Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lavt forbruk modell S

Startet av Nils Inge Brurberg, tirsdag 10. oktober 2017, klokken 13:04

« forrige - neste »

Nils Inge Brurberg

Vår model X75D har hatt endel feil, og når jeg hadde den inne på service sist i july fikk jeg igjen svaret at disse funksjonen kommer senere med programvare oppdatering(som virker som standard svar når de ikke vet hva som er problemet).  Jeg ba denne gang om å få beskrivelser på e-post og med forklaring på at funksjon kommer når.   Etter 4-5 purringer uten svar prøver jeg her.   

Funksjoner som ikke virker hos meg er:
Regnsensor
Fjernlys(Automatisk dimming)
Fartsgrensevarsling(leser ikke skilt)

Er det riktig at dette er funksjoner som ikke virker enda på Tesla ??   

er det noen som har noen lure triks til hvordan komme i kontakt med denne håpløse organissasjonen??

Cirion

Ja, der riktig at disse tingene ikke er på plass i Software enda :(
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

nie

Hvis du har fått utlevert ny bil hvor dette er de eneste feilene så har du vært heldig.

o.b.lix

Sitat fra: Nils Inge Brurberg på tirsdag 15. august 2017, klokken 12:23
Regnsensor

På Ap1.0 virker dette, men på Ap2.0 som er på alle biler fra 2017, så er dette + mye mere ikke på plass. Derfor er min påstand at det må hete Ap0.2. Og det er fryktelig irriterende...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Leafy

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 15. august 2017, klokken 12:40
Sitat fra: Nils Inge Brurberg på tirsdag 15. august 2017, klokken 12:23
Regnsensor

På Ap1.0 virker dette, men på Ap2.0 som er på alle biler fra 2017, så er dette + mye mere ikke på plass. Derfor er min påstand at det må hete Ap0.2. Og det er fryktelig irriterende...

Og AP fungerer bedre med 1.0. Glad jeg har AP1 bil...  ;)
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

geear

Jeg har ikke fått en eneste indikasjon fra Tesla om at disse funksjonene ikke virker, så jeg kommer til å klage umiddelbart om det viser seg å være tilfelle. Ingen grunn til å akseptere sånt. Da må de informere om at vi er "betatestere" og spille med åpne kort.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

cirys1

Sitat fra: gr på tirsdag 15. august 2017, klokken 21:24
Jeg har ikke fått en eneste indikasjon fra Tesla om at disse funksjonene ikke virker, så jeg kommer til å klage umiddelbart om det viser seg å være tilfelle. Ingen grunn til å akseptere sånt. Da må de informere om at vi er "betatestere" og spille med åpne kort.
He he.. Lykke til med det, det tok 9 måneder før AP 1 biler hadde AP og enda noen måneder før de hadde automatisk parkering..

geear

Sitat fra: cirys1 på tirsdag 15. august 2017, klokken 22:11
He he.. Lykke til med det, det tok 9 måneder før AP 1 biler hadde AP og enda noen måneder før de hadde automatisk parkering..
Har ikke for vane å godta snakeoil, og har ikke tenkt å begynne med det nå heller. Det burde ingen andre heller, da kunne vi presset de til å prioritert å få eksisterende biler til å virke foran nye eventyr.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Hodetelefoner

Spar oss for tullet ditt. Bruk tiden på match.com eller andre steder hvor du kan finne deg en venn.

pwb

Da må de informere om at vi er "betatestere".

Med 670 innlegg på forumet og sikkert lest mange flere så vet du ikke dette?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: gr på tirsdag 15. august 2017, klokken 21:24Jeg har ikke fått en eneste indikasjon fra Tesla om at disse funksjonene ikke virker, så jeg kommer til å klage umiddelbart om det viser seg å være tilfelle. Ingen grunn til å akseptere sånt. Da må de informere om at vi er "betatestere" og spille med åpne kort.
Det er litt uheldig om du ikke har blitt informert. Jeg ble informert om at dette var noe som Tesla ville aktivere senere når jeg prøvekjørte.

Men lovmessig sett tror jeg ikke man har en sak om Tesla ikke spesifikt lover at dette er noe som skal komme med bilen, selv om de aldri ender opp med å aktivere det. Jeg kan ikke finne noe sted på hjemmesidene der det står at bilen har regnsensor eller autodimming av speil. Når man ikke har blitt lovet dette, så kan man heller ikke kreve noe. Man har selv ett ansvar for å finne ut hva bilen vil bli levert med av utstyr, om det er noe utstyr som absolutt er essensielt for at man skal kjøpe bilen. Det binder ikke Tesla at du *antar* at bilen har gitte funksjoner.

Jeg ville kanskje sendt Tesla en epost bare for å få det skriftlig at dette er noe Tesla kommer til å aktivere på din bil. Dette forplikter Tesla til å gjøre det.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: cirys1 på tirsdag 15. august 2017, klokken 22:11He he.. Lykke til med det, det tok 9 måneder før AP 1 biler hadde AP og enda noen måneder før de hadde automatisk parkering..
Det skulle vel være aktivert i desember, så nå har det vel gått nesten 8 måneder etter fristen de oppga til de første kundene av AP2. Jeg har ikke blitt lovet funksjonene innen en gitt frist, men her må det jo være ett krav om at de kommer med dette innen rimelig tid. Jeg gir de ut året og så vil jeg begynne å klage.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Nils Inge Brurberg

Takk for mange svar!

Må jo si at jeg ikke helt skjønner alle som skryter hemningsløst av Tesla teknologien når de ikke klarer å levere funksjonalitet som jeg har hatt i andre biler i snart 10 år, og på toppen av det har et service apparat som suger  >:(

Hodetelefoner

Amerikanske biler har hatt disse funksjonene siden 60 tallet..
Service er helt topp. Men kan tenkes at de ikke gidder svare hvis noen sender 10mail daglig om disse funksjonene. 

nie

Sitat fra: KristofferH på onsdag 16. august 2017, klokken 08:45
Amerikanske biler har hatt disse funksjonene siden 60 tallet..
Service er helt topp. Men kan tenkes at de ikke gidder svare hvis noen sender 10mail daglig om disse funksjonene.
Rettelse;
Service er variabel....alt fra "topp" til det motsatte avhengig av hvor i landet man befinner seg :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA