Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bestilling av Kona

Startet av arnkl, fredag 13. oktober 2017, klokken 17:31

« forrige - neste »

arnkl

Missunelsen er nok så stor at ingen politiker vil kunne forsvare at Mercedes-Maybach 6 Cabriolet bir fritatt for avgifter. Sjølv om det årlege salet (sjølv uten avgifter) sannsynlegvis vil vere einsiffra, og dermed ikkje bety noko for statens finanser.

http://www.tv2.no/broom/9305746/
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Espen Hugaas Andersen

Tror ikke det ville hatt noen betydning. Mva-fritaket overlevde fint f.eks Mercedes SLS AMG Electric Drive.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

JorgenM

Elsker konsept-biler og det er flott å se at nesten alle konsepter for tiden er hel-elektriske.
Blir nok mye bra på Frankfurt-messen i september :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

knut.aulie

Når det er greit med nesten ingen avgift på XC90, X5 osv hybridsuv'er så går nok Maybach også greit. Men tipper den aldri kommer .... [emoji849]

Oddaa

Sitat fra: knut.aulie på mandag 21. august 2017, klokken 16:19
Når det er greit med nesten ingen avgift på XC90, X5 osv hybridsuv'er så går nok Maybach også greit. Men tipper den aldri kommer .... [emoji849]
Nå er det vel noen hundre tusen i engangsavgift og mva på både XC90 og X5?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

knut.aulie

Sitat fra: Oddaa på mandag 21. august 2017, klokken 17:53
Sitat fra: knut.aulie på mandag 21. august 2017, klokken 16:19
Når det er greit med nesten ingen avgift på XC90, X5 osv hybridsuv'er så går nok Maybach også greit. Men tipper den aldri kommer .... [emoji849]
Nå er det vel noen hundre tusen i engangsavgift og mva på både XC90 og X5?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Engangsavgiften på XC90 T8 gikk nå i 2017 ned fra 167 tusen til 67 tusen. Det er ikke gratis, men langt fra noen hundre tusen.

Oddaa

Sitat fra: knut.aulie på mandag 21. august 2017, klokken 18:47
Sitat fra: Oddaa på mandag 21. august 2017, klokken 17:53
Sitat fra: knut.aulie på mandag 21. august 2017, klokken 16:19
Når det er greit med nesten ingen avgift på XC90, X5 osv hybridsuv'er så går nok Maybach også greit. Men tipper den aldri kommer .... [emoji849]
Nå er det vel noen hundre tusen i engangsavgift og mva på både XC90 og X5?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Engangsavgiften på XC90 T8 gikk nå i 2017 ned fra 167 tusen til 67 tusen. Det er ikke gratis, men langt fra noen hundre tusen.
+ mva så blir det vel noen hundre tusen?

Edit: Ca 250.000 i avgifter tenker jeg. Tollverdi 720.000 x 1,25 + 67.000 = 967.000 som vel er omtrent prisen på T8 inscription

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

JorgenM

Avgift på T8 går nok kraftig opp i 2019, som T6 (som jeg antar henviser til antall sylindre):

- Volvo XC90 T6 oppgis i dag med et forbruk på 0,80 l/mil og et CO2-utslipp på 186 gram. Dette vil øke til 0,96 l/mil og 223 gram. CO2-avgiften vil øke med 114.263 kroner.

https://www.motor.no/artikler/ny-forbrukstest-kan-gjore-bilene-100.000-kroner-dyrere/
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Oddaa

Sitat fra: JorgenM på mandag 21. august 2017, klokken 19:57
Avgift på T8 går nok kraftig opp i 2019, som T6 (som jeg antar henviser til antall sylindre):

- Volvo XC90 T6 oppgis i dag med et forbruk på 0,80 l/mil og et CO2-utslipp på 186 gram. Dette vil øke til 0,96 l/mil og 223 gram. CO2-avgiften vil øke med 114.263 kroner.

https://www.motor.no/artikler/ny-forbrukstest-kan-gjore-bilene-100.000-kroner-dyrere/
Både T6 og T8 har den samme firesylindrede toliteren på 320 hk. Forskjellen er at T8 i tillegg har elmotor.

Og ja, prisene kan godt komme til å øke. I alle fall kommer oppgitt forbruk og dermed utslipp til å øke, og forhåpentligvis bli litt mer riktig.(Men politikerne kan selvsagt velge å gjøre om avgiftssatsene i mellomtiden.)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA