Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lav produksjonskapasitet bremser elbilsalget

Startet av Playez, fredag 13. oktober 2017, klokken 21:58

« forrige - neste »

Playez

Er det samme problem med Soul her til lands når det kommer til importerte modeller som leaf har? US/EU Leaf er visst langt mindre bra enn Nordiske Leaf. Hvordan er det i Soul verden? 2017/18 modellene på finn er de importerte eller nordiske? Forskjell på garanti fra import til nordisk? Andre forskjeller?

Usikker

Min 2018 kjøpt av http://skotvedt.no/ er importert, ser i vognkortet at den er registrert første gang i Norge på datoen jeg kjøpte den men at den har vært en annen plass et par måneder før. Bilen var ny... hadde rulla noe få km så den har vel bare vært på og av div. transportbiler/båter
Hvis du googler litt på dette finnes flere artikler som beskriver dette da Kia Norge ikke står først i kø for å få biler.
--
Mer sikker nå :-)
29/6-2017 -> Kia Soul EV Exclusive 2018 Svart

Playez

Ikke helt den type svar jeg var ute etter. Om man sammenligner med leaf da så funker hverken radio / navigasjon. App osv. Bilene har mulig vært skadet , fikset, importert og solgt som "ny" garantien synker fra 5 til 3 år og sikkert en del andre ting også som jeg ikke får med meg her. Alt i alt. Etter min research er import leaf en betraktelig kjipere bil enn Nordisk. Spørsmålet er om Kia er i samme bås? Noen forskjeller mellom import og nordisk om det er noe eller hva.

kaiat

Kia har sju års garanti i hele Europa, så her betyr det ikke noe hvor den kom fra først. Ellers har Kia Norge importert mange (de fleste?) Soul EV fra Tyskland. Der blir de registrert èn dag på tyske skilt før de sendes nordover. Grunnen til det er at Kia Tyskland dermed får lavere gjennomsnittsutslipp på totalsalget der nede. Disse tyskerbilene er å betrakte som norske biler ifølge Kia og skal være like. 

På Soul har det ikke vært så mye USA-import, så det skal nesten godt gjøres å treffe på en USA-bil. Men de finnes og problematikken med garanti og ikke-fungerende navigasjon er den samme som på Leaf.

Playez

Sitat fra: kaiat på søndag 20. august 2017, klokken 19:13
Kia har sju års garanti i hele Europa, så her betyr det ikke noe hvor den kom fra først. Ellers har Kia Norge importert mange (de fleste?) Soul EV fra Tyskland. Der blir de registrert èn dag på tyske skilt før de sendes nordover. Grunnen til det er at Kia Tyskland dermed får lavere gjennomsnittsutslipp på totalsalget der nede. Disse tyskerbilene er å betrakte som norske biler ifølge Kia og skal være like. 

På Soul har det ikke vært så mye USA-import, så det skal nesten godt gjøres å treffe på en USA-bil. Men de finnes og problematikken med garanti og ikke-fungerende navigasjon er den samme som på Leaf.

Takk for godt svar!:)

chriso89

He.  Er også noe import fra Frankrike og disse har  ikke batteri varmer. Dette  er must have i kalde Norge så batteriet lader raskere

Jørgen von Schnellfahrer

Send en mail til post@kia.no med bil nummer og spør pent om å få vite hvor bilen er importert fra, garantistatus og battrrikonfigurasjon med varmer.

Jeg gjorde det år jeg kjøpte min tyskimporterte soul og fikk raskt fasiten.
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

maruch

Har importert Kia, var på 15.000 km-service og på garantiservice, kan ikke klage på noe.
Kia Soul EV 2017
Nissan Leaf 2011 - ikke lengre

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA