Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Podpoint Ladeboks levert med Zoe

Startet av Johan78, tirsdag 10. oktober 2017, klokken 15:18

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: moonbuggy på onsdag 13. september 2017, klokken 12:13
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 13. september 2017, klokken 08:14
Men dette kan jeg ikke så mye om, annet enn at jeg sputer en korrosjonsekspert på jobb og hun sa at det ville ikke fungere med al-offeranoder på bil da biler ikke var neddykket  ;D
Det er grader av ledningsevne. Tenk regn, fuktighet, salt på veiene osv. Miljøet rundt forskjellige metaller vil alltid ha varierende ledningsevne og mer eller mindre galvaniske strømmer. Så al offeranoder vil funke selv om biler ikke er neddykket. Spesielt i Norge med regn, snøslaps og salt som periodevis gir god ledningsevne...

Da forslår jeg at man sette offeranoder på bilen og skifter periodisk ved service.... kan spare astronomiske beløp i rustskader. Får sette MDG på saken  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Autowinder

Fikk en slik anodesak med litt elektronikk som en gave, på tidlig 90-tallet og koblet den på batteriet og inne i motorrommet på en 92' Passat jeg hadde i 10 år. Husker ikke hva produktet het, men det var en liten plastboks med avrundede hjørner, ideen var visstnok at elektronene skulle strømme ut fra metallet til luft om metallet ble eksponert, og forhindre korrorsjon. Det merkelige var at et lite område med bart metall etter steinprut på panseret ikke rustet, så det så i allefall ut som det virket. Eller så var det et lite lag fett jeg la igjen på flekken, hver gang jeg kjente på den, som hindret anløpning.  :laugh:
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Walker


Toalmar

Topp info å få vite til man må gjøre dette selv


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Ingeniøren

Sitat fra: P85TMS på lørdag 21. oktober 2017, klokken 21:00
Byttet skiver, klosser og slitasjevarslere foran og bak.
Fasit ble 3997,67,- for skiver og klosser, samt 228,- for slitasjevarslere.
Det er inkludert frakt fra Tyskland og UK, samt 801,- i moms.
Deler fra Zimmermann, A.B.S og Sadeca.

Lite tips ang. klosser foran.
Formatet på klossene er det samme som 1-serie og Mini fra 2005 og nyere, men i3 må ha klosser som er under 14mm tykke. F.eks. Zimmermanns klosser er 17.5mm, TRW klosser er 16mm og ingen av disse vil fungere på i3. A.B.S. klosser er 13.7mm og fungerer utmerket. Husker ikke fabrikat men jeg så også en kloss som var 18.6mm tykk. Flere selgere lister desverre både TRW, Zimmermann m.fl. under i01/i3, så pass på.

Veldig bra - sjekket du prisen hos norske leverandører ?

Enig med Toalmar, men hvor lagrer man slikt slik at man finner det igjen  ???
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

02jan

Veldig bra med info. Bilen min sier nå etter 78'km, behov for å bytte ut klossene. Dette var 7 år og 120'km før min beregning.

(Byttet klosser pr.100'km, på 1700kg, tunge A6, med tung høyrefotkjøring og 0 regenerering).

Bremsene bruker jeg Max 1/4 av ICE bil, men er det lagt inn tynnere klosser og svakere metall, så forklarer jo det saken.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA