Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bytte sikring 16 > 20amp?

Startet av Olaf, onsdag 11. oktober 2017, klokken 23:00

« forrige - neste »

Olaf

Hei e-folk,

jeg går rundt nå å vurderer min første elbil og har prøvekjørt ionicen og e-Golf-300. Personlig likte jeg e-Golfen best bortsett fra at ionicen var bedre utstyrt og billigere. Har fått tilbudt en e-Golf med levering om ca 6 uker, men noe sier meg at jeg burde vente å se hva Nissan leaf presenterer 6 September. Kanskje må e-Golf settes ned i pris etter dette?

På en annen side så må gudene vite hvor stor etterspørselen blir på leafen og hva leveringstiden blir. Mye mulig det ikke blir elbil i hendene før over nyåret isåfall, men jeg har ikke bråhast heller. Enda lengre frem har jeg reservert en tesla model3 i tilfelle ingen andre blir interessant, men ser vel ikke noe til den før seint 2018 eller seinere..

Forresten, mitt daglige mønster er 9mil++ t/r jobb i 110 sona.

Hva tenker dere er lurt?

bmw2002

Prisen på e-golf går neppe ned med første. Mange velger VW foran Leaf uansett og VW selger vel i bøtter og spann uansett.

Det kommer alltid noe bedre. Venter du til 2019 kommer det masse biler som er langt bedre enn Leaf osv.

geear

Har ikke tro på at VW setter ned prisen på grunn av Leaf. Møller sa iallfall klart og tydelig at de hadde ingen ønske om å matche Ioniq av så enkel grunn at de anser e-Golf som en klasse opp. Det kan en ha mange meninger om selvfølgelig, men så lenge VW ikke ser på de som direkte konkurrenter så tror jeg ikke de ser Leaf heller på samme måte.

Godt mulig det allikevel kan være verdt å vente de tre ukene og se, men lenger enn det så kan du jo vente deg ihjel på alt som kommer.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Luftventil

Hvis man først skal begynne å vente på noe nytt og bedre får man aldri kjøpt :)
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

Troald

Jeg ville ha ventet. Er selv i tenkeboksen, men vil se Leafen an før jeg tar et  valg. Noen antyder at denne vil overraske, forhåpentligvis positivt  :)
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Uansett hvilken elbil du lander på; sjekk om den vil kunne dekke ditt bruksmønster for jobbpendling om vinteren.
Du finner mer realistiske sammenligningsdata her enn i salgsbrosjyrene:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34844.msg599866.html#msg599866

Mippen

Akkurat nå ville jeg ha ventet et par uker for å se hva Nissan presenterer. Som folk over sier kommer det alltid noe nytt, men akkurar nå holder det på å skje store ting. Det er ikke så ofte at bilprodusenter tar slike store kvantesprang. Til nå har utviklingen vært moderat på vanlige elbiler. Stadig flere vil etter hvert tilby batterier på over 50 kWh, og da kan det være lurt å se hva Nissan kommer med. Når det er sagt er VW et godt innarbeidet merke og selv e-Up med "utdatert" batteri selger som hakka møkk med høye bruktbil priser.
Fremtiden er elektrisk.

doldis1

 Kjøpe eller vente ? Helt klart kjøpe, etterspørselen etter elbil øker mye raskere enn tilgangen, skal jeg
ta en råsjans vil jeg si at ventelister på elbil vil være regelen i 10 år framover..

...

Sitat fra: doldis1 på lørdag 19. august 2017, klokken 11:06
Kjøpe eller vente ? Helt klart kjøpe, etterspørselen etter elbil øker mye raskere enn tilgangen, skal jeg
ta en råsjans vil jeg si at ventelister på elbil vil være regelen i 10 år framover..
Gitt at dagens etterspørsel og at politikken vil holde seg, og man ser allerede køene som bygger seg opp i opptil et år før bestilling/levering er mulig, så er jeg tilbøyelig til å være enig.

Kjøp!

Malawi

Siden du har bestilt en Model 3...
Jeg ville ha ventet til nye Leaf er lansert, antar det kan få bruktprisene til å synke. Deretter ville jeg kjøpt en brukt elbil og ventet på Model 3.

geear

... men nå blir visst nok e-Golf 15000,- dyrere fra i morgen, så de som allerede har fått en gyldig tilbud kan ta det med i vurderingen.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA