Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladestasjon til Tesla + Leaf 3fase 230V 32A TT nett

Startet av havardhm, tirsdag 10. oktober 2017, klokken 23:38

« forrige - neste »

BMW850

Bruker ikke de fleste stoffmatter om sommeren og gummimatter om vinteren?! Trodde det var en selvfølge i dette landet  ::)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

GOS

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 22. august 2017, klokken 22:01
Bruker ikke de fleste stoffmatter om sommeren og gummimatter om vinteren?! Trodde det var en selvfølge i dette landet  ::)
Gummimatter hele året. Bor tross alt på Vestlandet.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

HelectriC

Sitat fra: GOS på tirsdag 22. august 2017, klokken 22:23
Sitat fra: BMW850 på tirsdag 22. august 2017, klokken 22:01
Bruker ikke de fleste stoffmatter om sommeren og gummimatter om vinteren?! Trodde det var en selvfølge i dette landet  ::)
Gummimatter hele året. Bor tross alt på Vestlandet.

Naaa, trenger ikke det på Vestlandet hverken på vinter eller sommer. Ser kjipt ut og lager knirkelyder, iiiii, ikke noe premium med gummimatter.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

jkirkebo

Sitat fra: GOS på tirsdag 22. august 2017, klokken 22:23
Sitat fra: BMW850 på tirsdag 22. august 2017, klokken 22:01
Bruker ikke de fleste stoffmatter om sommeren og gummimatter om vinteren?! Trodde det var en selvfølge i dette landet  ::)
Gummimatter hele året. Bor tross alt på Vestlandet.

Bruker gummimatter hele året her på Østlandet også ;) Hater stoffmatter, masse jobb med å støvsuge de. Gummimattene er det bare å ta ut og dunke litt på. 
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hyperstress

Brukte gummi før, brukt stoff både vinter og sommer siste par år nå. Er overraskende bra. Tørker mye fortere pga større overflate. Har ikke støvsugd enda, bare dunket. Hardt.
.. Men burde sikkert støvsuge snart.. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

ToWalkOrDrive

Bruker stoffmatter siden gummimatter kostet ca latterlige 5000 for hele bilen. Har egentlig ikke savnet gummimatter utenom et par ganger med ved og graps i trunken.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

rsomby

Litt enig med de to over her. Alltid brukt gummimatter før, men etter siste sesong med stoff er jeg nyfrelst og godt fornøyd med dem. Ser mye bedre ut og er overraskende lett å holde rent. Og 5000 for et sett gummimatter er latterlig.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: TeslaSvein63 på onsdag 16. august 2017, klokken 13:22
Dette er jo helt for jævlig. Har hatt vannlekasjer i min bil også, fra taket og bakluke og mistenker at det har oppstått vanskader i elektriske komponenter som har skylden for alle feilene som har oppstått i ettertid. Har snakket med andre eiere på ladestasjoner og tråden er vannlekasje = feil og tørre biler lite problemer.

....kunne og vært interessant å trekke det ett hakk bakover...er det sånn at de med vannproblemer stort sett er folk uten garasje...og at du nesten må ha garasje for å ha lite problemer....hadde vært interessant om noen kjørte en undersøkelse hvor en skiller på parkeringsforhold....og spør om: Hvor mange utenom-service-verkstedsbesøk en har hatt, vannrelaterte besøk, andre besøk....osv.... følte at vannproblemene mine kom etter en vinter hvor bilen sto ute, og regn fryser til is om natten....
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Muffinman

Hvem vil vite hvilke matter jeg foretrekker? Akkurat ja ;)

TeslaSvein63

Bare for å ha det sagt, hva har gummimattene deres med trådstarters tema å gjøre? De har null med lekkasjene å gjøre, total avsporing. Jeg har hatt bilen min i garasje siden første dag. Lekkasjen ble oppdaget og oppstod da den var parkert ute i regn en helg den var på tur. Parkeringsplassen var lett skrånende forover, altså bakenden sto i lett oppoverbakke. Tror det var grunnen. Det er jo blitt fikset opp i etterkant. Taktrekket ble aldri pent igjen. Ble renset flere ganger av Tesla. Man ser svake skjolder enda, når man vet om at de er der. Vi kom til en enighet etterhvert pga at det nesten ikke vises. Var vanskelig å få tak i rett type osv. En situasjon hvor bilen blir stående ute i kraftig regn lett skrånende med bakenden opp, vil skje før eller siden med alle sammen. Sørg for å prøve det ut mens dere enda har garanti på bilene deres. Parker bilene deres ute i pøsregn for test. Ellers en interessant teori ang frost og regn. Det er vel gummilistene som er dreneringen fra taket framover og de er de første som blir eksponert for frost, så kanskje de fryser til og hindrer vann i å renne gjennom.

Øyvind.h

Fra august 2013 til mars 2017 har jeg parkert Model S utendørs på skrånende underlag. Har ikke garasje. Både med front ned og opp. Aldri hatt lekkasje fra tak selv om jeg har hatt panotak både på S85 og S90D.

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sirtom

Sitat fra: havardhm på tirsdag 15. august 2017, klokken 22:04
Hei,

Har en 2015 P85D. I løpet av de siste månedene har jeg merket at den har vært litt fuktig på mattene foran. Først tenkte jeg at det var jeg som hadde dratt med meg mye vann inn i bilen i forbindelse med regnvær etc, men det gikk opp for meg etterhvert at det måtte komme fra et annet sted.

<snip>

Hadde tilsvarende utfordring i min bil i fjor høst, badebasseng i fotbrønnene på både fører- og passasjerside. Meldte fra til Drammen og de tok tak i det rimelig raskt (par ukers ventetid).
Problemet på min bil var, etter en reparasjon på A/C tidligere, en kobling til A/C som hadde slått lekk og alt dreneringsvannet havnet inni bilen istedenfor utenfor.
Måtte bytte alt elektrisk under mattene samt mattene selv.

havardhm

Det viste seg å være drenering til AC i dette tilfellet!
'15 Model S P85D - P78238

'14 Model S 85 - P43686 - Solgt

steam

Sitat fra: havardhm på onsdag 06. september 2017, klokken 19:03
Det viste seg å være drenering til AC i dette tilfellet!

Hva slags kompensasjon fikk du? Dette er jo ganske alvorlig og du har jo mest sannsynlig fått en eller annen vannskade i bilen?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

havardhm

Ingen ting. Fikk ikke pratet skikkelig med de når jeg hentet bilen, for jeg måtte kjappe meg på jobb.
De mente fra før at dette ikke skulle ha noen innvirkning på noe som helst, men jeg er ikke helt overbevist.

Men i dag streika batteriet tror jeg. Kommer en lånebil til meg i kveld fra Hertz hvertfall. Bilen vil ikke lade eller noe.

Må nok ta de litt fatt i løpet av uken.
'15 Model S P85D - P78238

'14 Model S 85 - P43686 - Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA