Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye tester av LEAF

Startet av Joffe69, tirsdag 19. april 2011, klokken 13:44

« forrige - neste »

Joffe69

HEI  .
Er det noen som har eller vet om Linker til Ladestasjoner i Danmark, Sverige og nord Tyskland
det hadde vært fint om noen som viste om dette.

Lunde

#1
Kjørt mye i danmark og Sverige å det er sjeldent utfordringer å finne strøm. Så å si uten unntak har samtlige bensinstasjoner et trefas 400V uttak tilgjengelig. Kjøp et overgang så får du 3x16A 230V uttak fra den kontakten. Sjekk spenningen for sikkerhets skyld med en "energi/effektmåeadapter eller et multimeter. De røde fem pinns kontaktene skal ha tre faser 400V en Nøytral som gir 230V mot fasene og den femte lederen er beskyttelsesjord.
Det hender en sjjelden gang at nullederen er "uteglemt".

I Sverige har vi aldri noen sinne opplevd å få "gratis" strøm. Det finregnes på kroner og ører, men de har alltid fått en rund sum langt over å da smiler de fra øre til øre som om de har vunnet i lotto. Ubetalelige opplevelser ;-)  I Norge har jeg aldri noensinne måttet betale selv om jeg til tider har gitt driks til betjeningen som takk for velviljen ;-)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

daghb

Høres bra ut. Har bare gode erfaringer i Norge selv bortsett fra ett tilfelle: Innehaveren på en veikro i Grong som ikke ville la oss koble bilen til strøm den timen vi spiste lunsj der ettersom han var alvorlig bekymret for at vi skulle bruke masse strøm. Det var et 16A-uttak og det hjalp ikke at jeg forklarte at i løpet av denne timen kom vi maksimalt til å bruke 3,3kWh. Det hjalp heller ikke at jeg tilbød å betale 20 kr for all denne strømmen.
Heldigvis finnes det mere strømkyndige eiere av bensinstasjoner, spise- og overnattingssteder rundt om!
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

BauDemo

laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

Lunde

Ja noen totalt blanke kan man møte rundt omkring, men det er heldigvis ikke så ofte  :)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA