Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: TU.no - Gigafabrikk-planene er ikke nok - EU vil ha en «Airbus for batterier»

Startet av Beamer Screamer, søndag 15. oktober 2017, klokken 17:38

« forrige - neste »

turfsurf

Tesla fikk jo også ekspress sendt 400 DU mot slutten av 2014 i en forsendelse hvis jeg ikke husker helt feil. Og det var da for umiddelbar avhjelp.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

N00b

Om du vil fremprovosere DU lyd i en original kasse så er det bare å herje litt. Noen heftige akser, skru av traction controll og lag noen sorte rundinger på en parkeringsplass eller dertil egnet område

Brede

Sitat fra: N00b på onsdag 23. august 2017, klokken 13:49
Om du vil fremprovosere DU lyd i en original kasse så er det bare å herje litt. Noen heftige akser, skru av traction controll og lag noen sorte rundinger på en parkeringsplass eller dertil egnet område

Da skjønner jeg hvorfor DU'en min er lydløs ennå..  :-X

Haakon-

Dersom DU ryker etter at garantien har gått ut, hva vil en slik reparasjon koste?
VW e-up! - med takboks

mthoring

Sitat fra: Haakon- på onsdag 23. august 2017, klokken 15:34
Dersom DU ryker etter at garantien har gått ut, hva vil en slik reparasjon koste?

100k?
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

Muffinman

Sitat fra: turfsurf på onsdag 23. august 2017, klokken 13:38
Tesla fikk jo også ekspress sendt 400 DU mot slutten av 2014 i en forsendelse hvis jeg ikke husker helt feil. Og det var da for umiddelbar avhjelp.
Jeg fikk en av dem. Det var andre gangen DU ble byttet på den bilen. Holdt vel ca. 40k før tredje bytte. Har holdt 30 k uten antydning til ulyd nå. Fikk oljeskift ved 20.

fonberg

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 23. august 2017, klokken 07:35
En del tidlige P85 måtte bytte DU etter 20-30-40 tusen km. Så galt er det i hvert fall ikke med de nyere DUene.

Det er en del P85D/P90D som nå runder 100k km. Inklusive Tesla-Bjørns nye bil, en Model X P90D. Fortsatt ingen antydning til feil med DU.

Det har derimot vært noe problemer med frontakslingene på en del biler. Ved høyt pådrag kan bilen riste, og det er en del som har fått byttet frontakslingene. Jeg vet ikke om de nye frontakslingene er bedre eller om de også vil få samme problem.

Dette siste kan også gjelde ikke-P-er. Min S85D skal bytte frontakslingene pga. risting ved kraftig pådrag. Teslas forklaring er utette drivakselmansjetter som har gitt skader på akslingene.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

jkirkebo

#37
Sitat fra: mthoring på onsdag 23. august 2017, klokken 15:45
Sitat fra: Haakon- på onsdag 23. august 2017, klokken 15:34
Dersom DU ryker etter at garantien har gått ut, hva vil en slik reparasjon koste?

100k?

Det er allerede greit utvalg av kræsjede Teslaer hos bilopphuggere, så det lar seg nok gjøre å skaffe en fullt brukbar DU til en langt lavere pris enn det. Hvem kjøper dyre originaldeler til en >8 år gammel bil? Om motoren i en 8 år gammel BMW skjærer seg kjøper man ikke ny motor hos BMW-forhandleren for å si det slik...

EDIT: Ser Grønvolds har 7 stk. DU inne pr. nå, pris 39.000,-. Prisene på disse vil nok falle etterhvert som utvalget øker tror jeg.

http://www.bildemontering.no/ext_sok_bildeler_liste.aspx?dk=0137&bk=140201&f=159

EDIT2: Og UMC med alle adaptere til 2500,-. Løp og kjøp ;)

http://www.bildemontering.no/ext_delinfo.aspx?dnr=225907&f=159&dk=0233&bk=140201&no=2
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: fonberg på onsdag 23. august 2017, klokken 16:22
Dette siste kan også gjelde ikke-P-er. Min S85D skal bytte frontakslingene pga. risting ved kraftig pådrag. Teslas forklaring er utette drivakselmansjetter som har gitt skader på akslingene.

Min X75D skal også få sett på dette pga. samme risting mellom 50 og 70km/t ved kraftig pådrag. Men det er neppe utette drivakselmansjetter som er problemet da den har vært slik siden den var ny.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

DagfinnN

Sitat fra: N00b på onsdag 23. august 2017, klokken 13:49
Om du vil fremprovosere DU lyd i en original kasse så er det bare å herje litt. Noen heftige akser, skru av traction controll og lag noen sorte rundinger på en parkeringsplass eller dertil egnet område
Hvordan skrur man av traction kontroll på en Tesla?
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Muffinman


Jejl

Har hørt at du kan ta ut en sikring.

Beamer Screamer

Fin fyr han der Tesla-Bjørn forresten. Noen som vet hva han egentlig driver med?

Det virker som han kjører rundt 100kkm i året - da er det vel knapt tid til å drive med så mye annet.

I de videoene jeg har sett kjører han land og strand rundt med et par verdiløse ting i bilen som han henter/bringer ulike steder i en Tesla til en million kroner. Virker ikke akkurat som noen kjempebusiness for å si det slik.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

Muffinman

Han kjører bare på helg og i ferier. Full jobb i tillegg.
(Ihvertfall tidligere. Mulig han livnærer seg av youtube og Nimber nå?)

Mats JB

Sitat fra: Beamer Screamer på søndag 27. august 2017, klokken 22:03
Fin fyr han der Tesla-Bjørn forresten. Noen som vet hva han egentlig driver med?

Det virker som han kjører rundt 100kkm i året - da er det vel knapt tid til å drive med så mye annet.

I de videoene jeg har sett kjører han land og strand rundt med et par verdiløse ting i bilen som han henter/bringer ulike steder i en Tesla til en million kroner. Virker ikke akkurat som noen kjempebusiness for å si det slik.

Bilen var vel en gave fra Tesla; http://www.tv2.no/a/7247876/
S75D 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA