/6, det er nok en dato for 75D og i april/mai. De som er produsert før må ha 400v pakke for å få oppgradert ytelse.
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

kirky

Ikke akkurat en kilde med særlig pondus men så denne posten på Instagram:
2019 Long Range S, HW3, CCS.

tkjoerlaug

Har ikke helt fulgt med i timen i det siste. Har selv en 75D fra januar 2017. Vil denne kunne oppgraderes med oppgradert ytelse?  (Evt. med HW-fix som man betaler for?)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA