Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dynamiske baklys e-Golf

Startet av leafolainen, onsdag 11. oktober 2017, klokken 14:02

« forrige - neste »

olavxxx

Sitat fra: DrNox på lørdag 19. august 2017, klokken 13:04
Ja, tilbake til pakker.
Når jeg kjøpte E-golfen var dette rett etter "DieselGate", så kanskje VW prøvde å fikse litt på rykte sitt.
E-golfen var jo fullspekket + at tilleggene kostet lite. Når jeg nå trekker mer og mer mot Tesla, koster disse pakkene så pass mye at det kanskje blir en ribbet bil..
Men på den annen side kan man si at Tesla har et unikt og godt produkt når man kan kjøpe en ribbet versjon og fremdeles føle man ligger i forkant av andre biler.
Heldigvis kjemper Tesla en kamp med seg selv siden TM3 er på trappene. I tillegg er noen av konkurrentene i ferd med og våkne.

Er det muligheter for å kunne snakkke med Tesla om og trekke ut visse altenativer fra en pakke, eller bør man heller se etter inventory-biler som dukker opp med nettopp det en vil ha?
Du får neppe endret noe ut i fra standardpakkene, hele formålet til tesla er å forenkle/effektivisere produksjonsprosessen.

Hvis du kjøper inventory, sjekk at du får samme utstyr, aks, interiør osv som de nye nå.
Biler bestilt nå vil også få AP2.5, hvis det er viktig for deg.

DrNox

#46
3 poeng til Liverpool :)

Når det gjelder AP2.5 så kan jeg vel si at jeg ikke kommer til å legge ut 40k. Never Ever. Kjøper jeg en Tesla, skal jeg kose meg med kjøringen selv. Samtidig skal jeg tenke på at jeg sparte mange ti-tusener på at jeg gjør litt selv..

Er det noe jeg mangler av  hardware, som gjør at bilen blir mindre verdt ved videresalg? Om jeg ikke har tenkt å kjøpe Autopilot, spiller det da noen rolle om jeg har  AP2 eller AP2.5?

Edit: Poenget mitt er at jeg kjøper ikke software, men vil ikke mangle hardware.

nivve

Du mangler litt hardware om du har (ikke aktivert) AP2.0 vs. (ikke aktivert) AP2.5. Akkurat hvilken hardware som mangler er ukjent, men går mange rykter. Ett rykte er at man får oppgradert hardware til 2.5 hvis man har selvkjøringspakken. Må bare vente og se hva bilene med AP2.5 blir levert med utover høsten...


Sent from my iPhone using Tapatalk

ludwig_holberg

Poenget med HW 2.5 i det lengre løp, er vel om det blir attraktivt å ha en eldre Tesla gående som selvkjørings-taxi i på dagtid/ettermiddag. Kan vel fort ligge en del fortjeneste i det.

petersv

De færreste vil vel eie en drosje ;) (Med mindre du kjører selv, men enda da skjønner jeg ikke at folk klarer det.)

ludwig_holberg

Kjøper jeg en ny bil i dag, er det jo perfekt om man kan la den rykke ned til bil nr. 2 om tre-fire-fem år. Da er man neppe så bekymret lengre for interiøret, og finfin oppside i at den kan kjøre inn noen hundre tusen ila et år.

Knut Røe

Kjøre inn noen hundre tusen i løpet av et år er temmelig optimistisk. Full self driving tror jeg dessverre er lenger unna enn de fleste håper.
Og du er sikkert ikke den eneste som tenker att de skal kjøre inn "noen hundre tusen per år", det vil bli konkurranse her også.

tklev

Sitat fra: tiger``n på søndag 20. august 2017, klokken 13:19
Kjøre inn noen hundre tusen i løpet av et år er temmelig optimistisk. Full self driving tror jeg dessverre er lenger unna enn de fleste håper.
Og du er sikkert ikke den eneste som tenker att de skal kjøre inn "noen hundre tusen per år", det vil bli konkurranse her også.

Tjener bilen 500,- pr døgn så er det underkant av 200.000,-. Ikke usansynlig det. Det vil være egne "remote" piloter som sitter hos Tesla og styrer dersom bilen blir usikker. Tesla har kommet lengst i å gjøre det lettvint å leie ut bilen. Blir veldig spennende å se hva de får til, men vil nok tro USA får prioritet på dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA