Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla-avgift fra 2018

Startet av Lund89, onsdag 11. oktober 2017, klokken 23:30

« forrige - neste »

Lund89

Hei, jeg planlegger kjøp av elbil, men har lite kunnskap om de ulike bilene og priser. Jeg bor i Bergen og kjører mye korte distanser til og fra jobb, trening, venner osv. Spørsmålet mitt er enkelt: Hvilken elbil gir mest for pengene? Hvis jeg er totalt uinteressert i hvilken bil som er kul/på moten/respekt å ha, men kun det økonomiske, hvilken bil bør jeg kjøpe?

automat

Trilling. (Mitsubishi I-Miev/Citroen C-Zero / Peugeot iOn). Hvis du kan leve med begrensningene: Kort rekkevidde (6 mil om vinteren),  Svakt varmeapparat, og stusselige kjøreegenskaper.
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

ludwig_holberg

Brukt Zoe eller Leaf 2014-2015 hvis du trenger noe mer rekkevidde.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Knut Røe

Sitat fra: elektrolux på torsdag 17. august 2017, klokken 23:15
Brukt e-Up

Fantastisk bil som nå omsettes for ned mot 130 KNOK
Hva med e NV 200, virker som et bra kjøp det også, god plass og fleksibel den 5 seteren.
Tror du det er noe marked for utleie av en liten kassebil som det i en by? Som en liten tilleggs inntekt som kan dekke inn noe av driftskostnadene primært sett.

knut.aulie

Antagelig en Focus eletric av forrige model, mye bil for pengene, da egne forhandlerne ikke vil kjøpe dem  engang, og det er en helt vanlig bil (med halvt bagasjerom og ikke allverdens rekkevidde)

Ebe

Brukt Zoe, up eller Leaf dersom du ikke trenger plass.

Brukt e-NV200 for mest bil.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Troald

Ny eller brukt bil?
Jeg er veldig godt fornøyd med min Zoe med svært god rekkevidde og med lading i garasjen kjører jeg "Hordaland rundt" for en billig penge. Komfortabel, du merker ikke at det er en liten bil når du sitter fremme.
Alltid kampanjepris, begynner på 229.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

HCO

Sitat fra: Troald på fredag 18. august 2017, klokken 17:17
...Zoe...Alltid kampanjepris, begynner på 229.

Ikke akkurat nå, faktisk. Kommer vel igjen i løpet av høsten.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

Egil Fonn

Ville kjøpt en 2-3 år gammel pent holdt bil. Det største verditapet er tatt og fremdeles noen år igjen på garanti. Ville styrt unna bil med lite garanti tid igjen. Blir fort penger om elektrisk mikk makk skal byttes og kostes fra egen lomme..
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

Lund89

Sitat fra: Troald på fredag 18. august 2017, klokken 17:17
Ny eller brukt bil?
Jeg er veldig godt fornøyd med min Zoe med svært god rekkevidde og med lading i garasjen kjører jeg "Hordaland rundt" for en billig penge. Komfortabel, du merker ikke at det er en liten bil når du sitter fremme.
Alltid kampanjepris, begynner på 229.

Fins det noe sånt som kampanjepris alltid ;) ?

Lund89

Må si jeg synes at Kia Soul er mye bil for pengene! Flere som er enig eller har erfaringer med denne bilen?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Veldig subjektivt hva du mener med "mye for pengene".
I vår familie har vi vært storfornøyde med vår Soul da den avløste vår første Leaf. For oss har det vært viktig å kunne sitte høyt og komfortabelt.

Acustica

Sitat fra: Lund89 på søndag 20. august 2017, klokken 15:24
Må si jeg synes at Kia Soul er mye bil for pengene! Flere som er enig eller har erfaringer med denne bilen?

Enormt, problemet er litt liten rekkevidde i forhold til "futureproofing" og litt plastic-fantastic følelse noen steder. 40 kwh på den til samme pris så hadde jeg hatt Soul i garasjen.

Jeg vurderer en slik selv, men tror det blir BMW.

stromifokus

Jeg har nylig kjøpt en 30 kWh Soul etter å ha hatt en annen elbil i flere år.

Jeg synes også at Soul er "hyggelig" priset i forhold til andre elbiler i denne klassen. Ikke voldsomme forskjeller, men men.

Selv synes jeg det litt rart at ingen har kommentert hvor bra den kjører på motorvei også :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA