Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladestasjon til Tesla + Leaf 3fase 230V 32A TT nett

Startet av havardhm, tirsdag 10. oktober 2017, klokken 23:38

« forrige - neste »

havardhm

Hei,

Har en 2015 P85D. I løpet av de siste månedene har jeg merket at den har vært litt fuktig på mattene foran. Først tenkte jeg at det var jeg som hadde dratt med meg mye vann inn i bilen i forbindelse med regnvær etc, men det gikk opp for meg etterhvert at det måtte komme fra et annet sted.

Jeg har hatt bilen inne to ganger for fiks av soltak, en gang fordi det ikke åpnet skikkelig og en annen gang fordi det kom noen dråper en gang i blant.

Dette derimot virker egentlig ikke som det kommer fra soltaket, og mengden vann nå er skremmende. For en måned siden eller noe sånt tok jeg opp problemet med Tesla Drammen som mente det ikke var så farlig. Litt etter ble det verre, det er slik at det surklet når jeg dyttet ned hånden under matten og det tydelig kom frem vann.

Sendte en ny henvendelse til Tesla og hørte om de hadde noe tidligere eller vil ha inn bilen raskere i og med at problemet var blitt verre, men de var ikke så bekymret som meg og mente at det ikke var noe problem.

Jeg blir jo veldig bekymret for at alt vannet skal skade kabler/koblinger/elektronikk, for ikke å snakke om danne mugg og lignende steder jeg ikke kommer til.

Jeg har hatt bilen stående med dører, tak og vinder oppe hele arbeidsdager i solen for å prøve å få den tørr, men det hjelper ikke nevneverdig.

De skal heldigvis kikke til det nå på fredag, men jeg er ganske bekymret for følgeskader eller andre problemer som kan dukke opp. Nå virkelig surkler det og kommer frem vann når jeg setter ned foten selv oppå matten. Nesten så sålene på skoene blir ødelagt  :o

Noen som har opplevd noe lignende?

Jeg er veldig spent på om det har blitt enda verre over natten med det regnet som er meldt.



'15 Model S P85D - P78238

'14 Model S 85 - P43686 - Solgt

snd

Sendte du dette bilde til Tesla og de sa at dette ikke var noe å bekymre seg over? Jeg hadde dratt til SC og krevet at de tok inn bilen med en gang.

Prøv heller Tesla Bærum/Rud
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

madsskon

TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

jazzwheel

På min bil ble frontrute byttet i forbindelse med annet arbeid, men den ble ikke festet skikkelig så det kom vann inn i bilen. I første omgang fikk jeg time flere måneder frem i tid, men etter litt mas og utvidet forklaring om mengden vann så ble det raskt fikset. Hadde vel omtrent samme saksgang når det gjaldt vann i bakluka/bagasjerom året etter.

Spinner

Uten at jeg vet om dette i det hele tatt kan skje på Model S, så opplevde jeg noe lignende i en '94 Audi. Da kom vannet inn gjennom luftekanalene fordi noe drenering e.l. nederst ved frontruta var tett grunnet løv og skit.

Kjenn opp i luftekanalene som kommer ut ved føttene etter om det er våte. Uansett, dette må jo Tesla ta ASAP  :-\

daktari

Som ble sagt, typisk at vanndreneringen er tett. Har opplevd lignende på en Polo og en Audi A6. Men ble aldri så mye vann som det.
Vil gi mugg. Vil også gi duggproblemer og fryser til is på vinteren. Må fikses.

Cookie Monster

Helt vanlig panoramatak syken det der. Er 99% sikkert panotaket som lekker så det renner ned på sidene der man ikke ser.

Burde fulgt med regnhatt, støvler og fuktutdriver når man bestiller bil med panoramatak  ;D
2015 P85D

HelectriC

Trenger ikke være panotaket. Har lest om noen biler der en eller annen kanal til/fra AC ligger feil og drenerer vann in på gulvet i bilen. Kanskje samme i bilen din?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

TeslaSvein63

Dette er jo helt for jævlig. Har hatt vannlekasjer i min bil også, fra taket og bakluke og mistenker at det har oppstått vanskader i elektriske komponenter som har skylden for alle feilene som har oppstått i ettertid. Har snakket med andre eiere på ladestasjoner og tråden er vannlekasje = feil og tørre biler lite problemer.

madsskon

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 16. august 2017, klokken 08:49
Helt vanlig panoramatak syken det der. Er 99% sikkert panotaket som lekker så det renner ned på sidene der man ikke ser.

Burde fulgt med regnhatt, støvler og fuktutdriver når man bestiller bil med panoramatak  ;D

Problemet er borte på 2016 og senere.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Muffinman


Ampéreson

Anbefaler alle å gå til innkjøp av gummimatter. I dette tilfellet ville du da kunne sett om det kom ovenfra, f.eks. fra sko eller drypper ned. Om vannet samler seg under matten så er det uten tvil en garantisak. Bor i Bergen hvor det regner for mye, og går mye med sko med mye mønster under, det er overrasskende hvor mye vann en drar med inn. Her må jeg tømme gummimatten på regntunge dager etter en rundtur med ærend, alt vannet blir dratt inn med sko.
2014 P85+ Grønn
Model Y Performance, forhåndsbestillt

HelectriC

Sitat fra: Amperson på mandag 21. august 2017, klokken 10:16
Anbefaler alle å gå til innkjøp av gummimatter. I dette tilfellet ville du da kunne sett om det kom ovenfra, f.eks. fra sko eller drypper ned. Om vannet samler seg under matten så er det uten tvil en garantisak. Bor i Bergen hvor det regner for mye, og går mye med sko med mye mønster under, det er overrasskende hvor mye vann en drar med inn. Her må jeg tømme gummimatten på regntunge dager etter en rundtur med ærend, alt vannet blir dratt inn med sko.

Du tenker man kan teste med gummimatte en kort tid da? For ikke går det an å ha gummimatte i en Tesla, det blir som Crocs til flott dress, passer rett og slett ikke. Bor også i Bergen og trenger definitiv ikke gummimatter.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

jkirkebo

Sitat fra: HelectriC på mandag 21. august 2017, klokken 14:34
Du tenker man kan teste med gummimatte en kort tid da? For ikke går det an å ha gummimatte i en Tesla, det blir som Crocs til flott dress, passer rett og slett ikke. Bor også i Bergen og trenger definitiv ikke gummimatter.

Hehe. Min Tesla er en bruksbil, gummimatter all round og den fylles til stadighet med bygningsmaterialer og verktøy. Så for min del er den nærmere snekkerbukse enn dress ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Daniel80

Sitat fra: havardhm på tirsdag 15. august 2017, klokken 22:04
Sendte en ny henvendelse til Tesla og hørte om de hadde noe tidligere eller vil ha inn bilen raskere i og med at problemet var blitt verre, men de var ikke så bekymret som meg og mente at det ikke var noe problem.

Stemmer nok som Tesla sier at dette ikke er noe problem..for DE.  Slike vannskader bruker ofte lang tid på å gjøre skade, så bilen er antagelig utenfor garanti før det blir større problemer. Og da er det jo ikke Tesla sitt problem lenger  :angel:
X100D April 2019 m/285/35-22 square

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA