Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lavt forbruk modell S

Startet av geir1971, tirsdag 10. oktober 2017, klokken 12:46

« forrige - neste »

TB

Sitat fra: svingen på søndag 20. august 2017, klokken 20:18
@tb hvordan gjør dere med strømregninga? Avlesing eller? Hvordan er "management" web siden?
Zaptec sender rapport over forbruk, den enkelte blir lokalt fakturert etter faktisk bruk. Forskjellen blir at det blir variabel sum. Før var det en fast sum - 200 kr pr mnd - 1200 pr halvår som ble betalt.

management kan hvem som helst "prøve" - gå til https://portal.zaptec.com/ lag deg bruker så ser du.
(det vil være tomt for "bokser", men du får ett første inntrykk.)
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

TB

#16
Sitat fra: eisa01 på mandag 21. august 2017, klokken 20:56
Fikk nettopp epost fra styret i borettslaget om at de planlegger installasjon av 53 ladeplasser med Zapcharger

De estimerer 5000 kr i infrastruktur, og 20 000 kr for Zapcharger laderen. Er dette rimelig?
Vil nok variere stort. Vi har 3800 pr plass i infrastruktur, og 17 000 for boksen, ferdig montert.

Det vil være parameter som drar prisen opp, og ned, som ombygging av tavler, hvor strøm hentes fra, oppgradere OV, avstander mellom anlegg, plasser pr kabel, osv..

Vi har eksempelvis delt i 7 kurser, og har "for mange" plasser på en del av kursene. Men, pr. idag er det ikke noe problem - og skulle det bli en flaskehals kan det enkelt splittes senere når behovet faktisk er der.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

_OE_

Dette er vel ingen lader men et strømuttak som regulerer ladestrømmen etter hvor mange som er tilkoblet... Bare sånn for ordens skyld

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Griffel

Sitat fra: EV666KM på mandag 21. august 2017, klokken 23:34
Dette er vel ingen lader men et strømuttak som regulerer ladestrømmen etter hvor mange som er tilkoblet... Bare sånn for ordens skyld.
Helt riktig, det er en ladestasjon men Zaptec har valgt å gi den navnet ZAPCHARGER, så at noen kaller det for lader må vi leve med. Jeg forsøker konsekvent og kalle det ladestasjon, og døper gjerne Zapcharger om til Zapboks eller lignende.

For å presisere, som budsjettpris synes jeg tallene er helt greie, et tilbud vil jo fortelle den endelige prisen.

Prisen for hver enkelt ladestasjon ferdig installert varierer nok ikke mye fra 20000,- det rimligste jeg har sett er 18 000,- høyeste 24 000,- og vil stort sett variere med kabellengde fra stamkabel til ladepunkt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

_OE_

Sitat fra: Griffel på tirsdag 22. august 2017, klokken 00:18
Sitat fra: EV666KM på mandag 21. august 2017, klokken 23:34
Dette er vel ingen lader men et strømuttak som regulerer ladestrømmen etter hvor mange som er tilkoblet... Bare sånn for ordens skyld.
Helt riktig, det er en ladestasjon men Zaptec har valgt å gi den navnet ZAPCHARGER, så at noen kaller det for lader må vi leve med. Jeg forsøker konsekvent og kalle det ladestasjon, og døper gjerne Zapcharger om til Zapboks eller lignende.

For å presisere, som budsjettpris synes jeg tallene er helt greie, et tilbud vil jo fortelle den endelige prisen.

Prisen for hver enkelt ladestasjon ferdig installert varierer nok ikke mye fra 20000,- det rimligste jeg har sett er 18 000,- høyeste 24 000,- og vil stort sett variere med kabellengde fra stamkabel til ladepunkt.
Da er vi enig... Ellers syns jeg det er ren luxus å ha tilbud om ladestasjon... Selv om det er dyrt... Står selv i felles garasje uten mulighet for dette

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


elektrolux

Zapcharger er et merkenevn tilsvarende VW og BMW. Ladeutstyret kalles Portable og Pro. Pro er senere blitt kalt Zapcharger etter at innstegsversjonen Home offisielt ble tatt ut av sortimentet.

Vi fortsetter å promotere Home som et rent lokketilbud og som motivasjon til de første ildskjelene som trenges i et hvert bygg som skal Zappes, eller forberedes for lading med Zapchargeren.

Zapchargeren har unike funksjoner som startpulsdempende kretser, faseballansering og PLC kommunikasjon mellom enhetene og tilllegmoduler som PLC til wifi etc.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Orbit

Sitat fra: elektrolux på fredag 18. august 2017, klokken 09:59
Sitat fra: geir1971 på onsdag 16. august 2017, klokken 14:55
Noen som kjenner til Zaptec installasjoner i Oslo-området?

En rekke private som vi dessverre ikke kan linke til, men prøv Solli P-hus Plan 6 der Fortum skal ha installert 20 ZapCharger Pro.

Tok en tur innom (på sykkel, derfor uten mulighet til å teste). De fleste av disse var på reserverte plasser for kommunens biler. 5-6 stykker var nok til fri bruk for andre, men det var ikke merket noe med hvilken effekt en kan forvente. Noen med idé om hva dette er?

Det var ikke koblet opp med buss-kabling, men tradisjonell stjernekabling fra felles skap. Virker litt rart, tatt i betraktning kabelstrekk på 20-30 meter til hver stasjon.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Griffel

#22
Zaptec er jo relativt nytt, så erfaringen med anlegg i drift er vel ikke overveldene. Foreslår at du tar kontakt med f.eks. Sønico som i alle fall har noen anlegg under montasje.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

lhosar

#23
Sameiet jeg er styreleder i installerte 41 ladestasjoner fra Zaptec før sommeren. 135 P-plasser er klargjort med WAGO flatkabel, 4 garasjer, totalt 4 x 63A TN tilgjengelig.  Installert av Sønnico.

Anlegget har vært oppe og gått i 2-3 måneder på basis funksjonalitet. Lokalisert i Oslo.

Litt tidlig å si så mye om erfaringer ennå, men teoretisk sett virker dette som den løsningen som er best for store anlegg med begrensede strømressurser og TN-nett.

elektrolux

Sitat fra: eisa01 på mandag 21. august 2017, klokken 23:11
Syns nesten ladestasjonen var litt i overkant, mtp at jeg fant den online til 16500, men er vel en leverandør markup + installasjon.

Er du rask og blandt de 2 første på nevnte adresse kan du få ladestasjonen enda billigere enn det.

Benytt deg av vårt lokketilbud til de 2 første på hvert anlegg og kjøp denne:

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/zapcharger-smart-home-edition?tm=ladestasjoner

Enste forskjellen er prisen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

#25
Det forutsetter vel da at du står som systemleverandør for dette anlegget. I samarbeid med Sønico tilbyr du jo en installasjonspakke på denne på ca. 9000,- (22kW). Tilsammen ca. 23000,- eller 3000 over eisa01 sitt sameies budsjettpris. For de øvrige 2500 til.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

#26
Nei. Hvem som helst kan stille med egen Zapcharger, og vi selger disse til folk som vil utnytte den frie konkurransen i markedet.

Store innkjøp, og lave driftsutgifter gjør at vi har mulighet til å tilby våre gunstige priser.  ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

#27
Sitat fra: elektrolux på fredag 25. august 2017, klokken 22:07
Nei. Hvem som helst kan stille med egen Zapcharger, og vi selger disse til folk som vil utnytte den frie konkurransen i markede
Så om for eksempel Lefdal til et sameie i Bærum tilbyr Zaptec ladestasjoner
Sitat fra: eisa01 på mandag 21. august 2017, klokken 20:56
Fikk nettopp epost fra styret i borettslaget om at de planlegger installasjon av 53 ladeplasser med Zapcharger

De estimerer 5000 kr i infrastruktur, og 20 000 kr for Zapcharger laderen. Er dette rimelig?
Kan de to som bestiller først kjøpe de av deg og få de installert og registrert i ZapCloud for godt under 6000, - inkl MVA av Lefdal samtidig med de øvrige?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Det kommer ann på montøren, men i et scenarie er det jo fullt mulig at kunden har egen zapcharger fra tidligere boforhold.

Skal vedkommende da ikke kunne bruke denne på ny bopel?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på fredag 25. august 2017, klokken 23:42
Det kommer ann på montøren, men i et scenarie er det jo fullt mulig at kunden har egen zapcharger fra tidligere boforhold.

Skal vedkommende da ikke kunne bruke denne på ny bopel?

Trengs det montør om man har egen ZapCharger da? Mente jeg leste noe tidligere om at det var separat bakplate på disse og at det kun var bakplaten som montør måtte koble opp? Og at selve laderen kan festes på bakplaten av sluttbruker?

Men det må vel kanskje litt konfigurering til for å få den til å snakke med resten av systemet...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA