Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dynamiske baklys e-Golf

Startet av leafolainen, onsdag 11. oktober 2017, klokken 14:02

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: KristofferH på torsdag 17. august 2017, klokken 21:42
Kvaliteten på Spotify varierer på dekning og hastigheter. Har du brukt mye data, så senkes hastigheten og Spotify spiller på lavere bitrate.. Selv bruker jeg bare Bluetooth, best kvalitet og oftest ferdig nedlastet. Hater den varierende kvaliteten på låtene ved streaming i bilen...
(Selvfølgelig er Premium pakken verdt pengene :D)

Er du sikker på dette? Finnes det noe dokumentasjon på at det virkelig er slik?
Savner den gode gamle muligheten til å velge High Quality slik det var på Rdio. Jeg føler den stort sett laster ned på forholdsvis lav kvalitet uansett. (Bruker eget Premium abonnement, som står på høyeste kvalitet på alle mine duppeditter)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

DrNox

På E-golf 2015 kostet godlydpakken 5k. Det spiller ok med trøkk. Men man hører ikke forskjell på flac(ukomprimert) og mp3filer. Har liten kino og godt anlegg og kjenner igjen når noe spiller ok. Har lært meg at lyd og bilde kan alltid bli bedre, men man bør stoppe og legge ut mer penger når man er fornøyd.
Egentlig en god grunn for meg å ta en høre-prøve. Jeg skal ta med en cd jeg kjenner godt i fra før og spille den på standard anlegget og "hifi"anlegget.

Knut Røe

Det er vel ikke CD spiller i en Tesla?

Hodetelefoner

Sitat fra: GOS på torsdag 17. august 2017, klokken 22:02
Sitat fra: KristofferH på torsdag 17. august 2017, klokken 21:42
Kvaliteten på Spotify varierer på dekning og hastigheter. Har du brukt mye data, så senkes hastigheten og Spotify spiller på lavere bitrate.. Selv bruker jeg bare Bluetooth, best kvalitet og oftest ferdig nedlastet. Hater den varierende kvaliteten på låtene ved streaming i bilen...
(Selvfølgelig er Premium pakken verdt pengene :D)

Er du sikker på dette? Finnes det noe dokumentasjon på at det virkelig er slik?
Savner den gode gamle muligheten til å velge High Quality slik det var på Rdio. Jeg føler den stort sett laster ned på forholdsvis lav kvalitet uansett. (Bruker eget Premium abonnement, som står på høyeste kvalitet på alle mine duppeditter)

Jeg kjører en strekke hvor dekningen er dårligere og dårligere.. Så merker stor  forskjell i kvalitet på sanger.  Jeg mener Tesla kom med en update hvor de hevdet bedre kvalitet ved dårligere dekning. Elon skrev på Twitter. Men mulig han bare mente buffer da.  Tror vi har 8gb i måneden? Førhastigheten går ned. Skal finne mere informasjon :)

Hodetelefoner

Best kvalitet via Bluetooth er med Apple også. Android manglet vist noe

GOS

Sitat fra: KristofferH på torsdag 17. august 2017, klokken 22:37
Best kvalitet via Bluetooth er med Apple også. Android manglet vist noe
Det er lenge siden Android startet å overføre med APx blåtann og da klarer du å overføre med nesten CD kvalitet.

Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

DrNox

Sitat fra: tiger``n på torsdag 17. august 2017, klokken 22:30
Det er vel ikke CD spiller i en Tesla?
Det er kanskje ikke det. Da får jeg ta med en telefon med spotify eller en usb med forskjellige lydfiler.

Hadde gått for lyd jeg, men tror ikke vinterpakken og biowarfare gir meg det jeg vil ha for pengene. 40 tusen norske kroner vil jeg heller bruke på noe annet. Ferie, mindre lån, etc..
Om Tesla hiver inn noen ekstra høytalere og en liten subwoofer, så går smertegrensen min under 20k. Garantert.
Men kona vil nok ha...happy wife, happy life. Tenkt hvor kjipt det ville vært å forsvare det "dårlige anlegget" resten av bilens levetid ::)
Eller om det blir biologisk krigføring i Norge :P

DrNox

Hvor ofte forandrer Tesla pakkene sine? Ser man bakover i tid, har da Tesla forandret pakkene hvert kvartal, hvert halvår eller en gang i året? Vet at de ikke kjører årsmodeller, men putter ting i bilene sine når de vil. Egentlig et litt kult konsept :)

Knut Røe

Sitat fra: DrNox på fredag 18. august 2017, klokken 18:26Egentlig et litt kult konsept :)
Ja, hvertfall for Tesla. De kan hele tiden gjøre sine biler litt utdaterte og få kundene til å oppgradere for bagatellmessige småting. Er mange som går på dette og for de fleste er det helt unødvendig. Skaper masse ekstra salg dette.

Øyvind.h

Sitat fra: DrNox på fredag 18. august 2017, klokken 18:26
Hvor ofte forandrer Tesla pakkene sine? Ser man bakover i tid, har da Tesla forandret pakkene hvert kvartal, hvert halvår eller en gang i året? Vet at de ikke kjører årsmodeller, men putter ting i bilene sine når de vil. Egentlig et litt kult konsept :)

Ja andre bilprodusenter selger "neste års modell" inneværende år for å lure folk til å tro at de kjøper noe nyere enn de gjør. Tesla utvikler seg derimot så raskt at de fyller på med nye funksjoner løpende. Ikke noe poeng å gå sakte i denne bransjen.

Det viktigste er dog hvor mye de har endret synet mitt på biler. Tidligere drømmer er blitt helt uinteressante. Fascinerende for en som har vært bilinteressert hele livet.

Det eneste som har skuffet med "pakkene" er at prisene på tilleggsutstyr har steget jevnt og trutt. I starten var de forbilder i motsetning til de tyske gribbene. Nå er det blitt en god del dyrere enn det var. Husker jeg tok en gjennomgang funksjon for funksjon i 2013 for ekstrautstyr og hva det inneholdt. Tyskerne tok nærmere tregangen Tesla.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

DrNox

Når man snakker om endret syn på biler MÅ du se denne filmsnutten. Bestefar i Tesla, koselig og morsom.

Øggen

Herlig......
Enda en "mållaus" person etter prøvekjøring.

Så til topic. 40k e mykje peng, men personlig syns ej den gir nok beng
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

DrNox

Ja, tilbake til pakker.
Når jeg kjøpte E-golfen var dette rett etter "DieselGate", så kanskje VW prøvde å fikse litt på rykte sitt.
E-golfen var jo fullspekket + at tilleggene kostet lite. Når jeg nå trekker mer og mer mot Tesla, koster disse pakkene så pass mye at det kanskje blir en ribbet bil..
Men på den annen side kan man si at Tesla har et unikt og godt produkt når man kan kjøpe en ribbet versjon og fremdeles føle man ligger i forkant av andre biler.
Heldigvis kjemper Tesla en kamp med seg selv siden TM3 er på trappene. I tillegg er noen av konkurrentene i ferd med og våkne.

Er det muligheter for å kunne snakkke med Tesla om og trekke ut visse altenativer fra en pakke, eller bør man heller se etter inventory-biler som dukker opp med nettopp det en vil ha?

o.b.lix

Liten tvil om at grunnpakken til Tesla er den som gir mest "bang for buck", her kan ikke Tesla ha mange kroner i profitt, men de (som alle andre bilmerker) tar det godt igjen på tilleggsutstyret.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA