Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smøre opp bakbremser

Startet av Hyperstress, tirsdag 10. oktober 2017, klokken 10:18

« forrige - neste »

Striker

Jeg skal hente min i morgen. Dette er en bil som ble produsert i uke 24 og har da vært til det de kalte utvidet kvalitetskontroll. Forhåndsreservert den 2 nov. 2016,og bestilt 22 des. 2016. En veldig lang ventetid går nå mot slutten.
Litt av grunnen til at jeg ikke fikk levering i apr/mai var at jeg valgte shetlands beige interiør. Valgte dynamiske lykter,og ble litt usikker på dette med baklyktene. Selger sa at de lå i sikkerhetspakka (den gang) og at jeg kunne velge mellom avslag i pris,eller ettermontering. Når det gjaldt ettermontering kunne han ikke si når,annet at det kunne drøye til ut i 2018. Ellers er det aller meste med minus røykepakke,Kollisjonsputer bak og sånn premium tlf. greie.
PS lurer på om jeg evt. er en av de aller siste som får bil nå,etter og ha forhåndsreservert. Noen andre som har gjort det og ikke fått ennå???

laric

La min bestilling med det meste av utstyr utom adap baklys 27/6. Den skal enligt selgeren igår være produksjonsbekreftet nå og leveres uke 40.

regeneration

Amatøren

Da vi bestilte 19. juli ble det antydet levering uke 50.

(Sånn at dere ser trenden på leveringstider.)
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

simon.s

Jeg bestilte 5 mai, og bilen går i produksjon uke 35. Kommer til Norge uke 39, så går det noen dager til klargjøring. Adaptive baklys vil bli montert engang i 2018 sa min selger. Jeg har adaptiv baklys på min bestillingsliste.
2019 Tesla Model 3 SR+
e-Golf 2018 solgt
Opel Amper-e bestilt med full pakke. KANSELERT

Ecinnaj

Bestilte 9 februar.
Selger sa først at bilen var lastet opp på lastebil forige fredag, jeg tok det da for god fisk at den skulle komme fort. En uke gjikk og ikke noe bil. Men tenkte mandag nå så må den ha kommet å dermed solgte jeg min bil.
Ringer selger å spør hvor bilen er å får høre den kommer ikke før torsdag. Men han skulle jobbe for tidligere utlevering så får den i morgen nå.
Heldigvis fikk jeg låne bil gratis i noen dager :)

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

HJ60

Vi fikk bekreftet produksjonsuke 32, og bilen skulle bli levert i månedsskiftet august/september, i verste fall kanskje ei uke uti september. Etterlyste konkret leveringsdato her i midten av august, men det kunne ikke selger gi før bilen var innregistrert i Norge (men fikk bekreftet at bilen var produsert og underveis). Han håpet imidlertid på første uka i sept., og skulle gi beskjed. 

Hører ingenting og spør denne uka på nytt om de kan gi en konkret dato, og får da vite 15. Oktober! Helt ut av det blå, og spørsmål om hvorfor den er blitt forsinket har foreløpig ikke blitt besvart. Noen som har peiling på hva årsaken kan være?

Fikk forøvrig opplyst chassisnummeret i samme e-post, men det kan vel ikke brukes til å søke opp status på levering, transport etc direkte?

TM

Jeg fikk vite av min forhandler at de ikke kan se chassinummeret før bilen er på båten. At det skal ta 1 1/2 mnd etter det er merkelig, selv om de har fått ekstremt mange biler til landet på kort tid. Du kan vel ikke bruke chassisnummeret til annet enn å forsikre bilen eller legge den inn i http://www.itanywhere.no/vin.php så får du en epost når den er registrert.

Digi

Sitat fra: HJ60 på onsdag 30. august 2017, klokken 01:13
Vi fikk bekreftet produksjonsuke 32, og bilen skulle bli levert i månedsskiftet august/september, i verste fall kanskje ei uke uti september. Etterlyste konkret leveringsdato her i midten av august, men det kunne ikke selger gi før bilen var innregistrert i Norge (men fikk bekreftet at bilen var produsert og underveis). Han håpet imidlertid på første uka i sept., og skulle gi beskjed. 

Hører ingenting og spør denne uka på nytt om de kan gi en konkret dato, og får da vite 15. Oktober! Helt ut av det blå, og spørsmål om hvorfor den er blitt forsinket har foreløpig ikke blitt besvart. Noen som har peiling på hva årsaken kan være?

Fikk forøvrig opplyst chassisnummeret i samme e-post, men det kan vel ikke brukes til å søke opp status på levering, transport etc direkte?

Det må være en skrivefeil fra selgeren sin side for 15. oktober er en søndag...  ;)

Mobileum

Sitat fra: TM på onsdag 30. august 2017, klokken 13:07
Jeg fikk vite av min forhandler at de ikke kan se chassinummeret før bilen er på båten. At det skal ta 1 1/2 mnd etter det er merkelig, selv om de har fått ekstremt mange biler til landet på kort tid. Du kan vel ikke bruke chassisnummeret til annet enn å forsikre bilen eller legge den inn i http://www.itanywhere.no/vin.php så får du en epost når den er registrert.

Det må være feil. Chassisnummer er klart i det bilen er ferdig produsert. Her er bilde fra min Passat GTE, og her ser du at chassisnummer er klart før bilen blir sendt fra fabrikk.

TM

Ja chassisnummeret er nok klart til og med før produksjon. Men jeg kjenner selgeren godt og når han svarer at han ikke får det opp i sitt system før bilen er registrert på båten, så stemmer nok det. Men det kan hende salgsjef eller andre med utvidet innsynsrett kan se dataene tidligere.

OT: Hos BMW får jeg chassisnummer ca 2 uker før produksjon og kan sjekke konfigurasjon og produksjonsdato. Rart ikke VW har et tilsvarende system. Eller rettere sagt, det ser ut til at BMW har en åpen database som gjør at det finnes mange web-løsninger som kan dekode chassisnummeret til å vise konfigurasjonminste detalj og til og med vise datagenererte bilder av interiør og eksteriør med 3D visning. Det er utrolig nyttig, også når man kjøper en bruktbil. Så vidt jer forstår er det vanskelig å finne ut hva slags utstyr en VW har hvis eieren ikke har tatt vare på kontrakten.

Gunnar Altberg-Andresen

Tenker at bilen din ble produsert like før du fikk beskjed. Det rimer vel med antatt leveringstid. Da jeg bestilte min siste bil, fikk jeg først beskjed om uke 36, så uke 51, og nå uke 42. Så det endrer seg hele tiden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

HJ60

Vi får se, jeg håper det er en skrivefeil fra selgers side (men han skrev "ca" foran så det spørs om han hengte seg så nøye opp i at det var søndag..).

Hvis det viser seg at den akkurat hadde blitt produsert da jeg fikk beskjeden om 15.10, så kan jo det bli interessant. For da jeg var i kontakt et par uker tidligere så fikk jeg beskjed om at den var produsert etter planen, på vei oppover og ingen forsinkelser etter hva han kunne se...

Men er ikke spesielt imponert over kundebehandlingen må jeg si. Sendte e-post tirsdag og spurte om hvorfor den ble forsinket, men har ikke hørt noenting...

TM

Høres ut som en forhandler som har for få konkurrenter så de overlever selv med dårlig service. Eller en selger som snart skal slutte  ;) Jeg har en helt annen erfaring med min forhandler.

simon.s

Sitat fra: TM på torsdag 31. august 2017, klokken 20:29
Høres ut som en forhandler som har for få konkurrenter så de overlever selv med dårlig service. Eller en selger som snart skal slutte  ;) Jeg har en helt annen erfaring med min forhandler.

Er veldig fornøyd med min selger jeg også. Har ikke opplevd å få får lite informasjon.
2019 Tesla Model 3 SR+
e-Golf 2018 solgt
Opel Amper-e bestilt med full pakke. KANSELERT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA