Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dynamiske baklys e-Golf

Startet av leafolainen, onsdag 11. oktober 2017, klokken 14:02

« forrige - neste »

leafolainen

Jeg sitter med en potensiell S75D i konfiguratoren og sliter med å bestemme meg om premiumpakken bør være med eller ikke. Biofilteret er jeg ikke opptatt av, men god lyd og vinterpakke er jo ting som er kjekt å ha. Har følgende spørsmål:

- Hvor god/dårlig er lyden i standardutgave? Noen som kan sammenligne med andre merker? Jeg lot være å oppgradere på Leaf og angrer en del på det, standardlyden i den er noe av det verste jeg har hørt. Men regner med Tesla sin standard er noen hakk opp?

- Er det noen som har erfaring med vinterbruk uten vinterpakke? Er det sånn at fremsetene har varme som standard, men ikke bak?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nasatech

Hei. Kan ikke si så mye om lyden da jeg aldri har hørt standard og har hatt oppgradert i både Model S og Model X. Det jeg har hørt er at Model S har blitt mye bedre enn de var før med standard.

Når det gjelder vinterpakke så er det varme bak (foran er standard), varme i ratt og varme i frontruten ved vindusviskere som er med.

Ikke et must med vinterpakke men "Nice to have".

Espen Hugaas Andersen

Jeg syns standardlyden i Model X er veldig bra. Det er nok det beste lydanlegget jeg har eid. Men jeg vet ikke hvor stor forskjell det er til Model S.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

alda

Du kan göra en uppgradering av standard ljudanlegg for ca. 20' om du är över snittet ljudintresserad. Har själv standardljud och det är helt OK. Saknar endast bastryck, det vurderar jag att fixa med en subwoofer i bagasjerommet (enten i et av sidorommene, eller i rom under bunn).

Vinterpakke behövs inte. Med förvarming av bil via app ser jag inte vitsen med detta.
Om du heller inte behöver biofilter är svaret enkelt: välj inte premiumpakke.
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Saberhagen

Jeg hadde en loaner på mandag da min var inne for små-fiks og denne hadde standard lydanlegg. Det er kanskje noe av det dårligste jeg har hørt av et anlegg i en bil. Jeg var så takknemlig for at jeg valgte å ta med Premium lyd i bilen min da jeg bestilte.

Standardanlegget høres ut som en radio. Liker du mye bass osv så vil du ikke like standardanlegget i det hele tatt. Det er flatt og tynt.

Gordon Retriever

Sitat fra: leafolainen på onsdag 16. august 2017, klokken 13:07

- Hvor god/dårlig er lyden i standardutgave? Noen som kan sammenligne med andre merker? Jeg lot være å oppgradere på Leaf og angrer en del på det, standardlyden i den er noe av det verste jeg har hørt. Men regner med Tesla sin standard er noen hakk opp?

Mange hakk opp. Standardlyden i Leaf er noe av der verre jeg har vært borti også. Selv foretrekker jeg standardlyden i Model S foran lyden i Leaf Tekna/Nordic. 

leafolainen

Takk for mange informative svar. Jeg heller mot å droppe premium og heller oppgradere lydanlegget senere hvis det skulle være plagsomt dårlig.

@Saberhagen: Hvilken årsmodell var lånebilen du hadde?


Sent from my iPhone using Tapatalk

RBK

Jeg SAVNER oppgradert lyd, eneste jeg ikke tok med  >:( Bass er fraværende desverre.
Filtret er mye bedre i den nye med biofilter.
Jeg hadde valgt premium pakka 10 av 10 ganger, spesielt nå som man får oppgradert lyd også.
Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Wilma

Hvis du er usikker på om du vil gå for stor eller liten hifi, ville jeg sett om det var mulig å fått hørt forskjellen selv.
Nå vet ikke jeg hvor langt i fra nærmeste Teslabutikk du er men jeg der har de kanskje begge anleggene tilgjengelig.
Det er tross alt en del penger det er snakk om.
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

turfsurf

Luftfilteroppgraderingen er verdt det alene IMO. Nobrainer med oppgradert lyd og vinterpakke.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

spirrevipp

Jeg hadde tatt med dagens premiumpakke skulle jeg bestilt nå. Bestilte dessverre før de la om pakkene, og da droppet jeg den gamle premiumpakken til X siden jeg ikke synes den var verdt pengene. Med den nye premiumpakken synes jeg prisen er ok.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

DrNox

Kan det stemme at "hifi-lyden" kostet 20k før, og at "vinterpakken" var på 8k? =28k. Luftfilteroppgraderingen koster dermed 12k. Synes ikke denne samle-pakken gir smell for pengene nei! Når man lager pakker til meg, så skal jeg rett og slett spare penger på det.

Men Tesla har i hvert fall satt ned prisene på bilene i det siste :)


spirrevipp

Stemmer omtrent, prisen jeg har på min bestilling var 21.400 for Hifi og 8.600  for vinterpakke. 30k totalt.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

nivve

Sitat fra: DrNox på onsdag 16. august 2017, klokken 17:17
Kan det stemme at "hifi-lyden" kostet 20k før, og at "vinterpakken" var på 8k? =28k. Luftfilteroppgraderingen koster dermed 12k. Synes ikke denne samle-pakken gir smell for pengene nei! Når man lager pakker til meg, så skal jeg rett og slett spare penger på det.

Men Tesla har i hvert fall satt ned prisene på bilene i det siste :)

Hifi-lyden kostet 6400 kr før (bare hørt med 2013-kundene). ;D

Jeg var ikke klar over at utvidet skinn/alcantara var borte fra premium-pakken. Jeg er litt enig med deg at 40k for nåværende premium-pakke i S er litt slank.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA