Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trenger man Tesla X?

Startet av Playez, søndag 15. oktober 2017, klokken 13:31

« forrige - neste »

Usikker

Sitat fra: Playez på onsdag 30. august 2017, klokken 23:41
Er vel ikke bra å hive den på lading vær dag om man har kjørt 40km? Blir jo som å lade 85%-100% vær dag

Ikke noe problem og med 4 mil kjøring på vinterføre bruker den en del mer strøm enn på sommeren, i tillegg lades batteriet noe tregere. Du kan også bruke timer på lading, har satt min til ikke å begynne å lade før kl 9 på kvelden, ikke det at jeg har noe strømproblem for den må jo brukes alikevel men de begynner vel snart med sånn rushtidsavgift på strømmen og da kan det være greit å lade på"billig" strøm, har sånn måler i huset som leser av hver time selv
--
Mer sikker nå :-)
29/6-2017 -> Kia Soul EV Exclusive 2018 Svart

Playez

Sitat fra: Usikker på torsdag 31. august 2017, klokken 17:51
Sitat fra: Playez på onsdag 30. august 2017, klokken 23:41
Er vel ikke bra å hive den på lading vær dag om man har kjørt 40km? Blir jo som å lade 85%-100% vær dag

Ikke noe problem og med 4 mil kjøring på vinterføre bruker den en del mer strøm enn på sommeren, i tillegg lades batteriet noe tregere. Du kan også bruke timer på lading, har satt min til ikke å begynne å lade før kl 9 på kvelden, ikke det at jeg har noe strømproblem for den må jo brukes alikevel men de begynner vel snart med sånn rushtidsavgift på strømmen og da kan det være greit å lade på"billig" strøm, har sånn måler i huset som leser av hver time selv

Okei så bilen kan være koblet i lader uten å lade?

Usikker

Hvis du laster ned denne manualen vil du på side 12/13 i PDF'n finne oppsett for tidsstyrt lading
Sett klokka på en tid hvor du ikke har i kablen så lader den ikke selv om du er plugga i

https://carmanuals2.com/get/kia-soul-ev-2017-brukerhandbok-106569
--
Mer sikker nå :-)
29/6-2017 -> Kia Soul EV Exclusive 2018 Svart

EspenM3

Sitat fra: Zeta_r på tirsdag 22. august 2017, klokken 08:29
Sitat fra: moby666 på mandag 21. august 2017, klokken 23:00
IONIQ gir deg alt bortsett fra app. Desverre er det ikke lett å få tak i en ioniq....

Norsk språk også? Trodde igrunn det var samme multimedia/navigasjonsenhet i begge biler jeg. Er det da andre små forskjeller i den forbindelse?

Ja, IONIQ har norsk menyspråk. Nyere multimediaenhet, og STOR forskjell fra den som er i Soul.

Gordon Retriever

Sitat fra: hanche på onsdag 23. august 2017, klokken 21:11
Verre, etter min mening, er at kartet er utdatert, selv når du får oppgradert det. For eksempel er det vel to–tre år siden E6 ble lagt utenom Oppdal sentrum, men kartet jeg fikk nå i juli, har ennå ikke fått det med seg.

Akkurat dette har veldig mange andre bilmerker heller ikke fått med seg - uten at saken blir noe bedre av den grunn...

Svein Evensen

Dårlig stereo? Synes anlegget fungerer perfekt. Bare å stille inn... Flott lyd.

stromifokus

#21
Sitat fra: Svein Evensen på fredag 01. september 2017, klokken 18:56
Dårlig stereo? Synes anlegget fungerer perfekt. Bare å stille inn... Flott lyd.
Ja, lydanlegget i Soul er ikke helt bra. Jeg har hatt Hyundai Classic tidligere (altså enkleste utgave) med myyye bedre lyd. Selv det enkleste lydanlegget i egolfen er bedre.

For noen kan det faktisk være en dealbreaker....men lyd kan forbedres. Det ligger youtube videoer som viser hvordan man kan skifte ut høytalere. Diskanten på toppen er bare å løse plastlokken med et lite flat skrujern og kjøpe noe som passer for å oppgradere lyden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA