Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekktrykksensorer til Tesla

Startet av bobakka, mandag 09. oktober 2017, klokken 21:27

« forrige - neste »

bobakka

Jeg er i ferd med å få en i3 levert meg :-)

I den forbindelse lurer jeg på om 12V uttak er på kontinuerlig eller om det er en løsning for å få det til?

Jeg antar at standard for alle biler nå - inklusive i3 - er 12V uttak som følger tenningen.

Jeg ser på e-Golf sidene at den har en smart løsning:

Sitat fra: ReneM på mandag 07. august 2017, klokken 09:05
Volkswagen har jo tenkt på dette folkens ;) ikke nødvendig med store tiltak her.

Flytt sikring F40 1 hakk oppover og 12V uttakene i bilen er endret til permanent på.

Se vedlagt (lånt) bilde:

iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

Ingeniøren

Tror BMW'n har strøm under dasjbordet hele tiden. Bruker det når jeg støvsuger og kan kke huske at jeg må starte bilen....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

Jeg er bra sikker på at den på undersiden av dashbordet også kobles av, vanligvis etter ca 15 minutter (som på andre BMW). Den mellom setene kobles av tidligere.

Enkelte BMW har nødlykt i hanskerom med eget uttak, mener dette er always on, men min i3 har i alle fall ikke slik lykt.

Ellers ser jeg på diverse utenlandske fora at noen har "hacket" sikringene på f.eks 3-serie for å få det always on, men da bør man trolig vite hva man holder på med, ikke sikkert det funker på i3 heller. Litt mer komplisert enn på VW:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=841663
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

bultaco

Min erfaring er at både den under dash og midtkonsollen skrus av. Men om du aktiverer klimakontroll vil det gå strøm der igjen, dette varer i 30 min om gangen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA