Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fikk ikke åpnet dørene på min Kia soul 2018,

Startet av kh86, mandag 16. oktober 2017, klokken 08:10

« forrige - neste »

ModelS_Oslo88

Sitat fra: gr på mandag 25. september 2017, klokken 10:08
Sitat fra: Fossilbil på fredag 22. september 2017, klokken 21:30
Sjekket pris hos Gjensidige på en potensiell MX 75D

Bosted Stavanger,
Bonus 75 5+år
Km 16000
Kasko Plus
Egenandel 8000,-
Månedspris 324 kroner

Som totalkunde så får man 4000,- i rabatt på egenandel ved skade

cstromme

70% på Gjensidige, og med lavere egenandel (4000), og jeg betaler 482,- i måneden. Så med høyere egenandel og 75% så hadde jeg nok vært i sonen til Fossilbil over.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

geear

Sitat fra: cstromme på mandag 25. september 2017, klokken 12:13
70% på Gjensidige, og med lavere egenandel (4000), og jeg betaler 482,- i måneden. Så med høyere egenandel og 75% så hadde jeg nok vært i sonen til Fossilbil over.
Står bare en Model S i signaturen din, er dette for X?
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

cstromme

Sitat fra: gr på mandag 25. september 2017, klokken 12:31
Sitat fra: cstromme på mandag 25. september 2017, klokken 12:13
70% på Gjensidige, og med lavere egenandel (4000), og jeg betaler 482,- i måneden. Så med høyere egenandel og 75% så hadde jeg nok vært i sonen til Fossilbil over.
Står bare en Model S i signaturen din, er dette for X?

X75.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

geear

Jøss. Fatter ikke. Testet nå igjen på gjensidige.no og velger bil, ikke regnummer, og får opp 366,-/mnd kun i ansvarsforsikring. Delkasko 485,-/mnd. 800,-/mnd for Pluss. Ser at 5-seter er noen kroner billigere enn 6 og 7s, men ikke stort.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

THE

@gr, har du noen andre avtaler og rabatter hos Gjensidige? Totalkunde og avtale gjennom diverse organisasjoner som NITO og Tekna f.eks.?

Det er også stor forskjell på forsikringsprisen hvis det er sjåfører under 23 år.

Jeg har 7136 i året med X100D (40000 km, 75%, 8000 egenandel, pluss forsikring), rabattene for ingen sjåfør under 23 år, Tekna og totalkunde er på tilsammen 8000,-

De rimeligste prisene jeg fikk hos andre selskap da jeg sjekket var ca 14000,- med samme vilkår, og det stemmer bra med en veiledende pris på ca. 15000,- hos Gjensidige. De fleste forsikringsselskap har rabattavtaler med diverse organisasjoner, og de premierer også at man samler flere forsikringer hos dem. Jeg vil tro det ofte lønner seg å ta bilforsikring i selskap der man har rabattavtaler og flere forsikringer fra før. Det vil derfor variere veldig hvilket selskap som har den gunstigste forsikringen for hver enkelt.

Mitt beste tips er å bruke kalkulatoren på de forskjellige selskapene sine nettsider, og så kan man heller ta og ringe de 3-4 mest aktuelle selskapene å få et konkret tilbud. Ofte ligger ikke alle rabatter inne i kalkulatorene på nett, slik at kundebehandleren kan finne ut om du kan ha krav på andre rabatter i tillegg når du prater med dem, så prisen du får ved ta direkte kontakt kan være en del lavere enn den prisen du finner selv på nett.

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

geear

Ja, jeg er NITO-medlem og har det lagt inn i systemet. Bor jo også bare 10 minutter fra kommunegrensa til Stavanger, så sted burde heller ikke være utslagsgivende. Har også en X5, e-Golf, villa og barneforsikringer i Gjensidige. Har vel også innbo i Gjensidige, men den er ikke synlig i systemet siden den er direkte i NITO.

Med unntak av Storebrand sin elbilforsikring så har jeg enda til gode å finne noen som kan matche prisene jeg har i NITO, og derfor syns jeg det er rart at det går an å halvere disse prisene igjen. Trynefaktor?! ;)
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

THE

Sitat fra: gr på mandag 25. september 2017, klokken 14:02
Med unntak av Storebrand sin elbilforsikring så har jeg enda til gode å finne noen som kan matche prisene jeg har i NITO, og derfor syns jeg det er rart at det går an å halvere disse prisene igjen. Trynefaktor?! ;)

Interessant. Storebrand sin elbilforsikring ble drøyt dobbel så dyr på min X100D som det jeg betaler hos Gjensidige.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Luring

Sitat fra: THE på mandag 25. september 2017, klokken 12:58
Mitt beste tips er å bruke kalkulatoren på de forskjellige selskapene sine nettsider
Mitt beste tips er å presse der selskapet du har med priser som du kan få hos andre.
Det enkleste og beste kunden de kan få er den de har, og selskapene er meir villige til å gå ned på prisen hos eksisterende kunder enn på nye kunder, de kjenner kunden, "etableringskostnad" er svært lav og jo lengre kundeforhold jo bedre priser kan ein presse fram.

Og naturligvis sjekke prisene i markedet jevnlig.

THE

Sitat fra: Luring på tirsdag 26. september 2017, klokken 07:16
Sitat fra: THE på mandag 25. september 2017, klokken 12:58
Mitt beste tips er å bruke kalkulatoren på de forskjellige selskapene sine nettsider
Mitt beste tips er å presse der selskapet du har med priser som du kan få hos andre.
Det enkleste og beste kunden de kan få er den de har, og selskapene er meir villige til å gå ned på prisen hos eksisterende kunder enn på nye kunder, de kjenner kunden, "etableringskostnad" er svært lav og jo lengre kundeforhold jo bedre priser kan ein presse fram.

Og naturligvis sjekke prisene i markedet jevnlig.

Og hvis du ikke leser den ene setningen i innlegget mitt isolert, så står det vel akkurat det samme som du skriver? Forøvrig så klarte ikke Gjensidige å gi meg beste pris da jeg skulle forsikre en Zoe. Den ble forsikret i KLP der kona er medlem. Nå i vår kunne derimot Gjensidige gi meg lavere pris enn KLP på samme bil, og da flyttet jeg forsikringen til Gjensidige.

Jeg har jevnlig en gjennomgang av forsikringene mine med Gjensidige, og sjekker også med andre selskap om de kan gi meg et godt tilbud. Fram til nå har jeg endt opp med å beholde forsikringer i Gjensidige pga. at de totalt sett er gunstigst for min del.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

geear

Sitat fra: THE på tirsdag 26. september 2017, klokken 08:05
Jeg har jevnlig en gjennomgang av forsikringene mine med Gjensidige, og sjekker også med andre selskap om de kan gi meg et godt tilbud. Fram til nå har jeg endt opp med å beholde forsikringer i Gjensidige pga. at de totalt sett er gunstigst for min del.
Samme her, derfor jeg ble så overrasket når noen her sier at de har halv pris av meg på en TMX75 i samme område. Hadde en liten runde med noen biler i DNB, men så kom Gjensidige seg igjen.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Fossilbil

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på mandag 25. september 2017, klokken 10:33
Sitat fra: gr på mandag 25. september 2017, klokken 10:08
Sitat fra: Fossilbil på fredag 22. september 2017, klokken 21:30
Sjekket pris hos Gjensidige på en potensiell MX 75D

Bosted Stavanger,
Bonus 75 5+år
Km 16000
Kasko Plus
Egenandel 8000,-
Månedspris 324 kroner

Som totalkunde så får man 4000,- i rabatt på egenandel ved skade

geear

Uansett er dette en fantastisk pris. Hadde vært interessant å vite hva som gjør slike utslag. Har du noe medlemsskapsrabatt i Gjensidige, eller kun "Mer"-kunde (tre forskjellige hovedprodukter: https://www.gjensidige.no/privat/kundefordeler/fordel-forsikring)?

Jeg har både tre hovedprodukter (Villa, Bil og Barneforsikring) og NITO-rabatt, og allikevel krever de altså dobbel pris av meg.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Luring

Eg fekk og litt over dobbel pris i kalkulatoren, da kun med denne forsikringa. Bur utanfor Bergen.

andreas.henrik


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA