Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Levering oktober - november 2017

Startet av Bowers, onsdag 11. oktober 2017, klokken 13:42

« forrige - neste »

Bowers

Jeg fikk akkurat en epost fra Elbilforeningen/Storebrand om at jeg kunne se på deres nye elbil-forsikring.
Denne dekker tap av ladekabel o.l. (1 gang pr. år)

Var det forventet at denne forsikringen ville være merkbart dyrere enn å forsikre elbilen med vanlig bilforsikring?

I mitt eksempel gikk prisen opp fra 4100.- pr år til 4700.- pr år.  (2017 i3 96ah, 0 tidligere skader, super-dekning, 12k kjørelengde og 4k egenandel)
Jeg er forsikret hos Storebrand fra før så jeg sammenligner kun Storebrands egne produkter her...

Det skal nevnes at elbil-forsikringen også dekker parkeringsskader uten bonustap opptil 20k (uten å utdype dette)

HCO

Jeg sjekket raskt på nettsiden deres, ca. 300 kroner dyrere enn jeg har nå (IF Super).

"Tilleggsfordelene" må nødvendigvis drive opp prisen. Selv mener jeg at jeg løper minimal risiko for ladekabeltyveri, parkeringsbulker og strømstans, og vil naturligvis betale minst mulig for at andre utsettes for dette.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

Orbit

Denne var >30% dyrere enn den forsikringen jeg har i dag...... (kasko, ikke superforsikring)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektrolux

Ikke rart det når Storebrann skal betale for ladekabler som forsvinner, veihjelp, og nye batteri.

De burde heller tilby en ansvarsforsikring som gjenspeiler kollisjonsrisikoen på en bil med Antikollisjonssystem og Autoseiling, men samtidig tilbudt delkasko uten alle de fordyrende elementene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tomv.h

For meg blir denne ca 1000,- rimeligere enn nybilforsikringen jeg tegnet gjennom forhandler. (Ford/If)

Prøvde også å legge inn bil nr 2 Mondeo) sammen med elbilen, og den prisen var også bedre enn det jeg betaler i dag. Så for meg ser dette ut som en veldig bra deal i forhold til det jeg har fra før.

Ford Focus Electric 2017
Ford Mondeo AWD Aut.
Ford Focus 1.4 1998

Bowers

Sammenlignet med andre selskap kan man sikker få store utslag begge veier.

Det ironiske i mitt tilfelle er at jeg allerede har "normal" bilforsikring hos Storebrand og vil øke 15% i pris ved å kjøpe en "Elbil-forsikring" istedenfor.
Dette burde tilsi at elbiler er en høyere risiko og koster forsikringsselskapene mer enn vanlige biler... Hmm...

bno

Sitat fra: Bowers på onsdag 16. august 2017, klokken 12:19
Det skal nevnes at elbil-forsikringen også dekker parkeringsskader uten bonustap opptil 20k (uten å utdype dette)
Det med parkeringsskader gjelder på superkasko kun. Mulig de fleste har behov for superkasko, men jeg ville vel tro at det ikke er tilfelle. Dessutten mht. fører og passasjer ulykkesforsikring så er ikke det noe de fleste trenger. Les dere opp via Goggle i så måte. Noen selskaper sier da at det site her er obligatorisk og det er det ikke. Det er oftest en helt unødvendig forsikring.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

goggo

Sitat fra: HCO på onsdag 16. august 2017, klokken 12:44
"Tilleggsfordelene" må nødvendigvis drive opp prisen.
Tja..  Storebrand får jo her gratis markedsføring mot alle 50.000 medlemmene i Elbilforeningen, og antagelig til ikke-medlemmer også gjennom en del avis artikler som omtaler denne avtalen. 
Disse reduserte markedsføringskostnadene burde minst kompensere for evt merpris.

Dette "tilbudet" fra Elbilforeningen/Storebrand er rett og slett for dårlig...

mvh
Hugo 
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

mzziaz


Lars C. Krogenæs

Nå aner jeg ikke noe om avtalen mellom Elbilforeningen og Storebrand, men det er helt vanlig at organisasjoner mottar en eller annen form for betaling for hver forsikring de formidler/selger. Dette gjelder tilsvarende organisasjoner som NAF og KNA sin avtale med Gjensidige og AMCAR med if..

Nå får vi vel alle tilbud på diverse forsikring med redusert pris fordi vi er medlem et eller annet sted, enten det er hos frivillige organisasjoner, arbeidstakerorganisasjoner, handler på Kiwi, kjøper strøm fra Fjordkraft eller bor i et borettslag osv..... 

Prisen på forsikring varierer fra sted til sted, fra bil til bil. Faktorer som kjørelengde, alarmer, garasje, samlerabatter etc vil ofte slå ut forskjellig. Det er derfor lurt å sjekke priser og betingelser hos flere selskaper. Elbilforsikringen til Elbilforeningen/Storebrand vil være gunstig for noen, og dyrere for andre, akkurat som de andre forsikringene vi kan få med medlemsrabatt.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

Sitat fra: bno på torsdag 17. august 2017, klokken 11:35
Dessutten mht. fører og passasjer ulykkesforsikring så er ikke det noe de fleste trenger. Les dere opp via Goggle i så måte. Noen selskaper sier da at det site her er obligatorisk og det er det ikke. Det er oftest en helt unødvendig forsikring.

Godt poeng. Har en langre samtale om dette omtrent hver gang vi skal forsikre en bil og ikke ønsker fører og passasjer ulykke.

Regnet ut at den er 1000x dyrere enn en livsforsikring om en regner tiden den er aktiv i forghold til kostnad.

Med ca 10 kjøretøy forsikret til enhver tid er det mye å spare på å ta denne biten vekk.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Powerflux

For min del ble det over 3000 kr dyrere og når jeg ringte dem fikk jeg høre at dette kun var en webløsning slik at samleforsikring av hus, garasje etc ble vanskelig ???
Helt sjanseløst faktisk :-1-:
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Mobileum

Sitat fra: Powerflux på fredag 18. august 2017, klokken 23:34
For min del ble det over 3000 kr dyrere og når jeg ringte dem fikk jeg høre at dette kun var en webløsning slik at samleforsikring av hus, garasje etc ble vanskelig ???
Helt sjanseløst faktisk :-1-:

Med 16000 km, og 4000 i egenandel, fikk jeg frem ca 3900.- (uten Superkasko). Hva skulle du betale? Hva slags bil har du da?

Ingeniøren

Har ikke sjekket og forstår verken behovet eller problemet. Forsikringsbransjen priser uansett biltype for biltype samt modell for modell så dette er vel bare en reklamejippo.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Mobileum

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 19. august 2017, klokken 09:16
Har ikke sjekket og forstår verken behovet eller problemet. Forsikringsbransjen priser uansett biltype for biltype samt modell for modell så dette er vel bare en reklamejippo.

Nettopp derfor må du legge inn alle relevante informasjoner om bilen i Storebrand-kalkulatoren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA