Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dynamiske baklys e-Golf

Startet av leafolainen, onsdag 11. oktober 2017, klokken 14:02

« forrige - neste »

SabreMan

Sitat fra: spirrevipp på onsdag 16. august 2017, klokken 17:01
Jeg hadde tatt med dagens premiumpakke skulle jeg bestilt nå. Bestilte dessverre før de la om pakkene, og da droppet jeg den gamle premiumpakken til X siden jeg ikke synes den var verdt pengene. Med den nye premiumpakken synes jeg prisen er ok.

Samme her. Jeg vil ha lydpakke og vinterpakke uansett, så jeg ville også valgt premiumpakken i dag.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

snd

Sitat fra: BMW850 på torsdag 17. august 2017, klokken 11:59
Faktisk kun 6050,-. Rasende billig :)
Ikke bare billig, men den hadde bedre lyd pga. større volum på sub-kassa ift. biler levert etter dual...
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Joachim@sancon.no

Sitat fra: BMW850 på torsdag 17. august 2017, klokken 11:59
Faktisk kun 6050,-. Rasende billig :)

Pakkehylle til 1600. Utrolig at den papp plata var et tilvalg. Ikke fikk du med hyssing så den løfta seg når du åpna bakluke heller. :)

leafolainen

Jeg vil i utgangspunktet ha lydpakken jeg også og hadde nok kjøpt den for 20k. Men for 40k blir det ikke verdt det siden jeg ikke er opptatt av filter og vinterpakke. Ser jeg kan få gode anlegg ferdig montert for rundt 20k andre steder, så da blir nok det løsningen om jeg ikke er fornøyd med standardlyd.

Uansett, takk for alle innspill!


Sent from my iPhone using Tapatalk

daktari

På standardlyden er det noe å gå på ved å justere equalizer. Forskjellen mot premium lyd på S er nok den ekstra høytaleren i dashboard og at bassen går noe lavere (er min erafring). Jeg synes ikke det er dramatisk forskjell. Uansett standard er bedre enn de fleste standardanlegg i standard biler. Kan ikke si noe om million-klassen.

Saberhagen

Sitat fra: leafolainen på onsdag 16. august 2017, klokken 15:17
Takk for mange informative svar. Jeg heller mot å droppe premium og heller oppgradere lydanlegget senere hvis det skulle være plagsomt dårlig.

@Saberhagen: Hvilken årsmodell var lånebilen du hadde?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tror det var en sen 2015 modell om jeg ikke tar feil. Husker ikke. Var en 70D.

Lokführer

I min P85 låter Ultra Hifi anlegget veldig bra. Vil faktisk påstå at det spiller bedre nå enn nytt, men det kan jo pga OTA oppdatering, hvem vet.

Så prøvekjørte jeg en p85d med Ultra Hifi, men der ble det en stooor skuffelse. Jeg måtte faktisk bak å sjekke om subben var tilkobla.

S1nn ble kjøpt opp av Harmann, så kanskje det var årsaken til at lydbildet endret seg på nye biler.
http://m.news.harman.com/releases/harman-to-acquire-s1nn-automotive-software-and-services-developer

Prøvekjørte model X nylig og der var godlyden tilbake i det oppgraderte anlegget.

Jeg har tatt sjansen på å bestille model x uten oppgradert hifi, men blir det for galt, så velger jeg en ettermakedsløsning.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Cookie Monster

Er akkurat samme høytalere ink elementet på subben som før. Eneste forskjellen er at subkassa er litt mindre.
Tesla gjorde større endringer også på karosseriet bak og la til et motorfeste fra og med dual motor kom. Mest sannsynlig siden karosseriet vridde seg ved pådrag og ødelegger lagre i Drive Unit og sliter dekk skeivt.
2015 P85D

DrNox

Sitat fra: daktari på torsdag 17. august 2017, klokken 12:30
På standardlyden er det noe å gå på ved å justere equalizer. Forskjellen mot premium lyd på S er nok den ekstra høytaleren i dashboard og at bassen går noe lavere (er min erafring). Jeg synes ikke det er dramatisk forskjell. Uansett standard er bedre enn de fleste standardanlegg i standard biler. Kan ikke si noe om million-klassen.
Har man equalizer og setter inn/eller har en subwoofer så blir det bra. Da ville jeg, om ikke forsterkeren var utrolig sterk, satt x-over på 80/90hz for å la subben ta seg av bassen. Det er bassen som trekker strøm, så la subben ta seg av mest mulig bass. Da har man mer energi til de andre høytalerene, som vil kunne spille like pent men på et høyere volum.

Trulskl

Sitat fra: Lokführer på torsdag 17. august 2017, klokken 14:45
Så prøvekjørte jeg en p85d med Ultra Hifi, men der ble det en stooor skuffelse. Jeg måtte faktisk bak å sjekke om subben var tilkobla.

Det var grunnen til at jeg droppa premium pakka på bilen jeg bestilte forrige uke. Testa en kompis sin P85D med lydpakke og jeg synes ikke lyden var noe å skryte av i det hele tatt. Ikke verdt de 40k i mitt hode. Bilen er varm når jeg kommer til den uansett, så trenger ikke oppvarmet ratt.
2017 TMS 75D

mthoring

Jeg er ikke en fan av overdreven bass når jeg hører på musikk, og premiumpakken har plenty for min del. Jeg er derimot opptatt av velbalansert, dynamisk og klar lyd over hele spekteret. Basert på mine preferanser så er ultra hifi veldig godt satt opp. Standardlyden er ok, men ikke sammenlignbar med premium. Kombinert med vinterpakken og bedre kupefilter så er det glatt verdt 40k i min bok.
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

Somni

Høytalere må spilles inn over tid, ofte må det gå over 500 timer før de  virkelig leverer opp til potensialet. Så de som er overasket over at gamle biler spiller bedre er det fordi de har fått satt seg, og er ferdig innspilt. Prøvde en helt ny bil med Hifi, og den var langt ifra innspilt.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

knut3448

Jeg var misfornøyd med lydkvaliteten på standard S. Men så kjøpte jeg Spotify premium og satt kvaliteten til 320kbps på mobilen, deretter logget jeg på Spotify i bilen med egen konto og synes lyden egentlig var ganske ok. Jeg kan ikke skjønne annet enn at jeg nå får høyere bitrate enn jeg hadde med standardkontoen. Men jeg har ikke bytta tilbake for å prøve å verifisere det. Uansett begynner lyden å bli grei nå, har tatt ned de 2 øverste bånda i EQ med 0,5 og.

OlaM

Veldig morsomt hvor sprikende inntrykk det alltid er i diskusjon om den pakken. Det er selvsagt helt greit, tenkte bare skyte inn et lite poeng, hvis du tester anlegget med å spille fra Spotify eller DAB så er det ofte veldig komprimert musikk der mye av bassen og detaljene forsvinner likevel.

Hodetelefoner

Kvaliteten på Spotify varierer på dekning og hastigheter. Har du brukt mye data, så senkes hastigheten og Spotify spiller på lavere bitrate.. Selv bruker jeg bare Bluetooth, best kvalitet og oftest ferdig nedlastet. Hater den varierende kvaliteten på låtene ved streaming i bilen...
(Selvfølgelig er Premium pakken verdt pengene :D)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA