Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Legger du inn bestilling på nye Leaf?

Startet av madsskon, tirsdag 10. oktober 2017, klokken 14:32

« forrige - neste »

madsskon

Hei!

Forskjellen i pris er 200.000 kroner.

Forskjellen i praksis er:

-14 mil ekstra rekkevidde
- 0,1 sekund raskere fra 0-100 km/t


Er det ingenting mer man betaler 200.000 for ? Hva tenker folk om annenhåndsverdi på 75D kontra 100D om et par år? 75 D med en del utstyr til 715.000,- virker mye bedre kjøp enn 100D til 917.000,- ?
¨(utstyr er valgt: premiumpakke, oppgradert autopilot, ikke vinterhjul).

Noen som vet om rentetilbudet fortsatt gjelder forresten? Umulig å ringe Tesla...
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

ludwig_holberg

Litt raskere lading er det ihvertfall. Mulig forskjellene i ytelse er mer merkbare over 100 km/t enn de er i 0 - 100 km/t ..? Noen som vet? Men ja, du skal ha rimelig sære langkjøringsbehov for å forsvare de ekstra 200.000 det koster med 100Kw-batteri.

fonberg

Ang. rentetilbudet så sa hun jeg snakket med fra Tesla i dag at den gjelder ut 17. august.

Ang. 75 vs 100 kan man også ta med at 100 er drøyt 100 kg tyngre enn 75, noe som gjør at 100 bruker noe mer strøm, sliter noe mer dekk osvosv. Noen som kan fortelle forskjellen i nyttelastkapasitet på 75 og 100?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Anders Jensen

Sitat fra: fonberg på tirsdag 15. august 2017, klokken 13:40
Ang. rentetilbudet så sa hun jeg snakket med fra Tesla i dag at den gjelder ut 17. august.

Ang. 75 vs 100 kan man også ta med at 100 er drøyt 100 kg tyngre enn 75, noe som gjør at 100 bruker noe mer strøm, sliter noe mer dekk osvosv. Noen som kan fortelle forskjellen i nyttelastkapasitet på 75 og 100?


Jeg fikk signaler fra selger på Skøyen at rentekampanjen nå kun gjelder inventory ikke Custom biler. viktig å påpeke om det stemmer.
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

ludwig_holberg

Interessant. Kan jo isåfall være en indikasjon på at rentekampanjen var for å få hurtig salg av de siste bilene før HW 2.5...

Sitat fra: Anders Jensen på tirsdag 15. august 2017, klokken 13:52
Sitat fra: fonberg på tirsdag 15. august 2017, klokken 13:40
Ang. rentetilbudet så sa hun jeg snakket med fra Tesla i dag at den gjelder ut 17. august.

Ang. 75 vs 100 kan man også ta med at 100 er drøyt 100 kg tyngre enn 75, noe som gjør at 100 bruker noe mer strøm, sliter noe mer dekk osvosv. Noen som kan fortelle forskjellen i nyttelastkapasitet på 75 og 100?


Jeg fikk signaler fra selger på Skøyen at rentekampanjen nå kun gjelder inventory ikke Custom biler. viktig å påpeke om det stemmer.

MrBacardi

Utover det som allerede er nevnt, med 100-batteriet er det lett å skippe superladere på langtur.

Færre superladerbesøk vil også være gunstig når Model 3 kommer i stort volum og skaper køer på superladerne.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

madsskon

Rentekampanjen er kun inventory fikk jeg bekreftet i dag. Og ut måneden.

Skal selge min S75D Facelift 2016. Foliert matt rød (25.000,-) og med 22" sommerdekk til 30.000,-

Pano
Luft
Premium
Autopilot
Vinter
19000 km

Hva tenker folket er riktig pris for denne?
Pent holdt.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

erikwg

Henger meg på denne. Ny 100d i mai, aldri trengt superblader. Kjører langturer til fjell lg hytter. Veldig greit å slippe !

...

Gikk for 75D. For vår del svarer det seg ikke å gå opp til 100D, men det hadde sikkert vært veldig ålreit å ha uansett :D

madsskon

Litt sjokkert over verditapet som ser ut til å komme ganske kraftig på en 75D egentlig.

Kjøpte i september 2016 for 758.000,- (har også foliert bilen til en kost på 25.000,-, pluss sommerdekk til 30.000,-)

Ligger på finn.no nå til 682.000,- uten en eneste respons på 2 dager. Det vil si at jeg må kanskje enda mer ned før jeg får solgt. Verditap på nærmere 100.000 første året? Da forsvinner alt man har spart på ikke å fylle diesel/bensin for å si det sånn..En passat taper seg ikke 100K første år!
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

alda

Sitat fra: madsskon på onsdag 16. august 2017, klokken 14:07
Litt sjokkert over verditapet som ser ut til å komme ganske kraftig på en 75D egentlig.

Kjøpte i september 2016 for 758.000,- (har også foliert bilen til en kost på 25.000,-, pluss sommerdekk til 30.000,-)

Ligger på finn.no nå til 682.000,- uten en eneste respons på 2 dager. Det vil si at jeg må kanskje enda mer ned før jeg får solgt. Verditap på nærmere 100.000 første året? Da forsvinner alt man har spart på ikke å fylle diesel/bensin for å si det sånn..En passat taper seg ikke 100K første år!
Dollarfall med 6 % sedan du köpte står för en stor del av verdifallet, något det är omöjligt att gardera sig mot. Att Tesla dessutom kommer med storoffensiv och pusher nya bilar med 0,25 % ränta gör ju sitt till oxå.
Köpte samtidigt som dig, men har inget behov för att byta bil på läänge...
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Gordon Retriever

Sitat fra: madsskon på onsdag 16. august 2017, klokken 14:07
Litt sjokkert over verditapet som ser ut til å komme ganske kraftig på en 75D egentlig.

Kjøpte i september 2016 for 758.000,- (har også foliert bilen til en kost på 25.000,-, pluss sommerdekk til 30.000,-)

Hvilken farge har du på folieringen?

knut3448

Nyprisen på S 75D har jo gått ned ~100k det siste halvåret. Bilen har fått mer standardutstyr og blitt raskere. Da skal det jo godt gjøres å ha mindre enn 100k i verditap på en ett år gammel bil...

rsomby

Ja det at bilene nå er blitt mye raskere gjør nok salges veldig vanskelig. Alle vil ha ny modell

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut3448 på onsdag 16. august 2017, klokken 14:23Nyprisen på S 75D har jo gått ned ~100k det siste halvåret. Bilen har fått mer standardutstyr og blitt raskere. Da skal det jo godt gjøres å ha mindre enn 100k i verditap på en ett år gammel bil...
Veldig sant. I tillegg til ett betydelig tap som må forventes på ny bil, så har det vært veldig betydelige endringer, som må påvirke bruktbilprisen.

Jeg forventer ett verditap på rundt 100-150.000 kr/år på min X100D over de første årene. Ny bil har "aldri" vært noen god investering, spesielt ikke om man skal bytte ofte.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA