Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problem med senter-panelet - trenger forslag

Startet av morten69, søndag 15. oktober 2017, klokken 14:06

« forrige - neste »

bjaolsen

Sitat fra: tothebone på onsdag 13. september 2017, klokken 21:41


Det er jo OK å oppfordre til forsiktighet, men hvorfor skal en alltid være anonym med helt nyopprettet konto for formålet ?

Blir litt vanskelig å ta helt på alvor, kan heller ikke forstå hvorfor RBI skal være så stemt i mot dette med tilhengerfeste. De burde jo jobbe for at dette forblir lovlig og ikke bare si NEI.
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Griffel

#31
https://www.tu.no/artikler/fikk-godkjent-tilhengerfeste-pa-elbilen-sin-na-har-vegvesenet-ombestemt-seg/407358

Fikk først godkjent tysk løsning, nå et forhåndsvarsel om at vedtaket omgjøres.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Knut Røe

Utrolig. Biltrangsynet sin 4-kanthet har ingen grenser.

Griffel

Sitat fra: tiger``n på lørdag 23. september 2017, klokken 08:35
Utrolig. Biltrangsynet sin 4-kanthet har ingen grenser.
Kritikken bør vel heller rettes mot Renault (og ander fabrikanter).
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Amatøren

Sier dette noe om det?

Denne har Renault godkjent. Riktig nogen kun for 25 stykk som et forskningsprosjekt.
https://www.tu.no/artikler/denne-elbilen-har-kjort-fra-paris-til-drammen/376403
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

bjaolsen

Det er jo trist dette egentlig, men det nytter vel ikke sikte på Statens vegvesen, med ymse karakteristikker.

SVV er jo "bare" budbringeren, i det at de forvalter lover og forskrifter. De definerer dem ikke, det ligger på en annet sted og kan kanskje også "omdirigeres" gjennom en sak i EFTA-domstol el. (evt. at noen i et departement "tar til vettet" og initierer en forskrifts/lovendring) 

bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Rav4_EV

Sitat fra: bjaolsen på mandag 25. september 2017, klokken 11:28
Det er jo trist dette egentlig, men det nytter vel ikke sikte på Statens vegvesen, med ymse karakteristikker.

SVV er jo "bare" budbringeren, i det at de forvalter lover og forskrifter. De definerer dem ikke, det ligger på en annet sted og kan kanskje også "omdirigeres" gjennom en sak i EFTA-domstol el. (evt. at noen i et departement "tar til vettet" og initierer en forskrifts/lovendring) 

Med all respekt; dette er tøv.

Her har SVV all skyld. De har ingen problem med å gi tillatelse, det har Bergen trafikkstasjon bevist.
De er bare redd det skal komme tilhengerfester på flere biler enn det fabrikantene ønsker.




Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: bjaolsen på søndag 17. september 2017, klokken 22:06
Det er jo OK å oppfordre til forsiktighet, men hvorfor skal en alltid være anonym med helt nyopprettet konto for formålet ?

Blir litt vanskelig å ta helt på alvor, kan heller ikke forstå hvorfor RBI skal være så stemt i mot dette med tilhengerfeste. De burde jo jobbe for at dette forblir lovlig og ikke bare si NEI.

Sikkert fordi man jobber hos en Renault forhandler og ikke tør å stå frem med arbeidsgiver, og derfor heller oppretter en ny brukerkonto for å gjemme seg....
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

lord nuker

Har det kommet noen dom fra SVV om dette er lovlig ombygning eller ikke? En Zoe blir jo mye mer aktuell om jeg kan hive hengeren bakpå fremfor å måtte låne bil fra slektninger hver gang jeg trenger å bruke hengeren. 750kg hengervekt er lite, men slår jo glatt Kangoo sine 350kg lett.

HCO

Jeg har en Zoe 240 nå, og en 400 i bestilling. Om det blir mulig med hengerfeste på 400-en, ser jeg lett for meg at det blir 2 stk Zoe på gårdsplassen, og at fossilbilen ryker.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA